anmäla?
Hej, måste få ventilera varit med om en sjukt obehaglig upplevelse idag!
idag när jag väntade på min kompis på stan kände jag att någon plötsligt stod bakom mig. Vände mig om och en stor grov man stod bakom mig och sa "hej", jag svarade "hej" och vände mig om igen. Men mannen stod kvar och sa "hej" igen. Jag vände mig om igen och sa "hej, hej" och kände ett obehag eftersom han inte gick fast jag ignorerade honom. Han tog ut en tun liten guldkedja från fickan och räckte fram till mig. Jag blev paff och trodde han ville ge mig den och sa "nej tack det är bra", jag tror inte han riktigt förstod då han inte verkade kunna svenska. Han räckte fram halsbandet igen och pekade på sina nedre regioner.. Jag trodde han pekade där av misstag. Såg helt frågande ut när jag kollade på honom som om jag inte fattade. Då öppna han munnen och förde handen fram och tillbaka. Han menade alltså att jag skulle få guldkedjan om jag utförde oralsex på honom. Jag var så chockad och äcklad så jag skrek "jävla äckel" åt honom och gick därifrån, jag antar att han fattade då för han cyklade iväg och blängde långa blickar på mig. Förstår inte mitt på dagen i folkvimlet, hade inga kortkorta/stötande kläder och så kommer han bara fram från ingenstans, jag undrar hur många tjejer han har frågat efter och före mig. Jag minns hur han såg ut i ansiktet men resten är ju så luddigt för att jag var helt överrumplad, kände mig förolämpad, förbannad och väldigt chockad.. Ska jag anmäla det?
Det borde du göra, men det blir svårt att bevisa att det hände. Obehaglig siuation :/
usch vad äckligt, förstår att det känns obehagligt. skulle själv bli skitskraj om det hände mig. men jag tycker att du kan berätta det för polisen så dom vet att det går runt en gubbe och kanske frågar jättemånga tjejer detsamma som han gjorde med dig. så det tycker jag att du borde anmäla så att polisen iaf vet om det.
Jag är fortfarande chockad. hur gör jag en anmälan? tänkte gå till polisen imorgon måste jag lämna mina personuppgifter? Vill inte direkt träffa på honom igen eller kan jag bara gå dit och lämna tips? Jo jag vet att det är svårt att bevisa men det kan ju vara så att någon annan också anmält honom om han frågat andra tjejer (vilket jag tror) så det kanske styrker på något sätt. Fy kommer ta lång tid att få ut "scenen" ur mitt huvud :(
Gud vad äckligt! Jag tycker också du borde anmäla, man vet ju aldrig med såna människor - kanske blottar han sig och ger sig på ännu yngre människor.. Kanske ännu värre än det som hände dig!
Man borde kunna göra en anonym anmälan. Hoppas de arresterar honom, läskigt med såna människor!
Visst kan det vara svårt att få fram bevis nog att ta honom, men anmäl ändå!😕Så kanske du räddar någon annan ung tjej ifrån äcklet!
ringde 114 14 nu och lämnade tips, hon frågade om jag ville anmäla honom för sexuellt ofredande men tipsade bara. Jag är 18 år men känns som han skulle gå på vem som helst som ser ung ut. jag vågar inte ens tänka på vad som kanske skulle hänt om jag stötte på honom sent på kvällen när gatorna var tomma. Polisen tyckte att jag ringde lite sent, men hoppas de fått in fler tips om honom. Jag önskar jag hade tagit bättre signalement på honom men var ju så frustrerad så ville bara inte se honom.
uch skulle ju bli liv rädd och springa springa för livet
Men så hemskt!
Man ska alltid anmäla sådant här. Det är inget man ens bör fundera över. Även om man bara har en vag beskrivning. Detta för att man ska ha ett signalement ifall att det skulle hända igen, tidigare anmälningar kan nämligen vara mycket värdefulla i en senare rättegång, även om det är ett annat fall.
Det är jättebra att du ringt till polisen.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Usch
- Emil
Jag ångrar mig så mycket att jag inte ringde polisen på en gång och att jag inte granskade honom tydligare. Kommer inte kunna sova i natt :/
Du har gjort vad du kan nu i alla fall. Så tycker inte du ska fundera så mycket på det, du kan inte göra något mer liksom. Sen förstår jag självklart att man inte fokuserar på snubbens hår, näsa, kläder, osv, i en sådan situation. Oerhört obehagligt!