Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 702 ggr
[Sommarsommar1]
2020-03-21 19:05

Uppmärksamhet

Hej! Jag är en tjej på 17 år och känner mig väldigt ensam och uppmärksamhetberoende vissa dagar. Eftersom jag inte har några vänner skriver jag med flera killar från tinder för att få uppmärksamhet och träffas för att ha myskvällar och ligga. Jag är medveten om att jag ser väldigt bra ut, men tycker jag inte är lika fin och populär som andra tjejer. Andra tjejer får många likes på Instagram (minst 100) och får fina kommentarer osv, men jag får ca 7 likes och inga kommentarer. I så fall är det folk från andra länder eller kvinnliga ”influencers” som skriver. Ingen stöttar mig i mina bilder. Känns sjukt tråkigt att lägga ned tid på bilder och så får man inga kommentarer eller likes. Några bilder har jag 30-50 likes, men mina senaste har jag bara 7-9 likes. Postar 1-2 gånger i månaden. Förstår inte varför andra får så många kommentarer och likes.. är jag inte tillräckligt fin eller är det för dom har många kompisar som kommenterar och gillar..? Känner mig bara jobbig och som att killar bara skriver med mig för att få ligg, men jag gillar uppmärksamheten. Hur ska jag skaffa kompisar? Blir så avundsjuk när jag ser folk som postar dagligen när som umgås med kompisar och har kul. Ska jag behöva sitta ensam på min 18 års dag i sommar…? :( Har börjat få ångest varje kväll för jag känner mig så ful och fått svårt att somna för jag tänker bara på hur ingen tycker om mig. Jag var väldigt populär upp till 8:an och umgicks med kompisar varje dag och hade killar efter mig hela tiden, men inte längre.

Annons:
[Sommarsommar1]
2020-03-21 19:08
#1

Ber om ursäkt för slarvig text, märkte själv hur jag satte punkt och kommatecken på fel ställen 😄

Calcifer
2020-03-21 21:10
#2

Det där med likes är något du helt enkelt måste lära dig att sluta fokusera på. De siffrorna har ingenting med ditt värde som person att göra. Någon med 100 likes på en bild är inte värd mer än någon som får tre likes.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Tippy-Toe
2020-03-22 03:40
#3

Tror du behöver ta dig en funderare över vad som faktiskt är viktigt i livet.

[Sommarsommar1]
2020-03-22 18:40
#4

Har sånt självhat just nu… i höstas älskade jag mig själv för då var jag smalare och kände mig snyggare, men nu har jag gått upp några kilon i vikt och hatar hur jag ser ut. Tränade väldigt mycket förut så min mage var platt med magrutor och mina lår var ganska fasta, men nu har min mage mer fett längst ner och mina lår känns ”lösa” och tjockare. Vet att jag inte är ”tjock” men jag vill bli lika smal som i höstas. Älskade mig själv då jag var lycklig, men nu ser jag bara fel på mig själv och har ångest varje dag över min kropp. Känner att jag måste börja träna varje dag som förut och träffa folk för att känna mig glad, men vill inte börja träffa killar igen förens jag gått ner i vikt och fått en mer tränad kropp. Avskyr hur jag ser ut just nu… allt var så mycket bättre i höstas

Calcifer
2020-03-22 18:50
#5

#4 Då låter du ju som att du har större problem med ditt självförtroende än något som några likes på instagram kan fixa. Jag rekommenderar dig att kontakta någon att prata med, t:ex din skolkurator.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Tippy-Toe
2020-03-22 19:45
#6

Har sett dina inlägg länge. Du verkade inte ett dugg lyckligare i höstas. Det var samma gnäll då över att du var tjock.

Annons:
Calcifer
2020-03-22 20:25
#7

#6 Kalla det inte gärna för gnäll är du snäll.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Tippy-Toe
2020-03-23 09:09
#8

#7 Ge mig ett bättre ord då, tack.

Calcifer
2020-03-23 11:39
#9

#8 Något som inte har en negativ klang. Det är enkelt att säga "du har tidigare verkat må lika dåligt, då dina tidigare inlägg inte visade att du mådde bättre i höstas" istället för att anklaga någon för att gnälla. Tänk på att detta är en sajt för tonåringar, och det finns dessutom många här som mår dåligt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Sommarsommar1]
2020-03-23 22:03
#10

#6 var underviktig i höstas och hade ett dumt tänk över min kropp. Nu i efterhand har jag och min omgivning märkt hur bra jag mådde då.

[Henry Norrström]
2020-05-29 17:59
#11

Sommarsommar… en sak du ska göra är att lägga ner det där med instagram  o facebook. Det gör alla deprimerade. Logga ur för gott. Skit vad de andra gör, du är som du är o ska inte jämföra dig med andra, det är bara elektronik det visar inte ditt hjärta o hur du verkligen är. Att man inte är nöjd med sin kropp har nog 100% av oss alla känt av o gör det fortfarande. Jag med, men hoppas alltid att träffa någon som tycker om mitt inre som är viktigast för ett förhållande. Att få ett "like" från Brasilien eller så betyder inte mycket. Oavsett hur du tycker om din kropp så finns det någon i din närhet som älskar dig. Att man känner sig obekväm med sitt utseende är inte ovanligt, jag gillar inte min mage, men det finns en som tycker om som jag är, o jag gillar henne, vi passar tillsammans, tycker någotsånär lika på de viktigaste punkter, men det är små detaljer. Men jag älskar henne för den hon är. Hon älskar mig som jag är. Ingenting är perfekt men så är vi individer som skall passa ihop med stort som smått. Vi har det jättemysigt utan internet o instagram.

Logga ur så känner du ingen press på andra, GÖR det , lev i nuet o se  och träffa de du har runt omkring dig.

Du kommer att må så mycket bättre att se dig själv som en bra människa o kommer att så småningom träffa den som du vill ha.

Testa så får du se.

Upp till toppen
Annons: