Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 609 ggr
[EM_L]
2020-03-13 18:16

Skita i gymnasiet

Jag funderar starkt på att skita i gymnasiet. Skola är ingenting för mig längre och jag ser ingen mening i det. Det finns inte heller något program jag är intresserad av och bild o form har glidit långt ifrån mitt intresse. Suger ändå på att rita och skulle aldrig passa in där. Vad kan jag göra istället? Vad kan jag jobba med efter nian?

Annons:
91Marran
2020-03-13 18:56
#1

Gillar du djur, så läs djurvård.

Mvh
Mig

Honestyisdead
2020-03-13 20:19
#2

Ett jobb efter den här krisen är bara till att glömma. Det kommer bli väldigt svårt att få jobb ens för utbildade. Hela branscher kommer kollapsa nu och är redan på god väg.

Fridaaaa
2020-03-14 06:19
#3

Rekommenderar att gå gymnasiet.
Underlättar för att få jobb samt komma in på högskola om man vill göra det.
Slippa läsa till ämnen senare

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

oh-la
2020-03-14 08:13
#4

Jag trycker också på att du nog inte ska skippa gymnasiet… I värsta fall, ta ett uppehåll i ett år, men försök först. Gymnasietiden är en otroligt kort tid mot resten av ditt liv, men det är hela grunden för att du alls ska kunna komma vidare. Statistiken för det mesta, arbetslöshet, allmän hälsa och liknande ser inte rolig ut för de som inte tagit sig förbi gymnasiet, även om det ju alltid finns de som klarar sig. Jag har läst gymnasiet, men inga vidare studier efter och jag har ett bra, välbetalt jobb. Jag har dock fått kämpa som ett as för det. Finns det inga praktiska linjer du kan tänka dig? Bygg, fordon, omvårdnad, barn och fritid, hotell och restaurang eller liknande? Bara där får du en bättre grund än om du skiter i gymnasiet.

[EM_L]
2020-03-14 08:44
#5

Får väl försöka ändå. Har färdighetsprov på bild o form på måndag på det gymnasiet jag sökte till i första hand…..

Shia1
2020-03-14 21:05
#6

Förstår hur du tänker!

Tbh- ritade knappt ngt seriöst hemma innan jag började på bild och form. Valde bild för att kunna fokusera på att må bra och förhoppningsvis skulle stress/pressen vara mindre.

Ärligt tänker jag fortfarande hur skönt det skulle vara att hoppa av och flytta utomlands och jobba. För är riktigt slutkörd på skolan. börjar återhämta mig nu, men stressar upp mig extremt snabbt och mycket. 

Är jäkligt glad jag gav det en chans. vi är en liten klass -20 om alla är där. lärarna är verkligen ingen den andra lik. Lektionerna är som annorlunda. i stort sett bara Engelskan och Dig skapande som är mina sämre ämnen. Aldrig varit för att rita på dator osv- men Dig skapande är ändå mer än det, redigera foton, stop motion osv.

Samtidigt när man kollar på vissa andra- som haft ritplattor många år och ägnar all sin fritid åt det- Klart som tusan de är bättre på det än mig! jag som aldrig ens ritat på ritplatta innan. 

Men alla är bra på olika saker och det är utvecklingen som man själv gör som tar en framåt. Vi åker och kollar på konst flertalet eftermiddagar- inspiration. för 3 mån sen hade jag aldrig målat m olja. nu har jag 4 snart färdiga oljemålningar hemma. 

ritar så gott som varje dag just nu. 

Men framförallt, Mycket mindre prov osv än i nian. och mkt mindre jämt m natur. 

vilket gör att jag kan ta det lugnare. varav mitt mående sakta men säkert bir bättre. Sen vet förvisso lärarna om en del av min story så ja. 

min v ser ut såhär.

- må- matte+svenska. 

tis- (jobbigaste) eng, hist, lunch, studietid, naturkunskap

ons dig, idrott, eng

to sv, naturkunskap, lunch, hist, bild, bild

fre, dig, matte, lunch, bild, bild. 

tänker såhär- du kan alltid prova. funkar inte det- kan du läsa halvtid på distans/jobba eller heltid distans osv.

Annons:
[EM_L]
2020-03-16 08:28
#7

Ska iväg ocj göra färdighetsprovet nu. Är så nervös och rädd för att misslyckas. Att de andra kommer att vara hundra gånger bättre än mig. Samtidigt som 1/3 av intagningarna baseras på detta prov och 2/3 på betyg. O har ju typ 30 poäng över det jag behöver. Är så rädd….

silverfiisk
2020-03-16 09:50
#8

#7 Det kommer säkert att gå jättebra. Försök tänka positivt. Lycka till!

[EM_L]
2020-03-16 12:14
#9

Vet inte om det gick bra eller inte. Haha. Temat var iallafall tid…

Upp till toppen
Annons: