Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 424 ggr
Ebba03
2020-01-22 20:06

Byta gymnasieprogram efter en termin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hejsan! 

Jag har gått på naturvetenskapslinjen i en termin nu. Det har var svårt från dag ett men jag beslöt mig för att fortsätta ändå. Nu har jag ingen studiemotivation längre och stannar hemma eftersom jag får ångest så fort jag går till skolan och att jag inte klarar pressen med det hårdaste programmet. Till råga på allt så hälsar majoriteten av min klass på mig eller sätter sig bredvid mig även fast jag sitter ensam. Så jag känner mig verkligen inte hemma.

Så jag gick till kuratorn och vi har kommit fram till att jag ska byta. När jag pratade med henne var jag väldigt tydlig med att jag endast vill byta om jag skulle kunna fortsätta ettan och inte behöva börja om till hösten. Hon sa ja absolut och att det finns flera som gör så så länge man gör det innan omvalningsperioden tar slut. Jag tyckte det lät super bra så jag bokade en tid hos SYV och för att vara extra säker skrev jag till henne och detta var svaren finns på bilderna.

Jag är jätte förvirrad, stressad och ångestfylld så finns det någon som bytte efter en termin på ettan eller kanske bara vet någon som bytte. Jag förstår att man kommer behöva läsa ikapp lite men kan verkligen inte fortsätta natur och att behöva börja om känns oxå jättetråkigt och jobbigt och bara uppgivande. 

HÖR AV ER!

Annons:
Upp till toppen
Annons: