Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 6692 ggr
tonååring
0

Dygnat

Har ni dygnat? Vad är erat "rekord"?

Jag hade inte planerat att dygna men kunde/kan verkligen inte sova, har inte sovit på hela dagen! Är förvånad att jag inte är trött heller..

[Odde]
0

4.. dar lider dock av ångestrelaterade sömnproblem:)

CaptainBunchie
0

Jag har inte orkat dygna faktiskt, har ingen/inga roliga kompisar att vara med tyvärr. Det längsta jag har vart uppe är väl från klockan ~10 på morgonen till klockan 7 på morgonen nästa dag.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

[GerbilLooover]
0

Jag har dygnat, (9 på morgonen till kvart i 10 nästa dag) sen råkade jag somna kvart i 10 och sov i 45 minuter hehe… Sen somnade jag typ klockan 14 till 17:30 x) Hade ont i huvudet hela dagen innan jag somnade och trodde det var morgon när jag vaknade ^^

CorneliaAndersson
0

Dygnat 2 dygn i rad (Inget planerat, har bara svårt att sova)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[MiniPim]
9

Har aldrig gjort det! Jag älskar att sova

Fridaaaa
3

Dygnat 1 gång, men det var pga att jag fick åka in på sjukhuset på kvällen. och kom hem igen på morgonen. Så dygnade då.

Men skulle aldrig få för mig att göra det annars

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frosstis
2

Har velat dygna massor av gånger men mina kompisar vill ju lägga sig senast 3….. så tråkiga är dom.. men vi ska tälta någon gång i sommar och DÅ ska jag allt få de uppe :D

[Tilde]
5

Har bara gjort det en gång med kompisar på en "övernattning" när jag var yngre. Vi var nog uppe 27 h i sträck eller nått sånt, men sen sov jag som en stock hela dagen efter, haha. 

Det är dock extremt viktigt att få rätt mängd sömn! Efter några dagar utan sömn kan hjärnan "överhettas", likt en dator och man kan dö som följd… så det är absolut inget att rekommendera!!!

[MikeW]
0

.

Tina-A
1

2 dygn är mitt rekord, när jag och några komipsar gjorde ett arbete om just sömn och hur sömnbrist påverkar en. Det var jätteintressant och vi pratade med sömnforskare och vi testade vår reaktionsförmåga, vårt minne, vår syn och vår balans regelbundet under dagarna och det var skitspännande att se hur det förändrades under tiden :) Så sömnbrist påverkar en på många sätt, negativt! Och man dör om man inte får sova som #8 skriver! (men det tar ca 60 dagar innan man dör och enligt sömnforskaren kommer kroppen automatiskt söva sig själv innan dess som typ överledvnadsinstinkt)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jojaton
0

~36 timmar i sträck har jag varit vaken som längst. Var på skidsemester med ett gäng kompisar, så första dagen gick jag upp vid 8 någon gång, åkte skidor hela dan, kom hem och var sedan uppe hela natten, och hela bussresan hem (från dalarna-skåne) plus ett par timmar hemma innan jag somnade.

Har dygnat någon annan gång också, men oftast när jag är uppe väldigt länge brukar jag sova ett par timmar iaf.

Johanna - Instagram

Anna
0

60 timmar är det längsta jag varit vaken, det var efter att min pojkvän åkte hem till USA efter första gången vi träffats och vi inte visste när vi skulle träffas igen. Var ett par väldigt jobbiga, långa dagar där jag bara grät i princip och kunde inte sova. Rekommenderas ej. :p

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Gurky
0

Fredag kl 4 till måndag kl 20 ungefär. När jag gjorde lumpen.

[EllenAlicia]
0

till kl 6 på morronen är mitt rekord :))

Juliaskaniner
0

5 dygn och 14 timmar, sen sov jag i 21-24 timmar. Lider dock av ganska extrema sömnproblem så sover oftast bara var tredje natt, eller om jag sover varannan men sover då bara 1-4 timmar. Kan inte sova på natten då jag är rädd för vissa saker jag inte vill ta upp här; så somnar isåfall vid 7-9 på morgonen :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Frosstis
2

#15 Hur klarar du skolan?

Juliaskaniner
0

#16 actually I don't :) nejdå jag klarar den om jag anstränger mig. Men ja, det går bara.. Har nästan inga "känslor" länge, är helt enkelt bedövad typ. När jag gick 5 dygn utan att sova var jag inte ett dugg trött typ.

[Tuulikki]
0

Har dygnat massor med gånger :P Vet dock inte vad mitt "rekord" är

Michaela-N
0

Att gå fem dygn utan sömn kan vara riktigt farligt. Dygnat har jag gjort en gång, inget jag gärna gör om.

Vikan
0

Suttit uppe en hel dag, ingen sömn. Vaknade först vid 10-11 på morgonen och var uppe. Ingen sömn då… satt och skrev med någon kille. Minns vårt samtal, även om det måste ha varit för ett eller två år sedan. ._.

Thildalulu
0

Jag har dygnat mååånga gånger ^^

Jag har haft väldigt mycket sömnproblem så ett tag var de oftare att jag dygnade än att jag sov på nätterna. Tror de längsta jag har vart vaken är minst 4 dygn. Men om jag dygnar nu för tiden är de oftast för att jag lanar :p

Gerro
1

Har försökt att dygna, men det slutar bara med att jag somnar hahaa ;)

Juliaskaniner
1

#19 mycket möjligt att det är farligt, men ja, som sagt så har jag ju sömnproblem och kan inte tvångssova :p enligt mig är sovning lite "waste of time" haha

Workingdog
0

84 timmar.. (3 dygn och 12 timmar) men ja.. lider av svåra sömnproblem. Ibland sover jag inte på flera dagar, ibland kan jag sova i nästan 20 timmar.. det varierar lite..

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Tina-A
0

Tror världsrekordet är typ 10 dygn

Juliaskaniner
0

världsrekord i antal vakna dygn? omg haha ja varför inte!
åh nu vill jag testa att slå det.. :p

Fridaaaa
3

#25 Oj! Vill inte veta hur den personen mådde sen xD

Tina-A
0

#27: Det var något övervakat försök någonstans, säkert i USA men jag minns inte riktigt. Han började hallucinera ganska mycket, det är jättevanligt när man inte sover. Kroppen börjar liksom drömma fast än man är vaken. Han mådde nog rätt dåligt efter försöket ;)

Fridaaaa
0

#28 Ja jag kan tänka mig att sånt skedde.
Nej precis. Jag hade inte velat testa hehe

mejamylove
1

Ja, jag har dygnat. Men det är ganska oundvikligt när man spelar hela natten med kompisar som går på red bull :P

Det längsta var väl  2 dygn.

molam
0

ÄR väl 4 natten nu jag inte sover påå, kan helt enkelt inte sova varken på dan eller natten Få se om jag lyckas somna litre senare ^^

Ursäkta stavningen då jag inte spvit på ett tag.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

linneakangaas
0

Jag har dygnat några gånger. Kanske inte så bra när jag bara snart är 13, men nu på senaste tiden har jag svårt att sova på natten. Så jag bestämmer mig för att kolla på filmer i 6-8 timmar. :P

mejamylove
0

Har dygnat nu precis ;/ inte meningen dock, kan inte sova

Gurky
0

#25 Nja rekordet är runt 35 år. Som ung bör man dock sova mycket, annars kan man få rätt stora problem i framtiden. Har man problen med att sova bör man söka hjälp i den mån det går att få. Att påstå att sömn är bortkastad tid håller jag inte med om. Förutom hälsoaspekterna kan man tex lösa problem, händer att jag bla löser matematiska som jag haft under dagen när jag sover. Att få sova är bland det bästa som finns :D

Tina-A
0

#34: Ja, alltså det finns ju någon snubbe som påstår att han aldrig sover. Nu minns jag inte så mycket detaljer men någon från något arabland om jag minns rätt. Men tror du verkligen det stämmer? Då vetenskapliga studier visar att man dör efter runt 60 dagar, men att man inte vet exakt då ingen någonsin varit vaken så länge. Du tror att om han vore ett äkta fall så skulle forskarna hoppa över honom? Tror inte det..

Duvethon
0

Jag har dygnat rätt många gånger, har hänt på skoldagar då jag inte kunnat sova. Annars har jag dygnat pga att jag varit på filmkvällar/filmnätter. Tror knappast rekordet är 35 år, haha.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Juliaskaniner
0

Påtal om dygning, inne på 31 timmen nu.

Workingdog
0

#37 inne på den 28 timmen

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Afturelding
0

Jag hade extrema sömnproblem i början av högstadiet. Jag sov ungefär 20 timmar/vecka i ett halvår. Ett tag var jag vaken från 05.00 en dag, till 03.00 två dagar senare, för att bara sova tre timmar därefter :P Så rekordet ligger väl på 58 timmar då. Men då mår man rätt dåligt.

Nu har det blivit ordning på sömnen, och jag är för gammal för att dygna ;)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[EllenAlicia]
0

#37 och #38 jag är inne på 5 timmen ;3

hahael
1

Dygnat har jag gjort i mina dar ja, även jag har haft sömnproblem och alltid haft väldigt lätt för att hålla mig vaken på kvällarna om jag inte får huvudvärk (Vilket jag får väldigt lätt om jag inte dricker hela tiden) för då vill jag gärna sova.

Att spela på natten är ju det som är mest aktuellt hos mig. Mitt rekord på ett dygn var från klockan tio på morgonen till klockan 8 på morgonen. Fast sen när jag försökte sova så skulle grannen börja klippa gräset :l

Tricket är att hålla kroppen igång. Om man spelar så drick mycket så ni inte får huvudvärk, för den kan sitta i ett bra tag.

Annars så kan man gå ut och gå några varv runt huset om man vill det. Det brukar hjälpa mot trötthet och det kan vara bra med frisk luft.

Man kan också pröva att ha en blomspruta och spruta vatten på ansiktet när man blir lite trött, började med det igår och det är riktigt effektivt måste jag säga.

Klart att laxen ska ha en jolle

[Bolten]
2

Sitter aldrig och planerar att dygna då jag inte ser någon större poäng med de men har varit vaken som mest 8 dagar i sträck =)

:holmgreen:
1

Dygnat: absolut.
Rekord: Ingen aning. :D

[liisssaaaa]
0

dygnat: klart!

rekord: 6

Gurky
0

#35 Ja en vietnames http://omg-facts.com/Science/A-Vietnamese-Man-Claims-To-Not-Have-Slep/46315. Dock är det inget som är vetenskapligt bekräftat.

[rumelle]
0

Det var nog några år sedan sist. Sova är ju min favoritsysselsättning! Helst 9 timmar/natt och ett par timmar på eftermiddagen. :)

[Ebidda98]
0

24h och 10 min…

Cyklade hem från kompisen direkt, det tog 10 min 😃

Att somna tog en min, så kanske 24h och 11 min :P