Annons:
Etikettfamiljen
Läst 304 ggr
Kanin.se
2020-03-18 09:54

Vill bli vegetarian!

Jag är 13 år gammal och jag vill bli vegetarian men får inte för min mamma. Jag vill bli vegetariskt bara för djurens skull, är en riktig djurvän. Jag mår till och med dåligt över djurens skull o gråter när jag tänker på djuren. Jag menar när någon person helt plötsligt hämtar dig o kör dig till en plats o sen helt plötsligt dödar de dig för att människor ska få mat. Jag kan inte tänka på det jag gråter bara o gråter.. Om jag skulle få bli vegetarian skulle jag äta vegetariskt hemma o i skolan men typ hos kompis eller hos mormor o morfar o farmor o farfar skulle jag nog äta kött om inget annat erbjuds. Hjälp mig jag vill inte äta djur!!!! :( (Kom ihåg detta är min åsikt o jag syftar på mig)

Annons:
Namiko
2020-03-18 10:39
#1

Skulle din mamma vara okej med att du äter vegetariskt i skolan till att börja med? Att du får gå över till vegetariskt en del av tiden är ju bättre än inte alls. Sen kan du även läsa på och lära dig laga vegetarisk mat som du kan bjuda din familj på så att din mamma kan se att det går att äta bra även som vegetarian och att du kan sköta en del av din mat själv.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

silverfiisk
2020-03-18 10:40
#2

Har du frågat din mamma varför hon inte går med på det? Vill du bara sluta äta kött eller alla produkter som kommer ifrån djur? Det är viktigt att se till så att man får i sig allt man behöver om man utesluter animaliska produkter ur sin kost. Prata med din mamma om varför hon inte vill att du blir vegetarian, kanske ni kan komma fram till en lösning. Du kanske kan hjälpa till att laga din egen mat, hitta recept osv. Det finns många bra substitut till kött nu för tiden, så det är inte svårt att ersätta kött. Du kan hitta många bra trådar att läsa på vegetariskt.ifokus.se

MonicaLagerquist
2020-03-18 11:16
#3

Ett av mina barn ville bli vegetarian när hon var runt 15. Inga problem men jag ville att hon skulle äta med oss och fixa sin egen mat om hon inte ville äta det vi åt. Ofta åt hon samma som vi men bytte ut köttet mot annat.

Stolt ägare till fem La permer

Kanin.se
2020-03-18 13:38
#4

#1 jag äter redan vegetarisk i skolan o det har hon inga problem med så tror nog att jag inte får bli vegetarian hemma beror nog på att hon inte vill hålla på o byta ut kött mot ngt annat så maten tar extra lång tid att göra. (Hon är ingen dålig mamma hon har bara ont)

Kanin.se
2020-03-18 13:43
#5

#2 jag vill bara inte kött men äta ägg o så vill jag. Men mamma bara säger nej du får äta vegetariskt i skolan inte hemma när jag frågar varför. Har lagat vegetariskt o bjudit familjen på många gånger o mamma har tyckt att jag gjort det bra o så.

Kanin.se
2020-03-18 13:43
#6

#2 jag vill bara inte kött men äta ägg o så vill jag. Men mamma bara säger nej du får äta vegetariskt i skolan inte hemma när jag frågar varför. Har lagat vegetariskt o bjudit familjen på många gånger o mamma har tyckt att jag gjort det bra o så.

Annons:
Upp till toppen
Annons: