Vad är otrohet för dig?
Här kommer en lista med olika påståenden. Du ska sätta dessa påståenden under följade rubriker:
Ej otrohet
Lite
Medel
Mycket
Detta för att avgöra vad du tycker är otrohet och var gränserna går.
Här är påståendena:
Din partner…
- Umgås med en annan tjej/kille ensam
- Kysser en annan
- Flirtar med en annan
- Spanar på andra tjejer/killar
- Delar mat/dricka med en annan tjej/kille
- Går på strippklubb
- Har cybersex
- Håller en annan tjej/kille i handen
- Sover över hos en annan tjej/kille
- Håller på med sexting (sex-sms)
- Pratar om hur snygg en annan tjej/kille är
- Sitter och myser med en annan
- Tittar på porr
- Eget alternativ - Kom gärna på något mer!
Man kan inte vara "lite" otrogen eller "medel" eller "mycket".. antingen är det otrohet eller inte otrohet.. finns inga mellanting tycker jag.
Naturligtvis är det inte otrohet att träffas och umgås med personer av motsatt kön. Man måste ju få ha både tjej- och killkompisar.
Men att mysa flirta och allt som har med sex att göra med en annan person är ju otrohet
Beror inte det på vilka regler man satt upp i relationen innan, och vad personerna själva i relationen anser vara otrohet:P?
Annars är det jag anser som otrohet:
Kysser en annan
Har cybersex
Håller på med sexting (sex-sms)
Resten är mer "meh". För mig handlar en relation om känslor. Så länge dom känslorna är närvarande för båda så går större delen av det andra.
"Se men inte röra" är väl en genomgående trend xD
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
- Umgås med en annan tjej/kille ensam Ej otrohet (jag kan ju bli lite avundsjuk men anser inte att det är otrohet. Kanske på grund av att jag själv umgås med killar ensam utan att det händer något)
- Kysser en annan Lite (Min kille har kyst med andra, dock har jag varit närvarande och inte direkt bryt mig så mycket eftersom tillfället innhållt en del shootar med vodka, dessutom tycker jag om henne med och känner henne rätt bra.)
- Flirtar med en annan **Medel
** - Spanar på andra tjejer/killar **Medel
** - Delar mat/dricka med en annan tjej/kille Ej otrohet (kan ha med att jag delar mat med andra killar utan att det är något speciellt)
- Har cybersex Mycket (vet inte hur jag ska förklara varför men det känns som att jag inte duger om han har sexuellt umgänge med andra)
- Håller en annan tjej/kille i handen. Ej otrohet (jag kan ju bli lite avundsjuk men anser inte att det är otrohet. Kanske på grund av att jag själv umgås med killar ensam utan att det händer något)
- Sover över hos en annan tjej/kille Lite (jag kan ju bli lite avundsjuk men anser inte att det är så mycket otrohet. Kanske på grund av att jag själv umgås med killar ensam utan att det händer något)
- Håller på med sexting (sex-sms) Medel
- Pratar om hur snygg en annan tjej/kille är Medel
- Sitter och myser med en annan Medel
- Tittar på porr Ej otrohet
Här kommer min lista:
Ej otrohet
- Umgås med en annan tjej ensam - fast varför skulle han vilja det när han har mig? ;)
- Pratar om hur snygg en annan tjej är - så länge det inte är mer än så, då är det inte otrohet, MEN jag skulle bli väldigt sur och ledsen!
- Delar mat/dricka med en annan tjej - Min sambo har som tur är bacillfobi, så det skulle han inte göra, men om han gjorde det hade jag blivit jäkla sur! Ingen annan ska dela saliv med honom än jag! :P
Lite
- Spanar på andra tjejer - det gör man bara inte!
- Tittar på porr - om han gör det ensam är det inte ok tycker jag och ganska sorgligt också. xD
Medel
- Håller en annan tjej i handen - att hålla hand är för mig ett tecken på att man hör ihop.
- Sitter och myser med en annan - monstret i mig hade nog kommit fram! :P
- Går på strippklubb - varför titta på andra tjejer när han har mig? Äckligt.
- Sexting - vet inte om det är medel eller mycket. Kanske inte hade gjort slut för en sån grej, men hade absolut inte litat på honom på vääääldigt länge! Det beror nog på vem det är med.
Mycket
- Flirtar med en annan tjej - självklart otrohet, även om det är på internet. Emotionell otrohet är lika illa som fysisk.
- Kysser en annan tjej - Det blir nog slutet på relationen.
- Har cybersex - Internet eller ej, hade dumpat honom.
- Sover över hos en annan tjej - dumpning här också, även om han bara sov på soffan. Yes, jag är så extrem.

Tror det var alla! xD
#1 Jag tycker det finns olika grader av otrohet, vissa som skulle förstöra relationen och andra som inte är lika farligt. :)
Hmm. Titta på porr som otrohet;p Nåväl, jag antar att andra har en syn på det.
Men över 90% av alla killar tittar på porr:p Bara så du är medveten om det :)
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#6 Ja, det är ju ändå att titta på andra tjejer nakna, som har sex. Alla har ju olika syn på det, men jag tycker det är att vara lite halvt otrogen om man gör det bakom ryggen på sin partner.
Så hög procent tror jag faktiskt inte. Jag vet att asmånga killar - och tjejer, gör det, men som jag skrev innan; om det är bakom ryggen på sin partner är det inte ok i mina ögon. :P
Hej jag är av det där andra könet utan den där utväxten mellan bennen och jag kollar på porr.
(100% sanning)
#7 Det är ju inget man pratar om? Och dessutom så har man ju sexuella fantasier när man "gör sitt sköna;)".
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10207420.ab :)
Såatt… Ja:p
Porr är ju inte laddat med känslor för det mesta. Det är ju bara någonting som driver på sexlusten:p
#8 Porrigt värre;) Haha
-Stephen Hawking
Vi kollar mycket porr tillsammans, han gör det säkert själv oxå men inte är han otrogen för det. Är ju inte samma sak att se en naken tjej på film som att träffa en å spana in irl
#9 Jo? Kanske inte i alla förhållanden, men i vissa är det det. Jag bor ju ihop med min pojkvän, så jag vet att han inte tittar på porr. Skulle han göra det bakom min rygg skulle jag bli sårad. Då känns det som om jag inte räcker till typ. Dunno, bara så jag tycker :)
Fast de har ju inte direkt frågat alla killar i hela Sverige, utan kanske några hundra och sedan lagt ihop det till en siffra.
Jag vet många som inte kollar på porr (och många som gör det också).
#11 Det står 99%, jag sa 90%. Det är väl ungefärligt, och jag tror det stämmer utmärkt. Jag har inte en enda killkompis som inte ser på porr:p
Alltså, det handlar ju inte om att du inte räcker till, det är ju bara en rolig grej, helt enkelt :) Jag tror säkerligen att du räcker till i sängen(inte för att jag har egen erfarnehet av det) men annars skulle han ju antaligen berätta det och prata om det :)
-Stephen Hawking
#12 Ja då tror jag mer på 90% än 99% ;)
Fast å andra sidan så blir det ju lite "du duger inte" om man bor ihop och killen ändå måste kolla på porr.
Det är nog lite annorlunda om man inte bor tillsammans, för då träffas man inte lika ofta och partnen finns inte alltid där.
#13 Det är inget måste som sagt:p Varför titta på en kärleksfilm när han har kärlek i så fall? Det är på den nivån det ligger:p
Måste bara lägga till att det är ren nyfikenhet kring det, och därför jag frågar.
Jag själv har inget problem med det om min partner(om jag hade en) tittade på porr.
-Stephen Hawking
#14 Haha det tycker jag inte är samma sak dock. Fast ingen av oss gillar kärleksfilmer riktigt ändå. :P
Nej jag vet att de flesta tycker det är helt ok, men vissa tar lite illa upp av den anledningen jag skrev. Det är ju helt individuellt :)
Din partner…
- Umgås med en annan tjej/kille ensam Ej otrohet.
- Kysser en annan Mycket otrohet.
- Flirtar med en annan Otrohet.
- Spanar på andra tjejer/killar Medel. ( brors på sättet.
- Delar mat/dricka med en annan tjej/kille Inte otrohet.
- Går på strippklubb Otrohet
- Har cybersex Mycket otrohet
- Håller en annan tjej/kille i handen Medel
- Sover över hos en annan tjej/kille Medel… ( Brors på hur där med
- Håller på med sexting (sex-sms) Mycket otrohet
- Pratar om hur snygg en annan tjej/kille är Inte otrohet, men skulle också bli väldigt ledsen.
- Sitter och myser med en annan Mycket otrohet.
- Tittar på porr Inte otrohet.. Men i vissa stunder skulle jag ställa frågan varför åt mig själv.
Brors ju även på hur man kollar på porr, jag menar. Hellre om jag är bort rest med min familj och pojkvännen inte kunde följa med av någon anledning.. Att han då kollar på porr för att få njutning än att gå ut på krogen och hitta en riktig varelse.. Dock inte ok när jag är närvarande 
Jag skulle säga att allting är otrohet enligt mig, jag är den svartsjuka typen så det är kanske därför ;)
Har alltid försökt intala mig själv ''Nej att personen kramar en annan person är inte farligt''
Men ändå, på insidan så kokar jag nästan av svartsjuka!
Jahapp, sån är jag x)
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
#18: Men sådann är jag med.. Kokar om någon rör min pojk.. 
Ej otrohet
- Spanar på andra tjejer/killar - Men då ska han göra det så jag inte ser eller när jag ej är med. Kolla men inte röra.
- Tittar på porr
Lite
- Delar mat/dricka med en annan tjej/killle - Skulle dock börja ringa en klocka vid detta, då han inte har några nära tjej vänner.
Medel
- Flirtar med en annan - Han hade verkligen fått höra vad jag tyckt om det och bannemej fått fjeska en del efteråt. Men inget som skulle sabba förhållandet
- Sover över hos en annan tjej/kille - Samma som åvan. Dock hade det kännts osäkert då han som sagt inte har några nära tjej vänner.
Mycket
- Kysser en annan - Finns de något mer intimt och känsolsamt?
- Går på strippklubb - Varför skulle han göra det om han inte tröttnat?
- Har cybersex - Way to far.
- Håller en annan tjej/kille i handen - Det är ju somsagt ett tecken på att man är tillsammans.
- Håller på med sexting (sex-sms) - Way to far
- Sitter och myser med en annan - Jag hade aldrig pratat med han inge. Aldrig.
http://isabellarun.weebly.com/
Jag har ingen ''grad'' av otrohet så antingen är det eller så är det inte:
inte otrohet:
umgås m andra ensam, spanar på andra, delar mat/dricka m andra, går på strippklubb,sover över hos nån annan, pratar om hur snygg nån annan är (beror helt på hur mkt dom snackar om det. är det nästan hela tiden så hade ja börjat undra), tittar på porr.
Otrohet:
kysser en annan, flirtar m andra, har cybersex, håller på m sexting, sitter å myser m nån annan.
:)
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
- Umgås med en annan tjej/kille ensam Inte otrohet
- Kysser en annan Otrohet
- Flirtar med en annan irl=otrohet… via sms, chat,mail osv = inte otrohet
- Spanar på andra tjejer/killar inte otrohet
- Delar mat/dricka med en annan tjej/kille inte otrohet
- Går på strippklubb inte otrohet
- Har cybersex inte otrohet
- Håller en annan tjej/kille i handen inte otrohet
- Sover över hos en annan tjej/kille inte otrohet om det bara är att sova
- Håller på med sexting (sex-sms) inte otrohet
- Pratar om hur snygg en annan tjej/kille är inte otrohet
- Sitter och myser med en annan otrohet
- Tittar på porr inte otrohet
- Eget alternativ - Kom gärna på något mer
För mig kan man inte vara otrogen via text bild osv. Bara genom att träffa någon annan
- Umgås med en annan tjej/kille ensam - Inte otrohet, dock inte okej om han ljuger om det/går bakom ryggen.
- Kysser en annan - Otrohet
- Flirtar med en annan - Otrohet
- Spanar på andra tjejer/killar - Inte otrohet, titta vet jag att han kan göra
- Delar mat/dricka med en annan tjej/kille - Inte otrohet
- Går på strippklubb - Inte otrohet… men inte acceptabelt ändå.
- Har cybersex - Otrohet
- Håller en annan tjej/kille i handen - Otrohet, man håller ju hand av en anledning så det räcker för det lär ligga mer "bakom" detta.
- Sover över hos en annan tjej/kille - Inte otrohet (det har jag gjort) dock beror det ju på hur båda parter känner för varandra… fast det skulle slå varningsklockor då han bara sover över med tjejer om han har vänner med sig/oftast tjejens partner.
- Håller på med sexting (sex-sms) - Otrohet
- Pratar om hur snygg en annan tjej/kille är - Inte otrohet - men inte så kul att få höra dock, han har gjort det en gång (inte till mig men till min kompis kille)
- Sitter och myser med en annan - Otrohet
- Tittar på porr - **Inte otrohet
**Har samlag med någon annan - Otrohet
#4 Oj vad hård du är haha.
#22 Varför kan man inte vara otrogen psykiskt som text? Det kommer ju ändå från sina känslor. Skulle min kille flirta med någon på sms skulle det vara lika dåligt som att han skulle flirta ansikte mot ansikte. Det är ju många som flirtar via nätet eller mobilen INNAN de träffas.
#23 Håller med dig om att det är lika mycket otrohet att flirta "ej fysiskt" som att göra det ansikte mot ansikte. Man säger ju samma sak, känner samma sak. Man kan bara inte röra personen.
- Umgås med en annan tjej/kille ensam beror på vem såklart
- Kysser en annan mycket
- Flirtar med en annan mycket
- Spanar på andra tjejer/killar lite
- Delar mat/dricka med en annan tjej/kille hmm, inget
- Går på strippklubb mycket
- Har cybersex mycket
- Håller en annan tjej/kille i handen Beror på om de e kärleksfullt eller bara på skoj :D
- Sover över hos en annan tjej/kille beror absolut på vilken tjej det är.
- Håller på med sexting (sex-sms) Beror på till vem
- Pratar om hur snygg en annan tjej/kille är lite
- Sitter och myser med en annan lite
- Tittar på porr medel
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Umgås med en annan tjej/kille ensam Beror på om dem kände varandra innan. Och vad dem gör. Men väljer: ej otrohet.
Kysser en annan Mycket
Flirtar med en annan medel (beror på vilket sätt)
Spanar på andra tjejer/killar lite
Delar mat/dricka med en annan tjej/kille Lite (beror på vilken tjejen är)
Går på strippklubb mycket
Har cybersex mycket
Håller en annan tjej/kille i handen medel (beror på vem det är men jag hade inte accepterat det då jag ej tycker det är lämpligt)
Sover över hos en annan tjej/kille Mycket
Håller på med sexting (sex-sms) Mycket
Pratar om hur snygg en annan tjej/kille är Lite
Sitter och myser med en annan mycket
Tittar på porr ej otrohet
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

- Umgås med en annan tjej/kille ensam: inte otrohet
- Kysser en annan: otrohet
- Flirtar med en annan: inte otrohet
- Spanar på andra tjejer/killar: inte otrohet
- Delar mat/dricka med en annan tjej/kille: inte otrohet
- Går på strippklubb: inte otrohet
- Har cybersex: otrohet
- Håller en annan tjej/kille i handen: inte otrohet
- Sover över hos en annan tjej/kille: beror väl på anledningen. om han sover över hos en annan, okänd tjej efter en krogkväll är det inte okej. om det gäller en tjejkompis är det ok.
- Håller på med sexting (sex-sms): typ samma som cybersex i min värld
- Pratar om hur snygg en annan tjej/kille är: inte otrohet
- Sitter och myser med en annan: inte otrohet
- Tittar på porr: inte otrohet
jag vet inte hur man kan vara lite otrogen eller mycket otrogen. antingen är det väl okej eller så är det inte okej :P
jag är nog ganska liberal. jag vet ju att vi förhoppningsvis kommer vara tillsammans länge, och jag tror helt ärligt att han kommer flörta oskyldigt med någon under den här tiden. det innebär ju inte att han vill vara mindre med mig. titta på porr och gå på strippklubb får han göra hur mycket han vill, det bryr jag mig inte om alls.
jag håller ibland handmed mina killkompisar, och håller han hand med sina tjejkompisar är det inget jag bryr mig om. delar mat och dricka tror jag han gör med andra ganska ofta :P nej, det jag hade tyckt var det största sveket var nog om han valde att ha någon vid sidan av mig utan att berätta, alltså inte nödvändigtvis att han har någon annan, utan att han går bakom ryggen på mig.
För mig så skulle alla de där alternativen kunna vara otrohet: Om det fanns känslor i bilden, till exempel om min kille skulle ha känslor för personen som han umgås med. Men sedan tycker jag inte heller att det är okej om han skulle vara fysisk med andra tjejer, som till exempel kyssa andra eller så eller om han skulle skriva till exempel sex-sms till andra.. Såna saker hade inte varit okej.
**Ej otrohet
**
- Delar mat/dricka med en annan tjej/kille
- Tittar på porr
Lite
- Går på strippklubb
Medel
- Spanar på andra tjejer/killar
- Håller en annan tjej/kille i handen
- Sover över hos en annan tjej/kille (okej om det är kille, halv okej om det är en väldigt nära tjejvän/kusin etc.)
- Håller på med sexting (sex-sms) (hade blivit sur men det hade inte sabbat förhållandet)
**Mycket
**
- Kysser en annan
- Flirtar med en annan
- Har cybersex
- Sitter och myser med en annan
#23 För mig går gränsen för otrohet vid att träffa personen iaf. Varför kan jag inte förklara. Men min tjej får sexchatta och messa så mkt hon vill men träffar hon personerna och gör sexuella handlingar så är det otrohet.
Vi har ju dom gränserna, ni har en annan gräns bara
Jag är för liten för att delta här men jag gör det ändå. Kanske inte tänker på det sättet ni äldre gör eftersom jag är för liten för ett seriöst förhållande!
- Umgås med en annan tjej/kille ensam beror på vad dom gör… klart att min pojkvän inte behöver vara med mig exakt hela tiden…
- Kysser en annan mycket!
- Flirtar med en annan mycket
- Spanar på andra tjejer/killar lite
- Delar mat/dricka med en annan tjej/kille det skulle inte göra något
- Går på strippklubb mycket
- Har cybersex jag vet inte vad det är.. men mycket antar jag
- Håller en annan tjej/kille i handen lite
- Sover över hos en annan tjej/kille jag vet inte riktigt…. lite kanske
- Håller på med sexting (sex-sms) mycket
- Pratar om hur snygg en annan tjej/kille är lite
- Sitter och myser med en annan öh.. mycket
- Tittar på porr mycket
Jag är ingen avundsjuk människa, visst kan jag bli lite avis på vissa saker. Men jag skulle inte ha något emot om min kille var med någon annan tjej… haha
Ej otrohet**:
**
- Umgås med en annan tjej/kille ensam. (Beror ju helt på vad dom gör, men självklart skulle han få ha tjejkompisar eftersom jag själv har killkompisar.)
- Delar mat/dricka med en annan tjej/kille.
- Tittar på porr.
- Håller en annan tjej/kille i handen. (Tycker inte att det räknas som otrohet, även om jag inte skulle acceptera det. Beror helt på situationen och vad han har för relation med tjejen.)
- Sover över hos en annan tjej/kille. _(Är dom bara kompisar så är det ju inga problem med det.)
_
Lite
- Går på strippklubb (Det är en sån där sak som jag bara skulle skratta åt. Vill han gå på strippklubb - visst. Men då ska jag också få se när andra killar strippar, om jag vill.)
- Spanar på andra tjejer/killar.
Medel
- Sitter och myser med en annan. (Jag tycker det räknas som otrohet, är ganska låg stil.)
- Har cybersex.
- Flirtar med en annan.
Mycket
- Pratar om hur snygg en annan tjej/kille är. (Skulle absolut inte vara tillsammans med någon som gör så. Även om han inte gör någonting med tjejen han kommenterar som snygg, så tycker jag det räknas som att vara otrogen. Om det nu inte handlar om någon kändis eller så.)
- Håller på med sexting (sex-sms). (Det är absolut otrohet.)
- Kysser en annan.
- Har sex med någon annan.
#32 Fast jag tycker att även om kändisar är liksom "unreachable" så är de ju också människor! Jag hade blivit sur om min sambo satt och snackade om hur sexig en kändis är också.. så inte bara folk i ens vardag.
#33 Ja, fast det är ju min åsikt.
Jag blir inte sur om min kille säger att en kändis är snygg, jag tycker ju själv att många kändisar är snygga.
Så länge det inte går överstyr, dvs. Skulle ju aldrig tåla att han satt och sa "åh fan vad nice att sätta på henne" eller liknande, ens om det var en kändis. Men att säga att nån kändis är snygg/sexig tycker inte jag är så farligt.
- **
Ej otrohe**t
• Tittar på porr
• Delar mat/dricka med en annan tjej/kille
Lite
• Spanar på andra tjejer/killar
Klart att han egentligen får de. Men då ska det vara diskret. Och jag vill helst inte se att han gör så.
• Pratar om hur snygg en annan tjej/kille är
Jag kan acceptera det om det ex. handlar om kändisar. Men inte annars.
• Håller en annan tjej/kille i handen
Det är ju personen man är tsm med man ska göra de med inte någon annan.
Medel
• Flirtar med en annan
Förstår inte vitsen att flörta med någon annan om han redan har en partner.
• Håller på med sexting (sex-sms)
absolut inte.
• Sover över hos en annan tjej/kille
Här beror de ju egentligen lite på relationer mellan de men vet inte riktigt om jag skulle kunna acceptera det. Beror ju dock på hur mycket man kan lita på sin partner oxå..
• Går på strippklubb
Han har ju mig..?
• Umgås med en annan tjej/kille ensam
Samma som på sova över.
Mycket
• Kysser en annan
Verkligen inte acceptabelt frn min sida.
• Har cybersex
samma som ovan.
• Sitter och myser med en annan
Det är sånt han ska göra med mig och inte någon annan.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
- Umgås med en annan tjej/kille ensam OK
- Kysser en annan Lite
- Flirtar med en annan Lite
- Spanar på andra tjejer/killar OK
- Delar mat/dricka med en annan tjej/kille OK
- Går på strippklubb Löjligt men inte otrohet
- Har cybersex
- Håller en annan tjej/kille i handen OK
- Sover över hos en annan tjej/killeOK
- Håller på med sexting (sex-sms) Medel
- Pratar om hur snygg en annan tjej/kille är Ok
- Sitter och myser med en annan OK
- Tittar på porr Löjligt men inte otrohet
- Bastar eller badar naken med andra OK
Det jag satt ok på skulle jag oxå kunna göra.Man måste ju ha frihet fast man har sällskap
Ej otrohet
Umgås med en annan tjej/kille ensam
Håller en annan tjej/kille i handen
(Tycker inte det räknas som otrohet även om jag inte skulle gilla det)
Tittar på porr
Går på strippklubb
_Så länge han är öppen med det är det okej, skulle dock gärna följa med, ser det som en kul grej.
_Pratar om hur snygg en annan tjej/kille är
Sover över hos en annan tjej/kille
(Är dem bara vänner är det ju lugnt).
Delar mat/dricka med en annan tjej/kille
Spanar på andra tjejer/killar
(Återigen, ännu roligare om vi gör det ihop, men skulle inte bry mig om han spanade in någon annan när han var med mig.)
Mycket
Håller på med sexting (sex-sms
Har cybersex
Kysser en annan
Flirtar med en annan
Jag passade på att låta honom svara på samma frågor, och han var visst hårdare än mig på vad som inte är okej. Intressant!
Ej otrohet**
Umgås med en annan tjej/kille ensam**
(Inte otrohet och jag kan tycka det är ok om man är vänner. Dock har min pojkvän och bestämt att det inte är ok i vårat förhållande.)
Spanar på andra tjejer/killar
_(Får han gärna göra, det gör jag med. Men inte i varandras sällskap. Man måste ju jämföra för att se hur bra man har det!)
_Delar mat/dricka med en annan tjej/kille
Går på strippklubb
_(Hade dock inte gillat det)
_**Sover över hos en annan tjej/kille
*_(Beror väl på anledningen, men enda gången jag ser det hända är efter en fest och det gör mig absolut ingenting.)
_*Pratar om hur snygg en annan tjej/kille är
**_(Beror på vem, och hur det pratas om. Är det en kändig och någon kommentar läggs är det lungt. Så gör jag med. Men är det någon vän som han pratar mycket om hade jag undrat vafan han är med mig om nu hon är så snygg :P)
_Tittar på porr
Lite**
Håller en annan tjej/kille i handen**
(Något jag är expert på själv, eftersom jag sällan tänker mig för.)
**Håller på med sexting (sex-sms)
**(Absolut inte okej, men ingen fysiskt fel har egentligen begåtts. Men jag hade ev. kunnat dumpa pga av detta beroende på omständigheterna.)
Medel**
Flirtar med en annan**
(absolut inte ok)
**Har cybersex
Sitter och myser med en annan
**(Aldrig ok, den enda han ska mysa med är mig!)
Mycket**
Kysser en annan**
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Allt fysiskt berörande och känslor till en annan person anser jag som otrohet.
Att titta på porr, gå på strippklubb, sova över hos någon, prata om snygghet, spana på folk, umgås med vänner, dela på mat och dryck, är ju en del av vardagen och berör varken det fysiska eller känslorna hos mig.
Allt från hålla handen, flirta, smeka, kyssa, sexting, cybersex, räknas dock till otrohet, för där ligger de intima känslorna och klämmer.
Skräckfilm - Hårdrock - Min blogg - Last.Fm
Ej otrohet
Lite
Medel
Mycket
Din partner…
- Umgås med en annan tjej/kille ensam - Ej otrohet
- Kysser en annan - Medel
- Flirtar med en annan - Lite
- Spanar på andra tjejer/killar - Ej otrohet
- Delar mat/dricka med en annan tjej/kille - Ej otrohet
- Går på strippklubb - Beror på vad han gör, men ej fast inte acceptabelt
- Har cybersex - mycket
- Håller en annan tjej/kille i handen - lite
- Sover över hos en annan tjej/kille - Beror på vad dom gör men ej otrohet fast inte acceptabelt ändå för mig att han gör.
- Håller på med sexting (sex-sms) - mycket
- Pratar om hur snygg en annan tjej/kille är - ej otrohet men inte acceptabelt för jag vill inte höra sånt.
- Sitter och myser med en annan - beror på, men lite - mycket
- Tittar på porr - lite
Umgås med en annan tjej/kille ensam – inte otrohet
Kysser en annan - mycket
Flirtar med en annan - lite
Spanar på andra tjejer/killar lite(beror på vilket sätt man gör de)
Delar mat/dricka med en annan tjej/kille – inte otrohet
Går på strippklubb - medel
Har cybersex - medel
Håller en annan tjej/kille i handen – inte otrohet
Sover över hos en annan tjej/kille – inte otrohet
Håller på med sexting (sex-sms) - medel
Pratar om hur snygg en annan tjej/kille är – inte otrohet, men inget jag vill höra
Sitter och myser med en annan - lite
Tittar på porr – lite
Skillnad på om man är öppen om sakerna eller går bakom ryggen på ens partner!
- Umgås med en annan tjej/kille ensam - Inte otrohet. Om min partner skulle gå bakom ryggen med det och dölja att han umgicks med en annan tjej hade jag dock inte tyckt att det varit helt okej.
- Kysser en annan - Mycket otrohet. Kyssar i ett förhållande är för mig en slags kärleksförklaring. Om han skulle dela det med någon annan än mig så skulle vi inte ha någon framtid och jag skulle bli både arg och ledsen.
- Flirtar med en annan. Lite otrohet. Om han skulle flirta för att få igång mig skulle det kännas okej, för då skulle jag veta att han bara ville spicea upp relationen lite. Om han gjorde det utan min vetskap och för att vara elak hade jag klassat det som otrohet.
- Spanar på andra tjejer/killar. Inte otrohet. Det kan vara svårt att hålla blicken borta från en riktig snygging men det betyder ju inte att man inte älskar sin partner. Att spana känns rätt oskyldigt.
- Delar mat/dricka med en annan tjej/kille. Inte otrohet. Men sammanhanget har betydelse… Om det är hemma hos henne på en romantisk dejt utan min vetskap så är det otrohet. Även om jag skulle tycka att det kändes olustigt att se min kille dela mat och dricka med en annan tjej så skulle jag ändå inte kunna klandra honom för otrohet.
- Går på strippklubb. Inte otrohet. Men jag skulle inte acceptera det… Förutom möjligen på hans svensexa.
- Har cybersex. Mycket otrohet. Jag tycker helt enkelt inte att det är acceptabelt.
- Håller en annan tjej/kille i handen. Mycket otrohet. Det är ett tecken på tillhörighet och ser man några hålla handen på stan så antar man direkt att de är tillsammans. Jag skulle bli ledsen och arg.
- Sover över hos en annan tjej/kille. Medel otrohet. Om han skulle somna på soffan hos en tjej med ett gäng kompisar efter en fest, okej. Men om han ensam och dessutom planerat att sova över hos en tjej skulle jag klassa det som otrohet. Jag skulle ju aldrig få reda på om han sov med henne eller i hennes soffa och det skulle kännas olustigt för mig…
- Håller på med sexting (sex-sms). Medel otrohet. Det är inte okej, svårt med tilliten igen efter en sådan händelse.
- Pratar om hur snygg en annan tjej/kille är. Inte otrohet. Men jag skulle nog inte tycka om det särskilt mycket, speciellt inte om det hände ofta.
- Sitter och myser med en annan. Mycket otrohet. Tycker inte att jag behöver förklara mig på den punkten.
- Tittar på porr. Inte otrohet. Men helst vill jag inte att han går bakom ryggen med det, och inte att han gör det ensam heller ;)
Umgås med en annan tjej/kille ensam
Ej otrohet, men jag vill gärna veta om han går någonstans eller tar hem någon, för att jag ska kunna anpassa min dag :)Kysser en annan
LiteFlirtar med en annan
Ej otrohetSpanar på andra tjejer/killar
En otrohetDelar mat/dricka med en annan tjej/kille
Ej otrohetGår på strippklubb
Ej otrohet, men heller inte helt okej. Vi behöver våra pengar för att kunna köpa mat :P**Har cybersex
**MellanHåller en annan tjej/kille i handen
Ej otrohetSover över hos en annan tjej/kille
Ej otrohetHåller på med sexting (sex-sms)
MellanPratar om hur snygg en annan tjej/kille är
Ej otrohet, det brukar vi göra tillsammans.Sitter och myser med en annan
Ej otrohet/lite, beroende på vem det är.Tittar på porr
Ej otrohetKommentar
Det enda som jag väl tycker är otohet egentligen är att utföra en sexuell handling med någon annan. Men majoriteten av alla situationer här ovan skulle kunna rankas högre, om han ljög om det. För mig handlar det om när man sviker förtroendet i samband med en annan person, ungefär.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#4 De svaren du skrev stämmer in på mig med, så instämmer istället för att skriva en egen lista då de blir lite tradigt om jag skriver samma svar haha.
Sen så är ju enligt mig att kolla på porr otrohet då man fantiserar om att man har sex med någon annan oftast, och älskar man någon tycker jag man ska vara trogen både psykiskt och fysiskt. Att fantisera om att ha sex med någon annan är väl inte så långt ifrån att ha det? man vill ju det ändå då och föreställer sig det.. riktigt fel tycker jag. Aldrig kollat porr själv, men vänner som gör det har sagt att dom kollar för att dom tänder på personen i videon och jättegärna skulle vilja ha sex med den.
Älskar man någon tycker jag att man håller sig till den på alla plan. :3
Jag håller med #1 med att det inte finns något mellanting, men jag förstår hur du tänker Tirin, dock svarar jag "Ej otrohet" vs "Otrohet" istället för lite, medel och mycket 😃
- Umgås med en annan tjej/kille ensam - Ej otrohet
- Kysser en annan - Otrohet
- Flirtar med en annan - Otrohet
- Spanar på andra tjejer/killar - Ej otrohet
- Delar mat/dricka med en annan tjej/kille - Beror på hur och under vilket sammanhang?
- Går på strippklubb - Ej otrohet
- Har cybersex - Ej otrohet
- Håller en annan tjej/kille i handen - Beror på vad för sammanhang det är
- Sover över hos en annan tjej/kille - Ej otrohet
- Håller på med sexting (sex-sms) - Otrohet
- Pratar om hur snygg en annan tjej/kille är - Ej otrohet
- Sitter och myser med en annan - Otrohet
- Tittar på porr - Ej otrohet
Jag förklarar mina resonemang kring två punkter:
Delar mat/dricka med en annan tjej/kille
Om jag har en pojkvän t.ex. och han är ute och käkar med en tjejkompis, och sen om de bara smakar av varandras mat en gång, bara en tugga liksom, det är inte otrohet.
Men om de däremot sitter och matar varandra med jordgubbar och choklad t.ex. och ligger och typ kramas så är det otrohet i mina ögon.
Håller en annan tjej/kille i handen
Ett scenario då jag tagit min kompis i handen/armen är när vi kanske går igenom en stor folksamling, och man inte vill tappa bort varandra. I detta fall, om jag hade en pojkvän och han gjorde så eller något liknande, typ att han försöker dra med henne till något att titta på exempelvis, det hade inte varit otrohet.
Dock att gå runt på stan eller nåt och hålla händerna för att "förmedla" för samhället/alla som ser att de hör ihop på något sätt, det är inte otrohet i mina ögon, men det är inte acceptabelt.