Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 7480 ggr
[Tilde]
0

Sminkförvaring

Thatgirl
0

Tycker korg🙂

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

[Tuulikki]
0

Jag hade valt den i plast👍 

Själv har jag mitt lite här och var. Det jag använder mest ligger i en necessär jämte spegeln medan alla penslar, mascaror och så står i en sån här. Använder inte så mycket smink så jag har inga mängder heller. Nagelgrejer dock, de är överallt😮

nottheonly
2

Jag tror plast är bäst för att det är lättare att göra rent om det skulle behövas 🙂

Fridaaaa
0

Har mitt i badrumsskåpet 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
0

#3 Sant, tänkte inte på det ;) Korgen är finare tycker jag, men den i plast är nog mer praktisk.

Just nu har jag mitt smink i en byrå. Hade det ganska fint organiserat där först, men nu är det helt hullerombuller. 😂 Nagellacket står i alla fall i badrumsskåpet. Men ska ha ett helt sminkbord när vi flyttar i hus nu till september, så jag tänkte att det vore smart med några slags ställ och liknande.

Ett pennställ kan man ju ha till sminkborstar i alla fall :)

Tina-A
0

Den i plast var jättefin! Älskar transparent när det kommer till sminkförvaring :)

Jag har en sån här i sovrummet http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50192822/, men då har jag smycken där också och använder bara de 5 översta lådorna till det. Har lite olika lådor i lådorna också för att hålla lite bättre ordning. Typ sånna här http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40164947/.

Älskar den, har en spegel på! Den är perfekt :)

I de understa lådorna har jag mina finaste trosor, BHar och strumpbyxor ^^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Duvethon
0

Jag har mitt smink i en vanlig necessär, borde egentligen köpa något mer praktiskt eftersom allt försvinner i necessären, hittar ju ingenting! 🤓

Tirin, jag tycker du borde köpa den i plast! Mycket smidigare och som ovanstående nämnde, lättare att hålla rent. Kör på den! :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[Tilde]
0

#6 Ja en sån Alex-hylla har jag sett på ganska många bloggar, så den verkar populär och praktisk! 👍

#7 Ja men precis! Tycker korgen var finare, men den andra är ju som sagt lättare att hålla rent :)

Hittade också den här lösningen: http://blogg.veckorevyn.com/hiilen/2011/12/14/hemmagjord-lappstiftgloss-hallare/ Inte så snyggt dock. 😂

[Kajsaa_00]
0

Sånna där små "smink-skrin" är bara jobbiga och det lär bli kladdigt med smink rätt fort på det genomskinliga. Jag har bara en "vanlig" korg där jag öser ner allt skit 🙂

[Tilde]
0

#9 Kan tänka mig att läppglans och eventuellt foundation skulle kunna kladda lite.. Men man får väl bara torka av dem, eller förvara just kladdiga produkter i en låda i sminkbordet. :3

Tina-A
0

#8: Den är skitsmidig! Får plats 2 sånna där plastlådor i varje låda så det blir bra ordning och själva hyllan blir inte skadat av sminket eftersom det ligger i plastlådor, så hyllan håller och blir inte äcklig :) Jag har ansiktsgrejer i ena (+ borstar), ögongrejer i ena (+ mindre borstar), läppgrejer och nagelgrejer i ena. Och så smycken i den 4e och 5e :) Men har man mer kan man ju använda alla 9 lådor till det om man vill ^^

[Tilde]
0

#11 Awesome! 👍 Det lutar efter ett sminkbord som sagt, men hittar jag inget som har lådor så köper jag nog en sådan!

[EllenAlicia]
0

inge xD

Tina-A
0

#12: Vad för typ av sminkbord? Jag älskar genomskinliga saker i glas eller plast med smink. Den här tjejen har ett grymt snyggt bord tycker jag https://www.youtube.com/watch?v=Nd9EsiH_hx0 ! Det första hon visar. Något liknande skulle man kunna ha intill en vägg med en uppsatt spegel på (för att spara plats på bordet) med en hylla bredvid eller med förvaring ståendes på bordet :)

[Tilde]
0

#14 Typ något sånt här hade jag tänkt mig: http://vitaloppan.files.wordpress.com/2010/09/sminkbord-002.jpg :) Liksom ett klassiskt sminkbord med spegel och hela köret!

Haha jag är inget riktigt fan av plast, så jag gillar inte det bordet, men jag tycker däremot det var en smart lösning med smyckes/sminkskåpet!

Tina-A
0

#15: Fint :) Jättebra med en stol och spegel!

[Tilde]
0

#15 Precis! Saknar nu en bra plats att sminka mig på (använder faktiskt armstödet på soffan som bord och sitter på en saccosäck, haha). Vill ha naturligt ljus och vi har inget fönster i badrummet… :/ Därför ser jag verkligen fram emot ett sminkbord!

Thildalulu
0

Eller så gör man som jag…. har mitt smink utspritt lite överallt i mitt rum c: Men jag tycker korgen var finast.

[Tilde]
0

#18 Haha då hade nog sambon blivit galen xD

Jojaton
0

Jag har en sådan här, där jag har det sminket jag använder allra mest, och sådant smink som inte får plats i den och inte används så ofta ligger i necessärer i olika lådor och badrumsskåp runt om i huset, haha!

Johanna - Instagram

:holmgreen:
0

Usch, det där med förvaring haha. Jag suger på det. Helt seriöst.
Mitt smink som jag använder mest ligger på en hylla i badrumsskåpet, lite utspritt sådär. Resten ligger i en av lådorna i min byrå. Ännu mer utspritt. Borde skaffa mig bättre förvaring haha.
Men jag hade nog köpt plastgrejen. Den verkar praktisk. :)

[Tilde]
0

#20 Nämen åh, vad nice! Visste inte att såna fanns på IKEA! :) De är ju billigare än andra, så den blir det nog, tack för tipset. 👍

#21 Haha typiskt, Nicole xD *fast jag ska inte säga något, har det precis lika utspritt just nu, lol*

[rumelle]
0

Korgen är ju finare tycker jag, men som sagt så är den i plast nog lättare att hålla ren.

Jag brukar se till att inte ha mer smink än att det får plats i en liten necessär. Men oftast ligger det utspritt i badrummet. :P