Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 424 ggr
kaninalskaren06
12/7/19, 1:39 PM

Hatar mig och min kropp

Hej, jag är en tjej på 13 år. Jag har varit smal nästan hela mitt liv. Det senaste året har jag knappt ätit någon frukost, lunch eller middag vilket gör att jag ser ännu smalare ut. Jag tycker att min kropp ser ut som typ en 10 årings, och som grädden på moset är man ganska platt också🙄 Vill verkligen gå upp i vikt lite. Dessutom tycker jag att jag är jätte ful förövrigt, speciellt mitt ansikte. Behöver verkligen hjälp hur man kan gå upp i vikt och se typ äldre ut eller nåt.. min tvillingsyster blir alltid misstagen av att vara 16 så det är ju kul.:)

Annons:
Cireea
12/7/19, 1:58 PM
#1

Börja äta ordentligt och regelbundet, din kropp behöver alla måltider.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

silverfiisk
12/7/19, 2:31 PM
#2

Du lär ju inte gå upp i vikt om du inte äter.. Som #1 säger, ät ordentligt. Din kropp behöver mat oavsett om du vill gå upp i vikt eller inte. Angående dina tankar om dig själv så kanske du skulle testa att prata med en kurator? Jobba på din självkänsla och självförtroende och lär dig att tycka om dig själv och ditt utseende. Du är bra som du är! Om du är underviktig och känner att du behöver hjälp och stöd så kan du ta kontakt med en läkare eller dietist.

Calcifer
12/7/19, 2:48 PM
#3

Jag tror som övriga att du behöver få hjälp att prata med någon. Oavsett hur man ser ut, om man klassas som "snygg" (nu är det ju i betraktarens öga, men om vi låtsas som om det finns ett universellt "snygg") så går alla igenom perioder, ofta i ungdomen, där man hatar sitt utseende eller delar av den. Oavsett om man tycker man har för utstående öron, för ful hårfärg, en näsa som är för stor, eller andra saker.

Det är något nästan alla går igenom i livet, något vi människor är för bra på är att vara självkritiska. Däremot om det är något som gör att du t:ex inte äter tillräckligt och påverkar så starkt så rekommenderar jag dig att prata åtminstone med skolkuratorn eller någon vuxen du kan lita på om dina känslor. Om man går omkring och tycker man har ful näsa (jag hatade min som tonåring) så skadar det ju åtminstone inte den fysiska hälsan. När det gäller vikt och kost kan det ju göra fysisk skada, och det är något som är bra att fånga upp så tidigt som möjligt så det inte hinner gå för långt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: