Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettböcker-film-och-musik
Läst 1795 ggr
[hamster-expert]
0

Risk för varning på Youtube?

Filmade Zara Larsson när hon uppträdde i Eskiltuna på Parken zoo, videon är ca 4 min och skulle vilja lägga upp den på youtube. Men är risken stor att den kommer att tas bort/ jag får varning pga att den kanske bryter mot upphovsrättslagen?

Hade en video förut (på ett annat konto) med klipp från bl.a. Fast and Furious som jag fick varning av och som togs bort för att den bröt mot upphovsrättslagen. Men har videor med mina hundar i och musik, som inte tagits bort trots musiken.

Jesperlinden97
6

Förstår inte varför dom skulle ta bort den? :)
Folk filmar ju kändisar hela tiden när dom uppträder och lägger ut det på youtube?

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

[Odde]
3

Dom tog bort Fast and the furius för att du inte äger filmen..*

Frosstis
0

Bara det är dina videos du lägger upp så är det fritt fram. Om man ska lägga lyrics på en låt ex får man mixtra lite med låten, ex göra den snabbare eller långsammare, ljusare eller mörkare för att den inte ska bryta mot upphovsrättslagen.

Fridaaaa
1

Om det framgick att du inte fick filma där, så då har du inte rättighet att lägga upp den heller.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[hamster-expert]
0

#1 Jo det är ju sant och många andra filmade också henne. Jag testar nog att lägga upp.

#2 mm vet, men testade då ändå eftersom många andra lyckats lägga upp videor med klipp från filmer utan att det tagits bort. Men då kanske min video med henne i alla fall inte tas bort, eftersom jag filmade den själv, hela föreställningen inte är med och de sa ju inget om att man inte fick filma.