Gå från brunett till blondin?
Är det någon här som gått från brunett till blondin och har lite tips?
Jag är naturligt brunett (topparna är blekta på de här bilderna, men den bruna färgen är min naturliga) just nu är det färgat lite mörkare än min normala färg.
Mitt hår är i rätt bra kondition, fönar i princip aldrig håret, och plattar/lockar väl håret en gång om året ungefär, och har bara färgat det ett par gånger (och då främst använt toningar)
Målet är väl egentligen att färga håret pastellrosa om jag känner mig bekväm i ljust hår, men behöver ju bli blond först. Tar tacksamt emot alla tips, haha :)
Johanna - Instagram
Många rekommenderar att man gör det i etapper.
Att slinga det mer och mer för att få det ljusare 🙂
Jag använda avfärgning någon gång, när jag ville ha ljusare, fungerade hyfsat 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Du har ju inte så jättemörkt hår, så de är nog inte så jättesvårt. Tror att du skulle behöva bleka flera gånger isåfall. Men är rätt stor risk att det blir väldigt gult/orange, då kan du lägga någon toning inpackning eller silvershampo som tar bort det.
Har du tänkt på hur det blir när håret växer ut, och det blir en mörk rand vid hårbotten?
Modigt med rosa hår:).
Hade en i min klass på högstadiet som färgade sitt hår rosa.
Jisses vilket helsike hon hade att få bort det sen när hon tröttnade 😛 Hon fick färga vissa parti i mörkare färg i det blonda för att det skulle försvinna
jag gjorde den resan. Gick för säkerhetsskull till frisören, då fick jag precis som #1 sa slinga det ljusare ett antal gånger innan jag kunde helblondera. :)
#4 Hon skulle ha använt en peruk, mkt lättare att få av när man har tröttnat😃.
#0 testa med rosa slingor i din nuvarande hårfärg, så får du se om du tycker du passar i det innan du tar steget fullt ut😉.
#6 Haha sant 😉
Allt jag säger är FÄRGA INTE HEMMA. Det är det DUMMASTE man kan göra. Jag hade superfint hår, den bästa kvalitén sa många frisörer. Se på det nu, jag ville så gärna bli blond. Måste dränka det i inpackningar, näringsoljor, men de hjälper inte ändå. Det går inte att borsta utan att det ser ut som att man fått lite elektricitet i sig. Tovor jämt och ständigt, ända sättet att få ner allt och som gör att det ser minsta lilla friskt ut är att platta det. Det blir som tuggummi i duschen och så här ser det ut nu då, (Jag är den blonda tjejen jämte polisen)
Lika bra att gå direkt till frisören än att experimentera själv, som jag.
Men jag har alltid färgat mitt hår själv och de har aldrig gått fel. Och jag har färgat de rätt mycket, haft delar av mitt hår svart, lila och blått. Nu har jag nästintill platinumblont hår och har blekt de ett i ett och ett halvt år men de är typ inte slitet alls :p
Men en sak man kan tänka på är att färger som har rött i sig är mycket svårare att få ur håret än andra färger. Så rosa också.
Jag skulle inte våga göra det själv då det är så stor skillnad mellan brunett och så blond man behöver vara för att kunna färga det rosa! Jag brukade blondera mig själv i några år utan problem, men är naturligt blond ändå. Efter kanske 4 år av blondering så blev håret plötsligt jätterisigt och fult, så jag slutade i alla fall med all blekning.
Nåja, min poäng var att jag hade gått till en frisör :)
Skulle egentligen gärna själv vilja färga det pastellrosa/lila, men är för feg då jag nu är vuxen och bör se representabel ut för att få jobb och inte bli utstirrad i skolan av professorerna. :P
Jag är en av dom som inte tycker så mycket om när man har mörkt naturligt och gör det ljust. Jag har flera kompisar som envisa sig med att blondera deras hår när deras naturliga är brunt! Det är bara "fint" i ca två veckor innan utväxten börjar krypa fram och då den kommer så blir det tummen ner för mig
Jag har gjort det och blekt bort 10 cm av håret på kuppen.
#3 Jag har inget problem med utväxt, tycker nästan det är snyggare, haha. Kommer nog från början köra lite på den "looken".
#4 Men färgade hon det chockrosa då eller? Hade också en gammal klasskompis som hade chockrosa hår när vi började, men hon färgade mörkbrunt/svart när hon ville ha bort det.
#12 Usch! Men blekte du hemma då eller?
Får väl gå till en frisör och klippa mig, göra avfärgning och sen höra vad dom tycker.
Johanna - Instagram
#13 Ja, tydligen klarar mitt hår inte mer än en blekning. Så om du är rädd om ditt hår är det nog bäst att gå till en frisör. För mig spelade det inte så stor roll för jag har haft riktigt kort hår tidigare. :P
Ett tips, använd mood slingblond, mycket blondare och nästan inga gula toner :)
#13 Japp. Det var riktigt rosa. Inget ljusrosa eller så.
Ja denna tjejen ville dock inte ha mörkbrunt hår sen 😉
Och dem som hon hade pratat med som hade använt samma färg, hade sagt att det var hyfsat lätt att få bort men inte på henne, så beror nog på individen.
Woho, härligt med rosa hår!! Ser gärna bilder sen. :)
#13 Det är en himla tur att smaken är olika👍. Jag tycker inte det är snyggt när det blir en markant utväxt.
Minns att jag blekte mitt hår som är brunt med koppartoner i, till askblont, gissa vad jag fick "panik" när jag såg utväxten*s*.
Detta är mitt tycke, och du ska göra vad du själv tycker är snyggast för dig. Det är det viktigaste tycker jag😉.
Men bara en nyfiken fråga; vad säger dina föräldrar om dina planer om rosa hår?
#16 Mitt förslag är att bleka en gång och tona vitt, sen färga rosa. Det funkar bra och man slipper konstiga aprikos skiftningar :)
Men jag varnar dig för rosa hår, när man väl börjat färga extrema färger kan man inte sluta ;)
Jag gick från blond till brunett, jag och min kompis färgade varandra hemma och det gick hur bra som helst! Gick från naturligt blond till kastanjebrunt, det enda negativa är att märket inte sätter sig på mitt hår, ska byta märke snart. Har för tillfället Schwarzkopf.
Mitt tips är iallafall att byta märke ifall färgen sätter sig dåligt, om du färgar själv då! Hoppas det blir bra :)
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
#19 Haha, har inte berättat det för mina päron än, men är ju 20 så de har ju inte direkt något att säga till om ;) Får väl se vad de tycker! :) #22 nu ska jag ju göra tvärt om (gå från brunett till blondin och inte blondin till brunett) men kan ju va bra och veta om jag vill ha tillbaka mitt mörka hår sen :)
Johanna - Instagram
#21 Jag blekte från mörkrött så det borde gå bra :)
Jag går från mörkbrunt till blondt nu, tog en förpackning blond hårfärg nu för några dagar sedan och det är morotsfärgat med superblonda rötter(är blond från börjar så detta blonderades mer) så jag skulle tippa på att det räcker med ett paket till så är jag blond. Har gått från svart till blond också, för c. ett år sedan, och det var bara 2 förpackningar blondering och en förpackning blekmedel, för att sedan färga det blått, då toningarna från manic panic och directions endast sätter sig ordentligt i blekt hår(inte blonderat alltså, utan blekt.).
Om du ska färga det ljusrosa är väl mitt tips att tona det vitt först och sedan ljusrosa.
-