Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 806 ggr
:holmgreen:
9

Inte friskt någonstans

Vet väl inte riktigt var jag vill komma med det här inlägget. Jag blir bara så sjukt frustrerad när folk använder ord som har med tex, homosexualitet och göra, på ett negativt sätt, som skällsord alltså.

Allt för ofta hör man att folk i skolan, och utanför kalla folk för bög, homo, lebb, gay, queer, flata, eller whatever. Det är fanemej inte okej! Vad är det för fel på folk?! Herregud, man snackar om hur långt vi har kommit i evolutionen och samhället, men uppenbarligen inte tillräckligt långt för att det ska vara helt accepterat att vara homosexuell, eller att vara sig själv. Om det nu var fullt accepterat så skulle inte folk använda ord som kan förknippas med det på ett negativt sätt.

Varför är det okej att vara heterosexuell men inte homosexuell? Ja, det var värre förr och det är mer accepterat nu än vad det har varit tidigare, men det är uppenbarligen fortfarande inte okej att vara den man är.

En människa är en människa, oavsett läggning, religion och etnicitet. PUNKT. End of story.

Vill helt ärligt slå folk som använder tex bög som skällsord med en hammare i ansiktet. Brutalt, ja, är lite upprörd, har väl hamnat i något deep pms mode, men seriöst, det är inte okej.

Igår chattade jag och några kompisar med några människor på Kik. Konversationen spårade totalt och de började kalla min vän för "fucking lesbian" och liknande dryga saker. Blev fruktansvärt irriterad, hon är inte lesbisk, inte jag heller och ingen annan av mina vänner som var med i den konversationen heller. Vad jag vet i alla fall.

Men aa, jag skrev något lite aggressivt gällande att vad spelar det för roll om man är gay eller inte, de som hade skrivit "fucking lesbian" vågade inte skriva det igen kan jag ju säga. De var väl rädda att jag skulle jaga rätt på dem och kasta en stol i deras ansikten eller nåt.

Men det jag menar är att man vet inte om de man säger sånt till faktiskt är homosexuella eller inte. Man vet aldrig vem som tar åt sig på riktigt. Har läst massor om folk som håller sånt inom sig eftersom de är rädda för reaktionerna från vårt samhälle. Det är ju helt förståeligt med tanke på att ingen vill bli kallad "fucking lesbian" eller liknande. Det som är "på skoj" för den ena, behöver inte vara det för den andra.

Man säger också att alla får tycka vad de vill, men det betyder fortfarande inte att det är okej att säga vad som helst. Det kallas åsikt av en anledning. Men om man nu har åsikter som man vet kan såra andra och vara rent utav kränkande i vissa situationer, då kanske man inte ska springa runt och yttra sig om dessa. Speciellt eftersom Sverige har sin historia med tex, homosexualitet.  

Människan kan gå och slänga sig i väggen ibland. Mytomaner hela högen, säger att det är okej att vara den man är och att alla borde våga vara det. Men det är ju fanemej inte konstigt att man inte vill vara det, vad man än gör som avviker från normen, så får man ju skit. Det visar ju hur sjukt vårt samhälle faktiskt är.

Usch blir galen på sånt här, ville väl bara skriva av mig lite och dela med mig av mina aggressionsproblem haha.

(Nej jag har inga aggressionsproblem, it's a joke. ;)  Men ibland känns det faktiskt så.)

Cazzos
0

Nicole det var på tiden att du publicerade inlägget!!! So exciting.

Nej men skämt åsido, jag håller med dig, och det låter så enkelt när man själv tänker på ett visst sätt, att man bara accepterar en annan persons läggning dvs.

Hur fan påverkar det mig liksom om du t.ex. gillar tjejer? Sålänge JAG mår bra i det JAG gör så struntar jag väl i om andra känner likadant, det är bra för dem, liksom! Errbody is happy!

[00livia]
1

*bra inlägg* 👍 håller helt med.

[Tuulikki]
0

Där satt den! :)

0

#1 Haha ja veet! Tog ett tag asså, men creds till alla som orkade läsa det, inte lite text direkt haha. 👍

Ja precis, förstår verkligen inte. De som tycker så har väl förmodligen sina argument, men har fortfarande svårt att förstå varför det skulle va fel, människa som människa.

0

#2 & #3 Tackar 😊