Övrigt

mens

2020-03-14 14:47 #0 av: Girl123

fick precis min första mens och hade den i 7 dagar ( den slutade alltså igår under dagen/kvällen) men sen idag på eftermiddagen kom den tillbaka, ska det vara så? har haft riklig mens tror jag men igår blev det mindre och mindre, 1 vecka är ju ganska länge, tycker den borde försvinna nu

Anmäl
2020-03-14 14:52 #1 av: Girl123

Alltså varför slutade den men sen kom den tillbaka? Varför tog den en paus?

Anmäl
2020-03-14 14:57 #2 av: Cireea

Det är absolut inte ovanligt eller onormalt det du beskriver. Mensen kan vara lite oberäknelig emellanåt med varierad mängd mens, allra helst i början när cykeln inte kommit igång ordentligt. Glad

Det har hänt mig också att mensen slutat men sen kommit tillbaka efter någon dag. 
Du kommer stöta på olika typer av mens genom livet. Ibland kommer den vara riklig och lång men så andra gånger så kan mensen vara sparsam och kort. 

FilmGuldhamster, HamsterLitteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2020-03-14 18:05 #3 av: silverfiisk

Girl123, försök att inte ha samma rubrik på dina trådar. Nu har du tre stycken som alla heter ”mens” och så finns det ytterligare en med samma rubrik av en annan användare. Det blir lite rörigt och svårt att hålla reda på vilken tråd som är vilken när alla heter lika. Ett tips är att välja en av dina trådar och skriva nya kommentarer i den när du kommer på nya frågor, på så sätt blir det lättare både för dig och oss andra att hålla reda på alla frågor och svar:)

Som svar på din fråga så är det vanligt att mensen är oregelbunden och kommer och går lite som den vill, speciellt i början. Det är inget konstigt och inget du behöver vara orolig för. Din mens kommer troligtvis att bli mer regelbunden när du har haft den ett tag.

Anmäl
2020-03-14 19:43 #4 av: Calcifer

Mens kan bete sig lite hur den vill i ungefär 1 år eller så. Då bör den lugna ner sig. Fram till dess kan den komma och gå lite hur som helst är jag rädd.

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.