Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 323 ggr
elisabethi
1/18/20, 10:00 PM

Hur får man en kille att gilla en?

Hej! Vill bara först informera om att jag är mycket väl medveten om att detta inte är det största problemet i världen såå aa…

Men det är så att jag gillar en kille, han är 2 år äldre än mig och han vet verkligen inte om att jag gillar honom och det ska han inte heller få veta… Vi gick på samma skola innan men han har börjat på gymnasiet och jag går kvar på skolan. Vi brukade skriva mycket i somras  (som kompisar dock…) och jag saknar det så mycket, men nu snapar vi knappast utan bara typ varannan/var tredje kväll… Jag har så svårt att komma över det så jag vill ta tag i det och faktiskt börja skriva lite med honom igen.

Jag gillar han för att han har samma humor som mig, fett jävla attraktiv i utseende bl.a , snäll och så fin personlighet vad jag har upplevt iallafall. Han är verkligen min typ. 

Men hur startar man konversationer för att han verkar nästan aldrig särskilt intresserad av mig liksom och jag vet att det knappt går att förändra men jag vill iallafall göra ett försök… Har inte berättat för någon att jag gillar denna personen då typ alla i min stad vet vem han är så det känns så skönt att skriva om det här eftersom här är jag ''anonym''.

Någon kille här som vet vad killar är intresserade av att prata om te.x?

Annons:
Cireea
1/18/20, 10:23 PM
#1

Det är omöjligt för oss att veta vad han är intresserad av att prata om, det är något du måste ta reda på själv. Fråga exempelvis om hans intressen och utgå från det. 

Alla människor är individer och har sina egna intressen, det finns alltså inget "vad killar är intresserade av att prata om" - eftersom alla är olika. Lika lite som att man inte kan säga ämnen som tjejer är intresserade av, eftersom det är individuellt. 

Sen hur man får en kille att gilla någon, det kan man inte. Man kan inte "tvinga" fram känslor. 🙂 Ta kontakt och var ärlig, säg att du saknar att ni skriver och att du gärna vill hålla kontakten och ta det därifrån.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

elisabethi
1/19/20, 9:53 AM
#2

#1 Nej jag vet att det inte går att tvinga fram känslor så, Menade mer vad man kan säga i konversationer typ som till exempel ''vad göru?''

Upp till toppen
Annons: