Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettundersökningar
Läst 2092 ggr
Revolt
1

Är ni allergiska mot något?

Ja som rubriken lyder, är ni allergiska mot något? :)

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Revolt
0

Själv är jag allergisk mot:

*honung. (Vi har tagit tester på sjukhus och det är inte självdiagnotiserat utan jag ÄR faktiskt allergisk mot honung, alla läkare som får reda på det blir mycket förvånade då de aldrig hört om det förr, så det är en väldigt sällsynt allergi xd Det kliar som helt sanslöst i halsen när jag äter det(helt sjuk klåda verkligen) min hals och ansikte svullnar upp typ

*Björk - kliar i ögonen, snorig, nyser, kliar i halsen

*gråbo- samma

*Timtoteij-samma

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Anoki
1

Pollen, mörk choklad, solen, nötter ^^

knugi
0

Tydligen något i visst schampoo har jag märkt

pälsdjur, pollen, nötter

när jag var yngre så var jag allergisk mot istortsett allt förutom majspannkakor och blåbär!

Så hade väldigt varierad kost =) fick ta 10 sprutor i vardera arm mot olika saker, minns inte ens allt vad det var, men det växte bort efter ~10-15 år

Översta fyra är dock kvar till minskad del, inge sjukhusvistelser om man klappar en katt längre!

:holmgreen:
0

Självklart!

Pollen, pälsdjur, vissa nötter, kiwi, jätte gröna äpplen, något som finns i vissa parfymer, schampo och tvättmedel/sköljmedel (har inte brytt mig om att kolla upp vilken av dem). Är också allergisk mot damm, vissa blommor, hö och gräs.

Det är ganska mycket ändå, aldrig tänkt på det så. :O Inte konstigt att man har allergi typ hela tiden. Dessutom har jag 6 råttor och 2 kaniner, som inte gör allergin bättre direkt haha. 

Kan lägga till att jag även är allergisk mot nickel, och sånt damm som finns i spån och hö, tex.

Pennybus
0

Rosor och rödbetor.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

semenius95
0

Solen & tvättmedel.

FlutterShy
0

Pollen, vissa djur(hår), vissa tvättmedel, vissa nöter/natur godis, äpple, päron, morot och damm.

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"

Vikan
0

Pälsdjur, främst mot hundar, katter och hästar. Känns ganska självklart. Har fyra hundar, har vuxit upp med hundar och håller på med hästar. Min syster har katter, så det är så självklart…. misstänker även att jag är allergisk mot solen…

CupcakeGod
0

Haha asså det är verkligen synd om er :( 

Jag har inga allergier 😉

[Tilde]
0

Jag är allergisk mot vissa hudprodukter. Har fått utslag i ansiktet 2-3 gånger under mina år på grund av salvor och annat som jag inte har kunnat tåla :/ Har dock bara "kontaktallergier" eller vad man ska säga, då endast huden reagerar. Det kliar exempelvis och svider av tomat (bara när jag skär den och liksom får saften på huden, men jag kan äta tomat helt utan problem). 😛

[Taxie]
0

Jag har ingen allergi och är sällan sjuk… kanske därför jag aldrig har haft vattkoppor. Får hoppas att de kommer snart, ju äldre man blir desto farligare blir det och jag är 18 år nu 😛

[00livia]
1

allt i princip.. hehe. Fast äter inga mediciner eller nått,

Afturelding
0

Jag är allergisk mot insektsbett. Som att det inte är jopbbigt nog att få dem liksom. Och jag reagerar även på brännässlor, eftersom att de har ett gift som liknar myrors.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Tilde]
0

#11 Tror det är farligt om du skulle få det nu, plus att om man aldrig har haft vattkoppor och får barn så får barnet inget försvar mot vattkoppor. Blir barnet då smittat den första tiden kan det vara väldigt farligt för bebben. 😮

Anoki
0

#11 vill oxå få vattenkoppor snart :s

fsigge
0

har inte varit sjuk på 16 månader 😉

Frida

Fridaaaa
1

Husdammskvalster. Men inget jag känner av, mer än om jag t.ex grejar med dammigt spån mycket eller så.

Har även kontakteksem.

#11 Nja farligt och farligt. Stor risk att du får bältros, vilket inte är så bra eller kul. Men risken att det ska bli så farligt, är inte så stor. Möjligen när man kommer upp i betydligt högre ålder 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cazzos
0

Jag var allergisk och fick eksem mot nötter när jag var yngre, sen försvann det gradvis ju äldre jag blev. Idag har det kommit tillbaka, dock i "mildare grad", så jag är bara känslig mot det. Speciellt jordnötter.

Fridaaaa
1

#18 Jordnötter är ingen nöt 😉

Cazzos
4

#19 Okej 😉

Dipsie'n'Poo
0

Ingentiing. (:

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

hund_katt
0

Nej, inte direkt… men skulle jag varit allergisk (främst mot djur) skulle jag nog tagit självmord… i alla fall försökt..

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

[Justie]
0

Inget vad jag vet, men jag kan inte äta rå lök eller nektariner utan att det känns som tusen nålar i magen… 🤔

Hoshi99
0

JAG HAR INGEN ANING VAD JAG HAR O_O läkarna säger att jag har astma… Litar inte riktigt på dem. Dem har fortfarande inte lyckas göra något och det enda dem gör när jag kommer är att säga "HEJ HÄR FÅR DU LITE MER MEDICIN HEJ DÅ SES OM ETT ÅR!". Men är för övrigt känslig för kemikalier och parfym

0

#24 Vad vill du att dem ska göra. Är själv astmatiker, man gör inget åt det förutom att man tar medicin vid behov.

Clementinbarn
0

Jordnötter D:

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Hoshi99
0

#25 jag ska varje dag ta 2 doser ventilastin 2 doser novopulmon OCH 1tablett singular som inte ens någon vet om det hjälper att ta!

Jessiegirl1811
0

Instämmer #22

http://ask.fm/JessicaReips

0

#27 Aha, okej det lät ju lite konstigt. Men du borde ju märka om det hjälper?

panini
0

Kiwi, Ananas, Tomat och solen. Men har bara på senaste tiden märkt det med tomaten.. Och Brännässlor, fast det är väl alla? :)

farido13
0

jag är allergisk mot pollen och då händer det att jag nyser väldigt högt och ofta och sen blir jag snorig och jag hostar väldigt mycket

Hoshi99
0

#29 känner nästan ingen skillnad…

[EllenAlicia]
0

inte vad jag vet :)

[DvärghamsternArvid]
0

Gräspollen - otroligt jobbigt. Är allergisk hela sommarlovet.

[MiniPim]
0

Maskroxsor, BARA.

Frosstis
0

Är allergisk mot katter :'( Vilket gjort att jag inte gillar katter.. xD Så när jag ser en katt tittar jag på den och undviker den, om den kommer fram schasar jag bort den.. vet inte varför det blivit så men jag verkligen inte gillar katter. 

Sen kan jag inte jogga eller gå snabbt när det är kallt ute, då får jag otroligt svårt att andas så vet inte vad det är jag får då.

Önskar innerligt att jag inte var allergisk mot katter :'(

Hoshi99
1

#36 det du kan få när du är ute och joggar eller springer när det är kallt är troligen kramp i luftrören.

Frosstis
0

#37 Kan man undvika det på något sätt? :) Vill ju inte sluta jogga bara för att det är kallt och bli tjock under vintern, hehe.

Hoshi99
0

#38 värma upp genom att: jogga långsamt, gå, jogga långsamt, gå osv. I typ 5-15 minuter :D

[Tuulikki]
0

tål inte laktos :/ och är känslig mot skaldjur, men jag äter ändå inget som lever i vatten :P

Frosstis
0

#39 Okej, får försöka! Fast jag kör nog någon annan uppvärmning, för din funkar inte på mig :p Jag måste jogga från den stund jag börjar tills den stund jag ska sluta, eftersom om jag stannar en endaste gång kommer jag inte orka mer efter det utan stanna hela tiden :) Men tack!

[Tuulikki]
1

#41 Att andas "igenom" en buff eller någonting funkar för mig :) Och att andas med näsan istället för munnen, då blir luften inte så kall :)

Frosstis
0

#42 Måste köpa nya träningskläder så kan köpa det i samma veva! Tack :)

Frida B
0

Jag är allergisk mot pollen (vet dock inte från vad…), damm från nytt hö och spån, katter (dock inte mycket), hästar (vet inte mycket om det längre). Är överkänslig mot äppleskal och de flesta parfymer.

Vad jag har varit allergisk mot: pollen (inte ens tabletter funkade, ögonen var rödsprängda hela sommrarna), alla sorters pälsdjur (kunde inte vara i närheten av dom), damm, kvalster.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

RobinEH
5

Det är inte heller sötmandlar, macadamianötter, paranötter, pecannötter, cashewnötter, valnötter, kokosnötter, pistaschnötter m.fl. Jag förstår inte riktigt meningen med att anmärka på att specifikt jordnöten inte är en nöt när det finns ett flertal "nötter" som inte är nötter, samt att de flesta "nötallergiker" faktiskt är allergiska mot jordnötter och har problem med andra baljväxter.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Frosstis
0

#40 och ändå har du marsvin, spån och hö? xD

Hoshi99
0

#41 den uppvärmningen sa min astma läkare och enligt henne höll typ elit atleter på och gjorde så :S

Workingdog
0

inte allergisk mot någonting! Eller jo. Nickel, så måste ha äkta örhängen annars så får jag lite ont (men det är inte direkt så allvarligt) och det är sååå skönt faktiskt, att inte behöva tänka på något :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[Tuulikki]
0

#46 Haha va? xD

Fridaaaa
0

#45 Jo det vet jag om att flertalet till så kallade nötter inte är nötter 🙂

nlinds
0

Nickel. (finns i smycken som inte är äkta, samt i byxknappar och mynt)  Dock ingen "farlig" allergi. Mest byxknappen som kliar ibland

Sen är det inget mer 🙂

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Frosstis
0

#49 hmm vet inte varför jag taggade dig, menade #44 xD

Frida B
0

#52 haha och jag hade helt missat att du skrivit xd

#46 vissa saker får man offra här i livet ;) nej men det är bara när jag ger dom hö eller byter i buren som jag börjar nysa.. och klia i ögonen… ^^

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

viktoria91
0

Japp, dödligt allergisk mot penicillin.

Thatgirl
0

Jag är allergisk mot korvstroganoff

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

Tregly
0

Jag är allergisk mot pollen.. Mediciner hjälper oftast inte, haha mina kompisar tycker det är jättekul när jag nyser hela tiden för de tycker tydligen jag nyser roligt 🤔 Är känslig mot damm också, men vem tål damm egentligen 😉

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Thatgirl
0

fast det är egentligen korv tror jag

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

[liisssaaaa]
0

gräs xD

Josefine96
1

Matematik och tyska ^^

Pelzi
0

Mjölk protien och hamstrar.

http://emmaskaninselar.blogg.se/