Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 568 ggr
[Sommarsommar1]
3/3/20, 12:42 PM

Hur tar man sig ur?

Jag dejtar en kille och vi har gått på två dejter tidigare. Nu har jag varit sjuk så vi har inte träffats på 2 veckor, men vi har bestämt att ses på fredag (om 3 dagar), men jag gillar inte honom på det sättet och vill inte ge honom falska förhoppningar. Hur tar jag mig ur träffen? Vill inte såra honom då jag själv blivit sårad av en kille som ignorerade mig efter vi legat på tredje dejten. Han känner mer för mig än jag känner för honom. Jag har blivit mer off när vi skriver och har slutat skriva hjärtan osv så jag inte ”låtsas” tycka om honom och sen blir det en chock för honom när jag säger att jag inte vill träffas mer. Jag låter typ alltid han skriva först och jag skriver bara när jag har tråkigt eftersom jag inte är intresserad. Vad ska jag göra?? Min pappa säger att jag måste ta mig ur detta innan jag sårar honom för mycket och att jag inte får ge honom falska förhoppningar. Känns som att jag måste träffa honom på fredag eftersom vi sagt att vi ska ta en tredje dejt, men jag vill verkligen inte. Har inte kysst honom än eftersom jag inte gillar honom och jag är rädd att han ska gå in för en kyss på fredag och jag viker av. Han är världens snällaste kille och ser sjukt bra ut, men jag tycker ändå inte om honom. Blivit sjukt jobbigt det här och jag tänker på det varje dag. Hjälp mig! Vad ska jag skriva?

Annons:
Calcifer
3/3/20, 12:45 PM
#1

Precis som det är. Inga lekar eller vara "off" när han skriver osv. Utan rakt på sak, helt ärligt. Det är inget fel med att inte gilla någon tillbaka men att vara för feg för att bara säga det och istället planera hur man ska ignorera och skriva mindre är fel.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Sommarsommar1]
3/3/20, 12:48 PM
#2

Känner också att jag måste ta tag i mitt psykiska mående (ätstörning) innan jag börjar dejta igen. Vill inte dejta killar på ett tag nu.

[Sommarsommar1]
3/3/20, 1:02 PM
#3

#1 Okej. Måste skriva till honom idag om hur jag känner, men vet inte vad jag ska skriva. Frågat min pappa och en person till om tips, får vänta tills jag fått svar från båda. Vill komma på det bästa sättet att göra det här.

Sindri
3/3/20, 1:04 PM
#4

Jag tycker det är ärligast och bäst för alla parter att du bokar av dejten.

Skriv att du tycker att han är väldigt trevlig och ser bra ut, men att du helt enkelt inte klickar med honom på det sättet, och önska honom lycka till i fortsättningen.
Jättebra att du tar tag i dig själv och satsar på att må bra innan du involverar dig med någon annan. Det blir så lätt att man lägger så stora förhoppningar på att en annan person skall få en att må bättre, men det fungerar inte så.

Om man är trygg i sig själv och gillar att vara med sig själv så brukar andra också göra det.

[Sommarsommar1]
3/3/20, 1:11 PM
#5

#4 tack för ditt svar. Ska skriva till honom senare idag när jag tänkt igenom hur jag kan skriva det på ett bra sätt. Sen är ju inget sätt bra att skriva på, för han kommer ändå bli sviken, och det gör sjukt ont i hjärtat att veta det. Det jag tycker är lite konstig, men samtidigt gulligt, är att han verkar tro att jag ska veta vilka alla hans kompisar är. Han pratar om sina kompisar och familj som att jag känner honom, men jag har ingen aning om vem som är vem, haha. Han går lite för fort inpå och ”låtsas” som att vi känner varann, det är lite avtändande tycker jag.

[Sommarsommar1]
3/3/20, 7:49 PM
#6

Skickade precis smset och han började skriva direkt.. ångrar nästan mig. Hatar att svika folk..

Annons:
Sindri
3/3/20, 8:27 PM
#7

Ibland måste man helt enkelt välja mellan pest och kolera. Det är inte roligt men sånt är livet. Var stolt över att du är så rakryggad och ärlig.

[Sommarsommar1]
3/5/20, 1:48 PM
#8

Han tog det väldigt bra, sa att han kände på sig att jag skulle säga det. Känns väldigt skönt faktiskt.

Sindri
3/5/20, 3:14 PM
#9

👍

[MelliOO]
3/7/20, 9:27 PM
#10

👍👍🙂

Upp till toppen
Annons: