Annons:
Etikettövrigt
Läst 915 ggr
Lussan20
3/15/20, 2:41 PM

Hysteri med toalettpapper!

Mitt ljuvliga barnbarn på 16 år, var arg idag!

hennes pappa skickade henne till affären att köpa toalettpapper som var slut.

Men det var även slut på hyllorna i butiken. Hon var så arg och skrev-men snälla , Corona ger inte  hemsk magsjuka så låt andra vid nöd kunna få en rulle!

Hon var glad att vi inte var- boomer remover- utan snällt stannade hemma, hon skulle köpa mjölk åt oss i dagarna.   Roliga ungdomar! Mvh/WL🌺

Annons:
Sjuttan
3/15/20, 2:50 PM
#1

Förstår så väl hennes ilska! Hysteri kallar jag det här!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[EM_L]
3/15/20, 3:10 PM
#2

Jadu. Gick till Ica idag och skulle bland annat köpa ett paket rullar…. tomt som i Spökstaden. Jag bara "Men vad är detta?!"

Tant Grön
3/15/20, 3:20 PM
#3

Såg att toapappersfabriken i Lilla Edet brinner. Det kunde väl inte komma mer olägligt.

[EM_L]
3/15/20, 3:52 PM
#4

#3 Pmmmmfffff. Det var ju verkligen lägligt.

Lussan20
3/15/20, 5:01 PM
#5

Ingen magsjuka i omlopp och ingen som hör samman med Corona eller vanlig säsongsinfluensan. Hushållspapper lämpar sig inte att spola ner, ej heller servetter.

Hemskt med lilla Edet, kanske går maskinerna heta pga efterfrågan? Mvh/WL🌺

Stallmima
3/15/20, 5:23 PM
#6

Tur jag har 11 rullar men kanske man ska köpa fler  😂  eller inte

Annons:
Shia1
3/15/20, 8:46 PM
#7

😂 Blir på riktigt tokig m allt detta. Grejen är att det FINNS toapapper-de hinn bara inte packa upp innan nästa kmr å länsar. Var seriöst en igår på Ica som fyllt TVÅ KUNDVAGNAR m toalettpapper😂 Liksom e ofta lite /slut på Willys osv. Men Rut, ÖB, allt de har ju liksom också🤷‍♀️ Känn man borde vetat de här tidigare så hade ens klass kunnat sålt toapapper å tjänat multum m pengar 🙄🙄 Ksk är detta flygbolagen borde satsa på nu istället? Skämt å sido.

Lona
3/16/20, 12:29 AM
#8

Vår lokala Ica hade gett upp med att försöka plocka upp i hyllorna och helt enkelt ställt ut två stora varuvagnar med toapapper. Helt sjukt, varför just toapapper?!
Nåväl, det håller sig ju, till skillnad mot en del mat som många hamstrar. Undrar hur stort matsvinnet blir när folk inser att de inte hinner äta upp det de har köpt - eller att de faktiskt inte vill ha gulaschsoppa en hel vecka i sträck?
Hoppas att någon hjälporganisation för tex hemlösa kan få "ta över" maten som andra dissar så småningom!❤️

WL, härligt att se att du verkar ha piggnat på dig!🌺


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lussan20
3/16/20, 7:36 AM
#9

Ja varför just toalettpapper? Tvål finns ju på stark rekommendation!!! Den börjar ta slut hos oss. För rätt ände liksom😃. Idag ska maken ev testas, det böljar men jag tror att vi ändå kan vara på rätt väg, jag har stora munsår och haft väldigt ont i magen i tre dygn. Men det jag tänker är om det inte är Coronan? Att man blir mindre försiktig och får det som lök på Laxen.

Tack Lona! Du ska vara riktigt försiktig, för usch för att både vara sjuk , isolerad och ha tomt på stämningshöjande saker, såsom choklad tex.😉Mvh/WL🌺

Lona
3/16/20, 9:17 AM
#10

Problemet med choklad är att det har så kort hållbarhet här hemma!😛
Ibland är det bra att ha hoarding syndrome (vilket jag faktiskt har, dock inte på toapapper), vi har massa tvål hemma! Och rengöringsmedel, det räcker nog några år framöver…☺️

Fy vilken pärs ni har gått igenom, hoppas verkligen att det har vänt nu och bara går till det bättre! 🌺


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lussan20
3/16/20, 9:55 AM
#11

Konstigt!

Choklad kan också gå upp i atomer 😉 maken köpte då man fick 10 stora M-kakor för 100 kr. Det var till jul vill jag minnas. När jag frågade såg han mycket oförstående ut. Det var bara en kaka kvar.  Så var 9 tog vägen vet bara han. Jag har en ljus blockchoklad som jag gömt tills det blir riktigt krisigt! Tyvärr börjar hans tålamod ta slut så vi håller avstånd. Hans hosta är hemsk bla.Men vi har egna rum med Tv så vi behöver inte nöta på varandra mer än önskat. I frysen börjar synas lite luckor, bla på fisk. Potatisen är snart slut, mm.  

Får se om vi beställer hem det vi behöver i mitten av veckan!

Laddar med choklad så fort det går!😃Ha en bra dag! Mvh/WL🌺

[Devya]
3/16/20, 3:03 PM
#12

Jag visste om att det här skulle hända så jag förberedde mig väl redan i början av februari så nu förra veckan då det blev tomt på toalettpapper i hyllorna så hade vi redan en hel del där hemma så att vi inte behöver köpa något på någon månad eller två.(köpte en massa toapapper från ungdomar som samlade in pengar för sin klubb just då). På ett sätt har vi ju hamstrat långt innan det blev någon kris. Sen igen hade vi fått ett nytt kök och skafferi och vi ville fylla på ordentligt för vi hade ändå rum för det.🙈 Min man var tveksam i början men är nu tacksam då det är alltid så tomt i hyllorna i butikerna. Vi skulle inte ha kunnat få hälften av det vi behöver om vi nu skulle gå till butiken. :/

Herveaux
3/16/20, 4:44 PM
#13

Varför just toapapper? 

Jag hörde om en teori om att när folk blir rädda för att saker ska ta slut i butikerna så vill man handla för att hamstra, känna att man har…något
Just toapapper verkar locka för att det är stora bulkiga förpackningar, man känner att man köper mycket. Stort och mycket ger en lugnande känsla. 
Sen har det säkert också blivit någon slags fix idé som sprider sig eller att "Jisses, om alla andra är galna och rensar hyllorna så måste ju jag handla en hel kundvagn för att ha papper hemma!" så tänker man inte att man själv då kastar bensin på elden så att säga.  

Här på orten är det också tomt på toapapper i hyllorna, alla andra hyllor ser ut som de brukar, men dasspappret  - tvärtomt.😂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Lussan20
3/16/20, 5:16 PM
#14

Kanske att dessa stora vita förpackningar ger en känsla av trygghet?

Min dotter som känner sig krasslig nu, vi pratade om detta, man funderar på hur folk tänker. Vi har gamla handdukar, påslakan mm som kan klippas i lagom bitar och kastas om just toapapper skulle ta slut. Vi har kollat vad som skulle kännas trist om det tar slut, margarin både att steka i och ha på smörgås. Ost, tvål förstås. Mjölk. Vi har soppor på burk, ägg, mjöl, bröd bakade jag trots att jag är sjuk.

Men toapappret är snart slut, vi får se om någon kan handla. Vi klarar inte handla och få hemskickat över nätet. Men allt löser sig. Jag är sämre idag, har frossa igen och svårt med lungorna. Sovit många timmar under dagen. Toapapper är min minsta skräck just nu!Mvh/WL🌺

[Devya]
3/16/20, 5:38 PM
#15

För mig har det att göra med att då jag var liten så hade vi alltid slut på toapapper och fick använda tidningspapper. Det var inte kul kan jag erkänna. Vill helst inte uppleva det igen.

Lussan20
3/16/20, 5:43 PM
#16

Samma här!

men därför så är jag inte lika rädd för att bli utan toapapper. är man hemma kan man ta duschen och tvätta sig eller använda mjuka gamla handdukar som man klipper i bitar.- Man tager vad man haver-. Tidningspapper -20 ute på dasset var ingen höjdare.  En handduk räcker en vecka. Ett påslakan minst 14 dagar.

Man får improvisera. Mvh/WL🌺

Tant Grön
3/16/20, 5:59 PM
#17

När jag var barn hade vi både innetoalett och utedass. Var det upptaget inne så valde man dasset. Tyckte inte tidningspappret var så farligt.

Wonnalesan, har du Facebook? Det finns en grupp där som heter Coronahjälpen. Det är frivilliga som hjälper till att handla mat åt dom som inte kan.  Hoppas verkligen du kryar på dig. 🌺

[Devya]
3/16/20, 6:13 PM
#18

#16 Vi använde också trasor ibland och en gång glömde jag bort mig helt och spolade ner det och hela badrummet svämmade över.🙈 Har fortfarande idag mardrömmar om det!😆

Lussan20
3/16/20, 7:14 PM
#19

Tack tant grön! Gulligt!

Vi har löst det så att min son lägger ut pengar och beställer hemskjutsade varor hit. Vi tar det på onsdag då mjölk och allt är slut. Min son har en baby på 3månader de hade svårt att hitta blöjor. Men det är ändå förståeligt att man köper på sig. Min pappa skojade då pappret av vanliga tidningar var slut och han fick ta en serietidning, att han hade -lilla Fridolf i baken-hihi

.Devya min kusin spolade ner farmors löständer i toan.😃Ja det kan hända mycket i livet! Var rädda om er, baken är inte största problemet!😃Mvh/WL🌺

Maleficum
3/16/20, 11:06 PM
#20

Min kusin kunde ju bara inte låta bli att göra en rolig meme om det hela https://www.instagram.com/p/B9yj8Uhlu3E/

Var och handla idag och pastahyllorna, ris och bulgur och liknande, potatisen, toapapper och hushållspapper och tvålen var helt länsat (tvålen kan jag ju ändå förstå lite).

Brukar normalt sett köpa för en vecka åt gången men köpte på mig lite extra av några saker så jag skulle klara mig kanske en vecka extra utan att behöva handla ifall man nu skulle råka bli sjuk i veckan men mer än så känns lite onödigt.

Men har precis som #8 funderat över matsvinnet som garanterat lär bli.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
[EM_L]
3/17/20, 7:10 AM
#22

Jag funderar på att rita en liten rolig serie om detta. Har en kanon idé!

Lussan20
3/17/20, 7:44 AM
#23

Lycka till.🙂Mvh/WL🌺

[Devya]
3/17/20, 7:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24
Sjuttan
3/17/20, 10:28 AM
#25

#20, #21, #24 😆😂🤣 Tack! Så välgörande i eländet!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Lussan20
3/17/20, 10:39 AM
#26

En påhittad efter dagens rapporter!

Den skumme mannen möter en man i ett skumt område-han vill byta en revolver mot en rulle toapapper-. I USA bunkrar man vapen, vi bunkrar papper.

Mvh/WL🌺

[EM_L]
3/17/20, 11:08 AM
#27

Håller på att skissa på min korta lilla serie. Går rätt bra!

Annons:
Lussan20
3/17/20, 11:14 AM
#28

Det blir spännande att se! Lycka till Mvh/WL🌺

[EM_L]
3/17/20, 11:21 AM
#29

#28 Jadu… det ska bli kul. Får skicka med lite bilder senare om jag har tid!

Tack by the way!

[EM_L]
3/17/20, 1:06 PM
#30

Rapportering från min skola. Heh. Vi får inte ta bestick, tallrikar, glas eller mat själva. Händer måste tvättas före och efter maten och handspritas. Alla som hostar och bara är allmänt småförkylda skickas dem. Däribland jag. Jag sa till läraren: Jag borde gå hem. Är fortfarande förkyld och hostig. (Hade inte då hostat på hela förmiddagen då jag höll inne det. ) Hon bara: Hem och krya på dig! Har redan missat en hel veckas lektioner förra veckan. Är inte ensam. Halva klassen var borta idag. Så det blir o plugga på distans medans jag kryar på mig. Matteboken, kemi boken och historieboken ligger o väntar.

Lussan20
3/17/20, 2:36 PM
#31

Plugga då du orkar. Var rädd om dina äldre släktingar, men ring gärna till dom för då blir de glada. Tvätta händerna ofta och krya på dig nu! Mvh/WL🌺

Maleficum
3/17/20, 4:27 PM
#32

#30 Att tvätta händer före och efter maten (och efter toalettbesök och innan man ska tömma diskmaskin och liknande och så fort man kommer hem osv) känns som om det borde vara en självklarhet även i "vanliga" tider. Är iaf vad jag är inlärd med och alltid gjort (och därför även klarat mig bra även i vanliga förkylningstider).

Man kan ju hoppas folk blir bättre med sin handhygien även när saker lugnar sig så skulle säkerligen många slippa få de årliga förkylningarna också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[EM_L]
3/19/20, 10:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Fortsättning följer…

Lussan20
3/19/20, 11:00 AM
#34

Så bra! Det blev på pricken. Det funkade förr trots lite trycksvärta i rumpan hihi…Man ska inte hamstra, allt går…Mvh/WL🌺

Annons:
Maleficum
3/19/20, 1:06 PM
#35

Själv har jag en "toadusch" (en sån där handdusch som sitter vid handfatet bredvid toan) så jag är inte så orolig för om mitt papper tar slut. Kanske fler skulle införskaffa en sån istället för att hamstra toapapper.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lussan20
3/19/20, 1:10 PM
#36

Så bra, nöden är uppfinningarnas moder! Detta passar på två sätt! 😉

Herveaux
3/19/20, 7:51 PM
#37

Jag var förbi Willy's idag för att hämta ut ett paket. 
…och köpa något gott att tugga på. 😇

Jag överdriver inte att alla andra i kön hade MINST 3 paket toapapper med sig. 
Fick bita mig i kinden för att inte börja skratta. Jag. Fattar. Inte. 😂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lussan20
3/19/20, 8:19 PM
#38

Haha, så blev de lugna en stund! 😉Så kan de luta sig tillbaka och tänka-jag har ju i alla fall toalettpapper, det har inte de andra! Men hela dagarna tillverkas toapapper I Sverige, Det finns annat som inte finns här, men bara vi har toapapper så reder sig resten.😃Mvh/WL🌺

Herveaux
3/19/20, 8:21 PM
#39

#38 Precis!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Tant Grön
3/20/20, 8:50 AM
#40

Bild

Upp till toppen
Annons: