Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 417 ggr
zoella.420
3/16/20, 9:07 PM

Depression

Hej

Jag mår skit psykiskt och har gjort det länge. Jag har mer "allvarliga" problem som jag gärna vill ha hjälp med från en psykolog eller kurator. Problemet är att de har rättighet att bryta tystnadsplikten vid vissa fall som t.ex vid självmordstankar eller självskadebeteende. Så därför känner jag att jag inte kan söka hjälp på t.ex UMO eftersom att jag riskerar att bli inlagd på sjukhus mot min vilja och mina föräldrar får veta.

Jag har letat i över ett år på internet efter anonyma sidor där man kan få hjälp eller annat men jag hittar inget. Jag behöver verkligen hjälp, jag mår skit och har ingen ork. Jag vill verkligen ha hjälp och må bättre. 

Ifall någon vet något/har något tips så snälla hjälp!

:D

Annons:
Wizbot
3/16/20, 9:58 PM
#1

En präst har total tystnad plikt gällande det som sägs under själavårdande samtal. Diakoner har större tystnadsplikt än sjukvården. Jag har fått mycket hjälp från kyrkan utan att vara troende eller bli "påprackad" tro. Svenska kyrkan tycker det är viktigare att genuint hjälpa människor än att omvända dem. https://www.svenskakyrkan.se/samtalsstod/tystnadsplikt Sen ifall dina föräldrar inte är genuint dåliga människor så råder jag dig ändå att inkludera dem i ditt mående. Även om det inte känns så så hjälper det mer än man tror att bra/okej föräldrar har insikt och kan stötta en.

[Malou04]
3/17/20, 6:39 PM
#2

Jag hör regelbundet av mig till Bris. Visst du pratar antagligen med en annan människa varje gång, men dom stöttar en väldigt bra.

[Malou04]
3/17/20, 6:41 PM
#3

Vill tilläga att jag sedan berättade för mina föräldrar och efter att jag gjorde en jävligt dum grej och blev påkommen så blev jag tvångsinlagd.

[Henry Norrström]
5/27/20, 8:05 PM
#4

Jo det kan vara bra att ringa någon men jag tror att se ett ansikte är viktigare den man pratar med. Brukar alltid se ett ansikte den jag pratar med när man pratar känslor om livet. Hör av dig, alla har vi något problem av något slag.

Upp till toppen
Annons: