Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 421 ggr
[EM_L]
11/17/19, 5:00 PM

Komma ut med att jag är bisexuell

Hejsan svejsan!

Det är så att jag är bisexuell och varit det sen i vintras tror jag… i alla fall.

Berättade för min pappa och familj först. Tog det jätte bra.

Sedan i Augusti så berättar jag för en av klasskompisarna(som var min bästa vän förut och som nu är bara vän). Hon tar det bra också.

Förra veckan berättade jag för en till vän. Det är lite roligt för klassen var på bio och såg en film som heter "Love Simon" som handlar om en homosexuell kille som ska komma ut med att vara gay. Men allt blir liksom fel.

När vi kom tillbaka så muttrade jag. "Vilka reaktioner och skratt"

Så sa jag då till vännen som visste. "Tänk om samma sak händer när jag berättar vad jag egentligen är" Det var meningen att vän B skulle höra.

Berättade för henne i torsdags och hon tog det bra också. Jag pratade lite om att jag ville komma ut med att jag är bi och hon föreslog att hon och min andra vän skulle sprida ett "rykte" om att jag var bisexuell. Efter ett tag så skulle jag då säga att detta var sant. Haha…

Som sagt. Vill komma ut med att jag är bisexuell för klassen, skolan, lärare… Men vet inte hur jag ska göra på bästa sätt. Vän B är med mig ifall jag behöver henne och ska även berätta för vän A om detta imorn om hon kommer till skolan.

Jag vet själv att jag kommer att få mycket skit. Om inte från killarna i parallella klassen som trackar på mig. Därav därför jag bytte klass i mars. Men samtidigt känner jag att jag vill göra detta. Jag vet att jag skulle få stöd från klasskompisarna.

Frågan är alltså…

Har ni några förslag på hur jag kan komma ut med att jag är bisexuell?

Tacksam för snabbt svar!

/MEML

Annons:
Frolly
11/17/19, 5:57 PM
#1

Jag har en dotter som kom ut i somras som lesbisk. Och jag kan väl säga att ingen är gladare eller stoltare än jag över att hon kände att hon utan problem kunde berätta det för oss i familjen. Vi hade den diskussionen hemma, just hur hon ska berätta det för skolan. Vad jag funderar över är varför man känner att man måste berätta? Sexualiteten är ju inte en hel bild av någon, precis som fritidsintressen och favoritgodis inte ger en hel bild av den du är. Det är ju väldigt få hetero som presenterar sig som: - Hej jag heter ”Piafia” och är hetero. Ja, och så gillar jag choklad och balett. De som är viktiga för dig, som familj och nära kompisar vet ju redan. Varför måste resten av klassen veta? Och har ni haft genomgång i klassen vilken sexualitet övriga klasskompisar har? 😊

[EM_L]
11/17/19, 6:14 PM
#2

Just för att jag vill kunna vara den jag är. Jag vill kunna vara mig själv.

Calcifer
11/17/19, 6:35 PM
#3

Hur kan du inte vara dig själv just nu då, menar du? Jag tycker inte du behöver komma ut med en stor announcement om din sexualitet för att kunna vara den du är och inte gömma det. Om ni pratar om t:ex kändis crushar i skolan kan du ju bara helt sonika nämna kvinnliga sådana också om det är några du har en crush på. Frågar någon om du är bi är det bara att säga "japp" eller liknande.

Jag förstår inte riktigt vad det är som hindrar dig från att vara den du är utan att behöva sprida "rykten" eller annat.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[EM_L]
11/17/19, 8:22 PM
#4

#3 Visst kan jag vara mig själv även om jag inte berättar. Och vill inte göra en stor grej om det. Det med ett ryckte var vad vännen föreslog. Är mer att jag vill kunna vara den jag är. Ibland mår jag dåligt över att hålla det inne om att jag är bisexuell. Jag tror att klassen skulle ta det bra och det är något jag känner för att göra. Just för att det inte är en stor grej.

Upp till toppen
Annons: