Annons:
Etikettövrigt
Läst 1157 ggr
Juwel34
2020-01-09 08:49

NU SKIN

Hej! Trodde aldrig jag skulle skriva detta, men jag har börjat överväga att samarbeta med Nu Skin. Har verkligen bara hört skit om detta företaget och arbetssättet, men ändå är det så extremt många som arbetar med dem? Är det någon här som har samarbetat med Nu Skin och vad är era erfarenheter? Jag förstår inte riktigt vad det är som är så dåligt med företaget! Min tanke är inte att ha detta som arbete, utan endast som en extra inkomst! Bara svar från människor med ERFARENHET och inte folk som tror sig veta att det är på ett visst sätt! Tack ❤️

Annons:
Leucanthemum
2020-01-09 16:25
#1

Har erfarenhet i form av att vara släkting till en som jobbar med det. Hennes personlighet och hennes värderingar har definitivt ändrats sedan hon började där. Läser en hennes Facebook får en intrycket av att hon älskar alla människor, vill alltid väl och liksom genuint bryr sig om andra. Att träffa henne i verkligheten ger istället en tydlig bild av att hon tycker om de människor hon kan ”få något ut av” (alltså pengamässigt, få med in i branschen och liknande) medan de som inte delar hennes uppfattning om nuskin och världsbild är totalt(!) ointressanta och det är ”synd om oss som inte fattat bättre än” mm. Otroligt ocharmiga egenskaper och de genomsyrar 9/10 samtal med henne. Är svårt att sätta precisa ord på det men jag känner ett obehag av bara tanken. Också ett ständigt försök att värva människor dit, inte alltid tydligt men en uppmärksam utomstående ser det. Hade tänkt igenom det både en och hundra gånger, och baserat på min ”erfarenhet” av det hade jag själv hållit mig så långt från det jag kan och skulle absolut inte uppmuntra vänner som går i tankar om det.

Calcifer
2020-01-09 19:53
#2

Hela konceptet sådana företag bygger på är totalt värdelöst och är något man ska undvika totalt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vendelay
2020-01-09 21:46
#3

Jag har aldrig hört talas om företaget faktiskt, men jag googlade och hittade denna länk:

https://www.flashback.org/t2362691

En Flashback-tråd som verkar vara väldigt sansad och rik på information. Det är inte vad du söker, men jag tror ändå att tråden kan vara bra att läsa.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

oh-la
2020-01-10 08:18
#4

Problemet med pyramidspel är att du sällan kan ha det som en liten extra inkomstkälla som du kan engagera dig lite i då och då. För att komma med måste du nästan alltid investera egna pengar i startkit, som i sig är dyra! Dessa ska du sedan kunna antingen sälja vidare eller använda som demo. Efter det måste du nå ut till andra, tyvärr ofta vänner och släkt eftersom dom finns nära såtillvida att du inte har en stor mängd följare på sociala medier och kan sälja dina produkter därigenom. Förutom det handlar en stor del om konceptet om att värva. För att komma någon vart måste man nästan alltid få ett eget team med säljare, och på så vis sprida produkterna. Förutom det ska man helst gå på möten, man ska peppas att sälja, man får tips på förskrivna lines som ska sälja. Säljer du för dåligt åker du snabbt ner i kedjan, står med dyra produkter som du själv betalat för. Det är alltså inte som att sälja jultidningar… snarare som att du skulle sälja jultidningar, men först måste du köpa alla produkter du ska sälja själv, och förutom att gå runt och sälja dina jultidningar måste du även försöka få alla du säljer till att själva börja sälja för dig. Jag tror absolut att nucare kanske visas en del i vissa medier. Följer man exempelvis folk på sociala medier som säljer nucare brukar dom ofta visa upp produkterna flitigt… själv hade jag aldrig hört om företaget. Jag har ingen erfarenhet av nucare, men andra pyramidspelsbolag… samma skit säger jag, och personerna som håller på med det brukar bli helt odrägliga eftersom dom alltid försöker sälja produkter för att kunna klara sina mål…

oh-la
2020-01-10 08:26
#5

Och jag menar såklart nuskin… du ser ju hur mycket jag hört om bolaget. Ska också säja att jag tog mig tiden att läsa säljpolicy, avtal och liknande. Antar att du själv också gjort det? Så du vet vad bolaget faktiskt kräver och vill.

Calcifer
2020-01-10 09:03
#6

Länkar till ett riktigt informativt klipp angående just denna slags företag, och tycker du ska ta dig tid att kolla på det.

Något i det som är väldigt viktigt att förstå, är att du tjänar inte pengar på att sälja, utan på att rekrytera, och att de personerna sedan rekryterar, osv. Och enligt modellen att du rekryterar fem personer, som rekryterar fem personer, etc, så går det bara att upprepa TRETTON (!!!!) gånger innan det tar slut på jordens befolkning… Såatteh, att du ska kunna nå en hög nivå och stanna där är alltså inget som fungerar egentligen för oss "vanliga". 

Håll dig undan från all sån där skit, det kan låta bra, men det är det inte.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Upp till toppen
Annons: