Annons:
Etikettfamiljen
Läst 665 ggr
[Sommarsommar1]
2019-12-17 09:30

Tips - önska sig i julklapp

Hej! Jag behöver tips på vad jag kan önska mig i julklapp. Min storebror ska få en IPhone 11 och andra dyra grejer, så mina föräldrar vill att jag också ska önska mig dyra grejer så jag inte blir avundsjuk. Men jag vet verkligen inte vad jag ska önska mig! Jag har en ny mobil. Jag har precis shoppat massa kläder och smink. Det ända jag kan komma på är ett par skor som är dyra och en jacka jag velat ha länge, men mina föräldrar tycker det är tråkiga julklappar att ge. Jag är en tjej på 17 år och tycker om kläder, smink och inredning. Men känner själv att det är tråkiga saker jag önskar mig. Mina föräldrar kom med förslaget att sätta in pengar på mitt konto som jag kan köpa vad jag vill för, men hur tråkigt är det? Har ni tips?

Annons:
[Hayabusa]
2019-12-17 09:53
#1

Pengar på kontot är kanske lite trist som julklapp - men snart är det vår och då är det rätt gott att ha :)

fancie-
2019-12-17 10:05
#2

Om du har ett sparkonto för t.ex. framtida bostad eller likande, be dem sätta in pengar dit, har du inte be dem öppna ett konto. Du verkar ha kläder och prylar i överflöd och sedan när du blir äldre kommer du vara glad att ha ihopsparat till nyttosaker.

Om du vill ha tips på något mer konkret; önska dig en upplevelse eller något där du även får bjuda med en vän eller två. Delad glädje är dubbel glädje!

silverfiisk
2019-12-17 10:07
#3

Vill du ha ett par skor och en jacka så önska dig det! Det är ju du som bestämmer vad du önskar dig, inte dina föräldrar. Sen om dom vill köpa det eller inte är en annan sak. Jag håller med om att det är tråkigt att få pengar, men det är ju alltid bra att ha. Om du inte känner att du behöver pengar just nu så är det jättebra att spara inför framtiden. Du kanske kan önska dig en upplevelse av något slag? Besök på en viss restaurang? Presentkort, inredning, kläder, bidrag till en resa?

[Sommarsommar1]
2019-12-17 12:06
#4

Tack för era förslag!

Calcifer
2019-12-17 12:43
#5

Jag skulle säga ta emot pengarna. Att ha ett sparkonto med en summa pengar på kan vara guld värt den dag du flyttar hemifrån. Eller när du tänker ta körkort. Eller om det kommer något event - säg en konsert utomlands - du verkligen vill gå på. När jag fyllde 18 fick jag 10 000:- av min mamma att lägga mot körkort eller vad som helst annat eftersom hon gjort en deal med mig och alla mina äldre syskon att om vi inte rökte eller drack (mer än kanske provade en gång eller två) innan 18 så skulle vi få den summan. Jag var den enda som fick några pengar, och de gick mot möbler till min första egna lägenhet och det kändes hur underbart som helst att kunna gå runt på IKEA med föräldrarna för att välja ut fina möbler och liknande.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Åsa S
2019-12-18 09:42
#6

Japp pengar till framtiden eller kanske saker till framtiden är bra att ha. Mina föräldrar gav mig mest bara saker till min framtid efter att jag fyllt 15 lite tråkigt då men så jättebra att ha basen till ett hushåll när jag flyttade hemifrån jag hade glas, porslin, kastruller, kaffebryggare, brödrost, lakan, handdukar etc. det kostar annars jättemycket bara i att köpa det mest nödvändiga när man flyttar hemifrån.

Annons:
musse_lusse
2020-01-01 21:42
#7

Lite sent nu efter jul men om du behöver fråga om tips, är det någonting du verkligen vill ha isåfall? Du borde ju veta vad du själv vill ha, bara en tanke :)

/// Musse_lusse 

Instagram: MusseAndLusse

Upp till toppen
Annons: