Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 6280 ggr
[Tilde]
0

Klippa håret kort

Skrev detta inne på Hår iFokus, men man får inte lika bra respons där som här.. så jag frågar här också!

Hur finner man modet att klippa håret kort? Jag har väldigt slitet hår och skulle därför vilja klippa en längre bob för att bli av med alla kluvna toppar och liknande.

Jag har dock inte haft bob sedan jag var 9 år… haha. Sist jag klippte mig så klippte jag av 10 cm (detta var förra året!) och tyckte det blev alldeles för kort efteråt…

Frisyren jag är ute efter är ungefär som Nicole Richies långa bob: http://media-cache-ec3.pinimg.com/736x/92/fc/5a/92fc5a9ff2af5b6fb3576ccc2cb056a1.jpg - den är så sjukt snygg! .. Blandat med denna lite längre frisyr med mer lugg: http://cdn.followpics.com/show/140033869633636927_90CJH9VB_c_small.jpg 

Hur gör jag för att våga och inte ångra mig efteråt? Jag har gått och funderat på detta i några månader redan… Min sambo har gett tummen upp i alla fall. 😛

[rumelle]
0

Just do it! Jag tror inte att du kommer att ångra dig efteråt, det är fortfarande en hyfsat lång frisyr där du kan sätta upp håret om du vill. Och om det skulle kännas helt fel så finns det ju faktiskt extensions. Plus att det växer ut igen. :)

[Tilde]
0

#1 För mig är det dock en jättekort frisyr då jag alltid har haft hår nedanför brösten liksom… men det är nödvändigt! Och som du säger så växer ju håret ut igen - och det går ju ganska snabbt ändå :)

oh-la
1

jag har aldrig haft problem att klippa håret kort. har kastat mig mellan frisyrer och längder hej vilt. insåg nånstans på vägen att hår bara är hår, inte något yttersta bevis på kvinnlighet som vissa verkar tycka. det visade sig att jag nästan är snyggast i kort uppklippt pojkfrisyr bak och snedlugg :P just med hår känner jag lite att det växer ut! i värsta fall trivs man inte, och då vet man det! håret växer ut och blir finare efter att man klippt bort de slitna topparna och man får utmana sig själv lite :) jag kan förstå tvekan om det gäller en tatuering som är permanent, men att klippa håret kommer aldrig att vara permanent, och trivs man inte låter man det bara växa ut igen! och vem vet, på vägen kanske man "hittar sig själv". hår är trots allt bara hår.

FlutterShy
1

Tänk inte, gör bara ;)
Klippte av mer än hälften av mitt hår som säkert närmade sig 50 cm. Jag menar sedan är det ju inte heller en "big deal", visst man kanske gillar sitt hår men klipp det inte då. För jag menar det växer ju ut till slut. :P

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"

Jojaton
0

Känner med dig!

Just nu är mitt hår ungefär så här långt, bilderna togs i vintras så det har vuxit lite till. Är så himla sugen på att klippa det axelkort (eller kanske ännu kortare..!) Vet inte om jag passar i det och kan bära upp det, men är så himla trött på mitt hår just nu och vill göra något annat.

Samtidigt älskar jag mitt långa hår, har sparat det i sju år…

Johanna - Instagram

Duvethon
1

Jag tycker du ska köra på det! Om du ångrar dig är det ju bara att låta det växa ut igen, du kanske trivs jättebra i kort också! Håller med föregående talare, kör på det! 😃 Jag själv skulle personligen inte passa i kort, jag gillar att ha längre hår eftersom det gör att mitt ansikte ser smalare ut.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Jesperlinden97
0

*För er som inte vet så ska Tilde klippa sig själv nu*

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

[Tilde]
14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I DID IT! HAH!

Gjorde det faktiskt själv då frisörer är så dyra och aldrig lyssnar (litar mer på mig själv, hihi) och sambon ville inte hjälpa. Är så himla nöjd! 😍 Inte nog med att det blev helt rakt, men håret känns både mjukare och tjockare nu när de skadade topparna är borta! I LOVE!

Jag körde på en längre bob, alltså kortare i nacken och längre där fram. Funderar på att kanske korta ner frisyren hos en frisör senare (beror också på hur det ser ut med mina naturliga lockar), men just nu älskar jag detta! 😃❤️

Här är före och efter, men jag lägger också upp bild imorgon när jag är fixad och har stylat håret :)

Jojaton
0

Snyggt! :) Du får visa hur det blir med lockar också :)

Johanna - Instagram

[Tilde]
0

#9 Tack! :) Det ska jag!

[Tilde]
16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ursäkta mitt derp-uttryck, men såhär ser det ut med lockigt/vågigt hår! Jag plattade mina naturliga lockar lite så det blev mer längd och inte lika mycket korkskruvar och grejer. 😛 Ska dock fixa mer volym innan jag ska ut.

CorneliaAndersson
0

Blev jättefint, Tildiss!!:33

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Kajsaa_00]
1

Jättefint! Klippte av typ 7 cm förut, det va jätteskönt och håret blev "fräschare"  🙂

Lavèn
0

Jätte jätte jätte snyggt!

Haha själv tycker man att då har långt hår, hade tyck som du hade först i längd, då raka jag ena sidan och klippte resten av håret till axlarna, nu har jag ännu kortare 😃

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

[Tilde]
0

#12 Tack, Cornie 👍

#13 Jo men precis! Det känns mycket fräschare och hälsosammare. Mitt hår känns inte längre skadat och torrt - super! :)

#14 Tack så mycket ^^ Haha ojdå, det låter som en riktigt stor förändring! Det är coolt att våga göra sånt ju!

Lavèn
0

#15 Aaa en av mina Kompisar fråga ''HUR VÅGADE DU?!''

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

NelliZ
0

Vad fint det blev! :D Funderar också på att klippa mig kortare, är så himla dålig på att ta hand om mitt hår. Det är väldigt slitet! Ska till frissan på tisdag, får väll se hur det blir.

//Julia

[Tilde]
1

#17 Tack! :)

Gör det! Hellre att ha kort med hälsosamt hår än långt och slitet. Det växer ju som sagt ut igen i alla fall. 😉

Tokyo
0

Skitsnyggt!