Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 1171 ggr
m4rkus93
0

vad är detta?? :O

hej nu vet jag inte om jag har hittat rätt ställe att skriva det här på… men iaf jag vaknade nyss och kände smärta i armen och tar mig då på baksidan armen och märker att jag har en blåsa/böld typ på 2x1 cm och sticker ut ca 0,5-1 cm det gör sjukt ont ca 5 cm år alla håll runt denna sak jag hade inga sår eller liknande igår utan den har bara kommit över natten. det smärtar i hela armen typ. därefter har jag även märkt att breve denna enorma sak så finns det 2 till en på varje sida och dom är typ bara några mm stora men gör förbaskat ont iaf jag vet inte om jag ska våga lägga upp en bild då det inte ser så kul ut för er som är kräkmagade men tror ni det blir lättare då kan jag lägga upp den

[rumelle]
2

Oj, låter skumt. Kanske bäst att ringa vårdcentalen och kolla upp vad det kan vara. :S

Hoshi99
0

Det kan vara ett fästing bett och för att du har ont i armen kan vara borrelia sim fästingar bär på. Googla efter bilder på fästingbett och kolla om ditt liknar dem. Om du får en röd ringa runt där troligen fästingen bitit om cirka 1-3 veckor så är det ett annat tecken på borrelia. Hoppas jag hjälpte :D

[Tuulikki]
0

Om du kan får du gärna ta en bild, blir lättare att se då. Man kan ringa 1177 och kolla med dem också :)

m4rkus93
0

Jag har ringt 1177 och dom sa först bältros men det e inte likt alls så då sa dom insektsbet men efter som det är 3 st blåsor känns det konstigt men nu bär den stora krympt och blivit röd i mitten medans 1 av dom små har blivit lika stor som den stora och den minsta lite större just därför känns det inte som fästingbet heller… så skumt är det allt men då lägger några upp en bild så ni kan se oxå

m4rkus93
0

Går tydligen inte ladda upp bild just nu ska försöka senare

[Tuulikki]
0

Jag tänkte också direkt på bältros. Hoppas verkligen inte du har det! Fick det när jag var 15 och känner fortfarande av det ibland😕

m4rkus93
1

Nej vart på vårdcentralen nu och dom sa inte bältros dom tror på insektbet men om jag får upp en bild så kommer ni se att det inte är det då dom är vatten fyllda och storafstorpack inget för det heller men ska tillbad om det blir större än en 5a

[Tuulikki]
0

#7 Puh, vad bra! Hoppas det går över snabbt :)

m4rkus93
0

Ja vi hoppas på det dom har ju gått ner lite iaf

m4rkus93
0

har just konstaterat att jag ska börja jobba på 1177 snacka om lätt tjänade pengar… det man behöver kunna är ju hej mitt namn är ____ välkommen till 1177 varför ringer du?? jaja men ta en alvedon då? nähä hjälper inte det nä men vänd dig till din vårdcentral så löser dom det… ha den bra dag… tänk att det kan vara så lätt att tjäna massa pengar… frågar ni mig så ska man aldrig ringa dom då man aldrig får hjälp ändå… smärtan är olidlig och jag hade hällre kört en borrmaskin genom mitt öga än att leva med denna smärta i 1 minut till och deras svar är ta en alvedon och vänta tills imorn… -.- det smärtar från övre delen av nacken och ner längst med hela höger armen ut i alla fingrarna…

m4rkus93
0

Markus: så komigen Sverige vaddå gratis sjukvård???

Sverige: ja gratis sjukvård till alla som betalar… 

O.o

[Tuulikki]
0

Det låter verkligen inte bra! Gå till närmsta vårdcentral så fort som möjligt :o

[HamsterPamster]
0

hur har det gått?

m4rkus93
0

Har redan vart där men ska tillbad idag och se vad dom har att säga….