Annons:
Etikettsport-och-aktiviteter
Läst 460 ggr
SecretCraving
11/30/19, 8:44 PM

Träna till sig smalare midja?

Hej, jag undrar ifall det finns något sätt att träna till sig en smalare midja? Jag är redan ganska så smal, på gränsen till underviktig, så det finns inte direkt något fett jag kan träna bort + skulle se jättedåligt ut om jag blev smalare än vad jag redan är. Jag menar ifall det finns någon speciell muskel man kan träna eller någon speciell övning man kan göra. Jag har läst någonstans att de djupa magmusklerna fungerar som "kroppens korsett" och håller ihop allt, så träning av dom ska således ge en smalare midja. Stämmer detta? Minns inte alls var jag läste detta och vet inte sanningsenligheten i det påståendet. Fungerar basic magövningar också så att de drar åt vid magen och midjan eller ger dem en bara synligare magmuskulatur? Kanske dum fråga, men finns det risk att mycket träning av magen kan ge en bredare midja, för att musklerna blir större och "tar mer plats"?Om man inte kan träna själva midjan smalare, hur kan man träna för att få en illusion av en smalare midja?

Annons:
OlgaMaria
11/30/19, 8:59 PM
#1

Att göra plankan tränar de inre magmusklerna - magen stramas upp och brukar se smalare ut om man gör den. Sit-ups får man magrutor av.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: