(X) Hjälp..
Ångesten biter ihjäl mig…vet inte vad jag ska ta mig till har PTSD typ 2 av flera års spykisk misshandel och anhedoni som en tillföljd..känns inte som ätt det är värt leva så mycket längre när man inte känner glädje..tagit mig ur ett 3-4 års missbruk pga mig ångest ren i 7 månader nu..men till vilken nytta? jag mår inge bättre iaf..
äter cymbalta och gabapentin + theralen till natten men det hjälper inte…vart genom dom flesta medicinerna men inget funkar vad ska jag ta mig till? känner mig så grymt ensamen….
Förlåt att jag skrev här åt er var bara tvungen få det ur mig..
Hej jag kan tyvärr inte va så mycket stöd men tro mig det ärcsom alla säger det blir bättre håll ut och ta dig igenom det jobbiga :) efter regn kommer alltid sol vet du :) har själv värt deprimerad och 4 självmordsförsök men nu mår jag toppen och har gjort deti 4 år nu jag vet inte om jag va så mycket hjälp men jag hoppas det vänder snart för dig :)
Så länge man inte ger upp så har man inte heller förlorat.
Man måste försöka se det positiva och inte bara det negativa.
Att ta sig ur ett missbruk är en bra bit på vägen, grymt jobbat! :)
Jag har själv ptsd, social fobi och panikångest. Jag förlorade min pappa i tidiga tonåren, efter det slungades jag fram och tillbaka mellan olika fosterfamiljer. Bodde två år på ett ställe där jag blev både psykiskt och fysiskt misshandlad. Hamnade i helt fel umgänge, blev utnyttjad och rent av förnedrad. Allt var en enda röra och jag mådde rent av skit. Jag orkade inte, jag slutade bry mig. Tillslut insåg jag att det inte funkar så, tror man inte på det själv så kommer det aldrig att gå. Började ta små steg i taget till att börja må bra igen. Det var efter 5 år när jag blev myndig och fick flytta "hem" igen. Jag bad om hjälp, jag började prata, jag slutade se ner på mig själv och började tänka positivt. Det tog tid, givetvis! Jag gjorde saker som jag mådde bra av, tränade och tävlade med hundarna. Jag är inte bra än, jag är fortfarande sjukskriven men jag är på god väg. Tro på dig själv, gör saker som får dig att må bra. Har du ingen nära vän som kan stötta dig? Det är de råd som jag kan ge dig. Så länge man tror på sig själv så kommer livet att vända. Du har ju redan gjort ett stort steg och det bevisar ju bara hur stark du är.
never give up, keep fighting! :)
Vet inte vad jag ska säga, skickar en styrkekram!❤️