Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 486 ggr
[EM_L]
2020-03-17 19:22

Hur mår alla? (Kämpa på också!)

Hur mår alla i dessa tider som är nu?

Vill också säga till er… (rättare sagt skriva😂) att kämpa på!

Tvätta händer ofta, undvik onödig kroppskontakt med andra, hosta i armveck, håll avstånd i mataffärer och andra platser och håll er hemma om ni är sjuka! Och ta hand om varandra. Hjälp någon äldre i familjen att handla så att hen slipper.

P.s

Lämna gärna kvar något paket toalettpappers rullar i affären och andra varor som tar slut snabbt. Vi behöver inte hamstra allt för mycket! Det finns mat så att det räcker till alla.

Annons:
Stallmima
2020-03-17 19:39
#1

inga sjukdomar här,allt som vanligt

[Malou04]
2020-03-17 22:11
#2

Min familj är frisk. Större chans att vi svälter ihjäl än att vi får corona… med tanke på alla hamsterköp och det tomma hyllorna.

[EM_L]
2020-03-17 22:37
#3

#2 Jo. De som handlar för mycket får gärna tänka på oss andra…

Shia1
2020-03-19 23:14
#4

För oss blir det distansundervisning from måndag. Både lektionerna idag och igår har bestått utan att vi ska få information hur det kommer gå till, teams, laddar ned olika program osv. Imorn har vi"normal" dag m ma prov och form-vi ska försöka hinna klart m uppgiften m lera då det ja🤷‍♀️ vet ju ej hur länge de tar å finns risk de torkar osv skolan… Känns inte som skola just nu. Atmosfären är som helt annat. Lärarna försöker sprida lugn å försöker få oss att ta det lugnt coh ej oroa oss över skolan osv att det löser sig. Men märks att de själva är fundersamma över allt. Jag kanske må låta självisk just nu-men jag hatar på riktigt ALLT set här. Corona skolan stänger länder som stänger. Allt. Snart stänger väl ridskolan och därmed dressyrträningarna. JUST när jag börjar hamna rätt i skolan - plugg, ansträngning, lugn, betyg. JUST när jag trivs i skolan för första gången på länge. JUST när jag å min häst äntligen lyckas hitta rätt på dressyrträningarna JUST samma tidpunkt som jag förra året blev sjukskriven/ej fick vara i skolan på x veckor(blev ca 4-5 v tot m ngn enstaka förmiddag någon gång) DET var hemskt. För var Bsc isolerad då. Fick knappt gå ut. Ej gå i trappor. Ej handla. Gå på affärer. Inte någonting annat än typ rita och sova. Efter två dagar klättrade jag iprincip på väggarna och ja… Då kan nämnas jag var iprincip som ett spöke. Min hjärna fungerade knappt och sov 17-20 h/dygn…. #hon som annars sov 3-4 h dygn under x år. Vad jag menar är… Nu när jag mår mycket bättre å är "klar" i skallen-hur ska det här bli då? Har förvisso hästarna på gården osv kan underhålla mig. Men att inte gå i skolan…. Kommer vara livrädd näär skolan sen startar osv.. Vill verkligen inte det…

[EM_L]
2020-03-20 09:10
#5

#4 Aww shit! Var inte rädd. Kämpa så gott det går. Om du vill skriva av dig mer eller prata så är det bara att skicka PM eller mejla. Själv grät jag lite till sömns igår klockan åtta. Hatar också allt detta med Corona….

Hoseok
2020-03-20 11:19
#6

Började känna förkylningssymtom i Fredags, sjukskrev mig i Söndags och har suttit hemma sen dess. Varit symtomfri i en dag nu och kommer förhoppingsvis kunna återgå till jobbet på Måndag. Ska stanna hemma tills dess. Jag brukar sitta hemma större delen av min tid men lite galen blir man, haha. Har som tur kompisar som lämnat saker vid min dörr, knackat och sprungit iväg, haha.

Annons:
Calcifer
2020-03-22 13:52
#7

Och för mig är det så otroligt svårt att relatera. Bor i Norrlands inland, i en liten, liten stad, och mig veterligen finns det inga fall av corona här. Visst uppmanas vi att vara försiktiga, men det är sällan det saknas något på affären (mer än vanligt, saker kan ju alltid ta slut), eller att skolor stängs, eller att ens arbetsplats stänger ner.

Jag är mer orolig för mina föräldrar då de är äldre och alltså ligger i en riskgrupp. Men för egen del är jag inte orolig och mer än att det finns varningstexter på diverse butiker så märker jag som bor här inte ens av något. Jag vet att jag har det så himla bra i jämförelse med andra pga det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[EM_L]
2020-03-23 19:49
#8

Är lite deprimerad. .. Vanligtvis skulle jag gått i skolan även om jag var småförkyld som jag är nu. Men får inte. Kan knappt gå ut heller… Folk är ingen vidare på att undvika varandra där jag bor.

Upp till toppen
Annons: