Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettutetider
Läst 112 ggr
Thea.1
2025-05-05 02:05
0

Utetider

Hur får man sin mamma att ändra ens ute tider?

Jag har kompisar utan ute tider/ väldigt sena ute tider. Medans jag måste vara hemma 23:30.

När alla är ute och har kul måste jag vara hemma. Min pappa hade inga tider när jag bodde hos han men bor endast hos mamma nu.. vad gör jag

Sen är jag också snart 18

:)

• Redigerat 2025-05-05 02:06 av Thea.1
[Undertaker]
2025-05-05 08:07
3

Får jag fråga hur ofta du är ute så sent?

För jag kan knappt komma på ett endaste tillfälle under min uppväxt då jag var ute så sent. 😅

Jag hade inga utetider, men det behövdes inte med tanke på att jag sällan kom hem sent på kvällen. I mitt fall berättade jag alltid när jag skulle komma hem senare än kvällsmaten. Råkade det då vara 01:00 någon gång för att något evenemang slutade sent och jag sedan ju behöver hem så var de fine med det. Men tänk på att det inte är ovanligt att föräldrar vill vara vakna och se att deras barn kommer hem säkert/kunna finnas där ifall något skulle hända. Så därför kan jag tänka mig att hon inte vill sätta en senare tid.

Min fråga är ju mest vad i hela friden gör man ens ute så sent? Men det är mest jag som aldrig förstått mig på det.

Calcifer
2025-05-05 10:11
3

Nu tycker jag väl att halv 12 är rätt sent. Vad ska du vara ute senare för? Du är inte ens 18…

Tycker du ska vänta tills du åtminstone är myndig och sen kan du ju prata med din mamma och se om det går att ändra på tiden.

Jag hade aldrig någon speciell tid jag skulle vara hemma. Men jag var en ensamvarg som föredrog att vara hemma och göra min egen grej. Var ute sent någon gång här eller där men då jag aldrig gett mamma någon anledning att sätta någon speciell sista tid då jag skulle vara hemma så var det okej för henne.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lona
2025-05-05 12:17
2

Innebär "nästan 18" att du är drygt 17 eller yngre?😉

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Thea.1
2025-05-06 23:57
0

#3: Fyller 18 i september

Thea.1
2025-05-06 23:58
0

#2: Är 18 om några månader, tycker de är löjligt med utetider då jag vill kunna ha min frihet. Typ när man går på fester, träffar kompisar osv

Thea.1
2025-05-06 23:59
0

#2: typ varje helg kommer jag hem runt 11 halv 12

Calcifer
2025-05-09 03:00
2

#5: Jojo men innan man är 18 (och i vissa fall även efter) får man helt enkelt lita på att ens föräldrar menar väl och vill ens bästa. Sen kanske man inte alltid håller med men inte mycket att göra åt saken. Nu vet ju inte jag men kanske har din mamma en god anledning till varför du inte får vara ute senare. Men ändå är halv 12 rejält sent.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Denna kommentar har tagits bort.