Annons:
Etikettövrigt
Läst 369 ggr
Girl123
3/11/20, 6:30 PM

Mens

hej har ett problem, när jag står upp är min mens normal men när jag sitter bara forsar det ner och det känns som att det ska blöda igenom, har nationella prov imorrn i skolan och ska sitta flera timmar, vad ska jag göra, vågar inte resa mig upp och gå på toa ifall jag har mensat igenom, varför blöder det så mycket när jag sitter, borde det inte vara tvärt om,var tvungen att gå hem från skolan idag för det bara rinner hela tiden, snälla hjälp mig

Annons:
91Marran
3/11/20, 7:30 PM
#1

Testa en tampong och sen binda. Har inte testat tampong själv, men det ska vara bra om det rinner mycket.

Mvh
Mig

Girl123
3/11/20, 7:40 PM
#2

fick min första mens för inte så länge sen så vågar inte ha tampong än, har du nått annat tips?

91Marran
3/11/20, 7:43 PM
#3

Vira in bindan och trosorna i en handduk.

Mvh
Mig

vendelay
3/11/20, 9:45 PM
#4

Det låter som att det KANSKE skulle kunna vara så att du blöder för mycket. Det kan inte jag avgöra, utan det måste en läkare avgöra. Mensen kan också vara olika riklig beroende på många olika saker, så det behöver inte alls vara farligt. Tycker ändå att du ska försöka prata med en förälder eller skolsköterska eller liknande om detta.

Lycka till!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Girl123
3/11/20, 10:12 PM
#5

hur skulle jag kunna göra för att det inte ska läcka ut på sidorna av bindan? (Har bindor men vingar men d hjälper inte heller)

stainer
3/12/20, 5:39 PM
#6

Jag har haft min mens i ungefär 2 år och har haft både oregelbunden och riklig mens. I början av min mens hade jag endast bindor. Jag blödde alltid igenom oavsett om det var vingar eller inte. Det som räddade mig var tamponger. Första gången förstod jag inte riktigt hur tampongen skulle sitta, men man får testa sig fram. Mitt tips till dig är att köpa tamponger, du kan köpa minsta storleken om du känner att det känns säkrast att börja med. Sedan får du testa dig fram hur tampongen ska sitta, googla dig fram. När tampongen sitter, ha en binda OCKSÅ för säkerhetsskull. OBS det ska inte göra ont när du har tampong, den ska knappt kännas. Gör den det sitter den fel.

Annons:
Calcifer
3/13/20, 4:57 PM
#7

Dubbla bindor, ta en liten handduk och tryck dit den med. Inte åtsittande byxor. När det krisat för mig t:ex haft slut på skydd har jag gått till affären i mjukisar och en handduk vikt i underkläderna. Ibland är det bättre att ta i extra.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: