Annons:
Etikett: kropp-och-sjÀl
LĂ€st 368 ggr
[MelliOO]
2020-01-24 20:36

Jag rodnar sĂ„ MYCKET!😭Behöver tips!!

Jag Ă€r en person som har SJUUUUKT lĂ€tt för att rodna. Det har alltid varit lite jobbigt, men nu har det blivit ett stort problem för mig. Det hjĂ€lper inte att skölja ansiktet med kallt vatten, vĂ€rmen kommer tillbaka direkt. Mitt sjĂ€lvförtroende blir bara sĂ€mre och sĂ€mre, för jag kĂ€nner mig sĂ„ osĂ€ker. Jag har aldrig haft problem med att prata med folk, det har jag alltid gillat. Men nu vĂ„gar jag inte lĂ€ngre. Jag bara rodnar hela tiden, vilket gör att det bara blir pinsamt. Ibland kan det bero pĂ„ att jag ser en person jag verkligen gillar, och dĂ„ beter jag mig stelt. Men ibland bara rodnar jag automatiskt nĂ€r jag pratar med folk. Jag kĂ€nner inte att jag fĂ„r nĂ„t stöd av mina kompisar. De blir mest irriterade för att jag pratar om att jag Ă€r varm osv. Jag hoppas verkligen att ni kan hjĂ€lpa mig för detta kĂ€nns hopplöst. Blir verkligen supertacksam om nĂ„n svarar och delar med sig av sina tips!!😀🙂

Annons:
[EmoGirl]
2020-01-24 23:28
#1

TÀnk inte sÄ mycket pÄ det
 oftast tror man att det Àr tydligare Àn vad det egentligen Àr.

[EmoGirl]
2020-01-24 23:28
#2

TÀnk inte sÄ mycket pÄ det
 oftast tror man att det Àr tydligare Àn vad det egentligen Àr.

Sindri
2020-01-25 09:48
#3

Du fick ju lite svar i din förra trÄd , jag tror inte du kan fÄ sÄ mycket mer. Det största problemet sitter i ditt huvud, omvÀrlden mÀrker nog inta av det lika mycket som du.
https://tonaringar.ifokus.se/discussions/5dfbcd20ce12c40add003e5b-rod-i-ansiktetrodnar-latt

Jag kan till viss del förstÄ att dina kompisar bli irriterade, det betyder ju ocksÄ att de inte störs av din rodnad, men av din fixering kring det. Det Àr jobbigt med en person som blir fixerad vid sig sjÀlv och sina egna reaktioner, göranden och lÄtanden. Det verkar sjÀlvupptaget och jag förstÄr att det upplevs som jobbigt.
Jag tycker fortfarande du skall undersöka det hÀr med KBT, och det Àr frÀmst för att ta bort ditt eget fokus kring rodnaden. Jag har sett massor med mÀnniskor rodna under min livstid och jag har aldrig bedömt nÄgon mÀnniska efter det. Antagligen har jag inte ens mÀrkt det i mÄnga fall.

Tror du att det sÀger nÄgot om dig som person? Det gör det inte, det sÀger bara nÄgot om din kropp.

Upp till toppen
Annons:
Â