Annons:
Etikettböcker-film-och-musik
Läst 469 ggr
Ellen_
1/3/20, 9:56 AM

Publicera poesi

Hej, jag är 16 och använder mig ofta av att skriva dikter för att copea med min vardag. Har fått väldigt mycket beröm från olika håll då folk tycker att jag är bra med ord och formuleringar. Därför har jag nu funderat på om det finns något sätt att publicera någon av dikterna? Har ni några förslag? Funderade på om det finns någon särskilt tidning eller liknande? Skulle bli väldigt glad om ni har något förslag, skriver även in några av dikterna jag skrivit i veckan. ”Du frågar om jag fryser, jag hackar tänder. Kyss mina blå läppar, få mig att brinna vid din beröring.” ”Är du här? Nej förlåt jag drömde om ord för stora för mig att säga. För övergripande för att skrivas i Lexikon. Ord som beskriver mina känslor för dig.” ” Jag är en spröd näpen ros. En ros redo för dig att plocka. Jag är en nyutslagen blomma vilandes i din bleka handflata. Även om jag är det vackraste du vet just nu så kommer jag dö bort. För även den vackraste av blommor dör inom kort när du plockat den, separerat den från stjälken. För jag är en nyplockad ros döendes vid din beröring. Men jag kan inte tänka mig att dö på något annat sätt än på din hud.” ” Jag är en tragedi Inte sorten som får Dig att med tårfyllda ögon Le över min sorglighet Utan den mörka kalla Den som får föräldrar Att hålla för sina barns ögon ’Titta bort, hon kan skada’ Jag vet att jag kan skada, Jag känner det mest hela tiden Hur skadad jag är. För varför ska vi låtsas Låtsas att jag är en vacker tragedi När jag är det kalla, det mörka som Mänskligheten försöker utrota”

Annons:
Helluuu
1/5/20, 11:47 PM
#1

Testa att göra en instagram profil kanske?! Och skriv upp ”dikterna” i något program, typ picarts?

[EM_L]
1/7/20, 3:09 PM
#2

Prova Wattpad! Där publicerar folk och läser fanfictions, böcker, skämt m.m..

Och det är rätt så aktivt. Helt gratis att skapa konto!

Använder också Wattpad och älskar både appen och hemsidan!

planetkladd
1/9/20, 1:10 PM
#3

säger som ovan, wattpad! där publicerar jag mina dikter och små texter. fungerar jättebra och är ett trevligt community.

akvarium123
1/11/20, 2:00 PM
#4

Håller också med om wattpad! Jag läser många texter där🙂 Har däremot aldrig publicerat något🤔

Upp till toppen
Annons: