Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 279 ggr
zoella.420
2020-03-05 03:56

Gymnasie på distans? HJÄLP

Hej.

Jag går 9:an i skolan och ska välja gymnasium. Grejen är att jag blir sjukt deprimerad av skolan och tycker allt som innebär skola social och hela grejen med att ha en klass och vara i ett klassrum är jobbigt, jag fick reda på nyss att man kan plugga på distans. 

Lite av anledningarna till att jag vill plugga distans (hemma/online) är för att jag har extremt svårt för sociala situationer, jag blir väldigt obekväm kring folk, min nuvarande skola har ca 150 elever totalt och jag kommer få en chock att vara kring kanske 200-300 eller mer elever. Jag är sjukt deprimerad just nu och jag får ingen hjälp av skola/kurator eller psykolog för att kunna lindra min skolgång. Vi har ingen syv på vår skola som kan hjälpa. Jag har enbart 2 månader på mig att hitta ett gymnasium. 

Jag har aldrig tänk på gymnasium innan eftersom att jag aldrig trott jag skulle komma så här lång i livet men nu är jag här och har haft sjuk ångest och stress pga gymnasievalet. När man äntligen är klar med skolan ska nästa börja och det gör mig väldigt deprimerad och ********benägen men nu har jag fått reda på att jag kan undvika att lida så mycket genom att plugga distans men jag hittar inga linjer eller skolor till det och jag har ingen att vända mig till, snälla hjälp.

Jag har enbart hittat en "sida/gymnasium" i Sverige som erbjuder distans undervisning men enbart med ett par linjer att välja mellan. 

Är det någon som har någon info eller kan hjälpa mig att hitta ett gymnasium som har distans utbildning skulle jag vara väldigt glad och tacksam! :)

/Stressad deprimerad skoltrött elev i 9:an som har panik över gymnasiet.

:D

Annons:
Upp till toppen
Annons: