Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 574 ggr
Lucifer.666
3/31/20, 12:17 AM

Åldersskillnad?

Hej Hur ser ni på åldersskillnad i förhållanden? Både i allmänhet och om det skulle vara som i mitt fall. Jag har då snackat lite med en kille som är född 2001 och är själv född 2004. Tycker ni det är en för stor åldersskillnad? Vad anser NI är acceptabelt för en 04a att vara tillsammans med? PS. Syftar på eda personliga åsikter inte lagar då jag är medveten om mina rättigheter och skyldigheter. ❤️❤️

Annons:
[Malou04]
3/31/20, 8:08 AM
#1

Är själv 04. Well jag tror det finns någon lag met över 18 får inte oklart vad det var med under 18 om dom inte hade ett förhållande innan dess. (Vet ej om det stämmer) Iallafall… Jag tycker väl 5 år är okej… och uppskattar ifall människor inte är tillsammans när den ena är gammal nog för att vara den andras förälder. Men alla får liksom välja själva… det är ens egna liv och så. När det gäller vänskap och bara umgås så bryr jag mig inte ett skit.

[Linn18]
4/1/20, 7:46 AM
#2

Jag är 02:a och har träffat killar som är 5-6 år äldre. Ska träffa en som är 25 år och jag är 17 år, så nej, ålder spelar ingen roll. Så länge den äldre behandlar en bra.

[Linn18]
4/1/20, 7:47 AM
#3

#1 Lagen är att en person över 18 år får inte ha samlag med en under 15 år, men är personen 15 år eller uppåt är det okej.

Vikan
4/1/20, 6:16 PM
#4

När jag var 16 (skulle fylla 17 senare samma år) var jag i en relation med någon som var tre år äldre, och det funkade. Tyckte dock att gränsen när jag var 16/17 gick vid någon som var tre-fyra år äldre än mig innan det blev alltför stora skillnaden vart i livet man var

[EM_L]
4/2/20, 10:40 AM
#5

Är 03 och tycker gränsen är tre år äldre. När jag förvisso blir myndig nästa år så skulle det kunna vara sex år äldre. Om man inte är myndig så anser jag att man ska vara försiktigt med förhållanden med folk över 19. Varför just 19 vet jag inte.

MonicaLagerquist
4/2/20, 10:56 AM
#6

Jag var nyss fyllda 19 när jag träffade men man som då var 29.

Det är drygt 40 år och fem ungar sen.🤪

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
4/2/20, 12:13 PM
#7

När jag var 17 så var jag tillsammans med en man på 38 år. Idag är jag tacksam över att det inte höll på grund av den stora åldersskillnaden.

Året efteråt så träffade jag min man som är 6 år äldre och vi är tillsammans fortfarande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Herveaux
4/2/20, 1:25 PM
#8

Jag träffade min gubbe strax innan jag fyllde 18, han var då 34 och vi har nu varit tillsammans i 15år, gifta i snart 5.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: