Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 3868 ggr
[Tilde]
0

Maybelline Fit me foundation

Har ni testat Fit me foundation av Maybelline? Är den bra? Funderar på att köpa den då den endast kostar 64 dkk :) Har läst lite blandade recensioner, men de flesta är väldigt positiva!

Är ute efter en foundation som ser naturlig ut (och finns i väldigt ljusa, ej gula, färger), men som ändå täcker mycket. Läste att man kan bygga upp denna foundation så den täcker mer om man vill.

[Tilde]
1

Äh, köpte den ändå då det var 15% off på Feelunique :) Tog den i Ivory, så jag hoppas den inte har en gul ton!

[rumelle]
0

Ivory brukar ha gul ton har jag för mig.

[Tilde]
0

#2 Inte Ivory 115 , den är rosa. Classic Ivory däremot är i gul ton :)

[rumelle]
0

#3 Aha! Har du provat den än? Är också på jakt efter en ny foundation i en väldigt ljus icke-gul ton. :P

[Tilde]
0

#3 Nää tyvärr, köpte den online på Feelunique.com. Men jag kan ju lägga upp bild på resultatet sen när jag får hem den! 😉 Det finns också en ännu ljusare ton som heter 110 Porclean, men jag tror den är för ljus för mig.

[rumelle]
0

#5 Ah, då får jag hålla utkik efter din tråd! :P

[Kajsaa_00]
0

Tog lite ur test-flaskan i affären på handen, kändes väldigt "rinnig" och tror inte att den täcker jättebra men har inte testat den så vet inte.

Loreal Truematch är rätt bra annars, fast använder helst mineral-Foundation 🙂

[Tilde]
0

#7 Mjo jag läste att den var ganska rinnig, men ändå super då man kunde bygga upp den för mer täckning om man så ville. :)

Jag använder just nu Max Factor Color adapt och den tycker jag är superbra (dock lite för mörk, men å andra sidan fick jag den i present så det kanske finns ännu ljusare färger)! Men ville gärna testa något nytt :)

[Kajsaa_00]
0

#8: Om man går in i en fysisk affär kan man be om prover och få lite olika 🙂Iaf i Sverige där jag bor 😉

[Tilde]
0

#9 Hehe ja.. men har ingen sminkaffär här där jag bor :( Då måste jag åka till en annan stad och transport är så dyrt… 😟

[Kajsaa_00]
0

#10: 😕 Kan skicka till dig om jag är på kicks eller nått någon dag 🙂

[Tilde]
0

#11 Det vore ju jättesnällt! 😃

Juliaskaniner
0

tycker tyvärr inte den var bra alls, rinnig och täckte inte ett dugg typ :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[Tilde]
0

#13 Låter inge bra :/

Ni som tycker den är dålig, hur/med vad applicerar ni?

Jojaton
0

Jag har den, och gillar den. Har bara använt den ett par gånger, men hittills är jag nöjd. Har en rätt kass foundationpensel (sån platt) men får hem en sån här snart, och den ska vara väldigt bra för att få täckande resultat så ska testa med den också. 

Den är rätt tunn, men är lätt att bygga på trots det. Den är också rätt fuktig så har man oljig hy är det nog ingen favorit. Det går inte att få en matt finish med den, men jag föredrar att det är lite "fuktigt", tycker det ser naturligare ut då :)

Johanna - Instagram

[Tilde]
0

#15 Låter ju bra det! Jag har normal hy som blir lite torr på vintern ibland, men den är absolut inte oljig normalt. Sen använder jag också finishing powder uppepå varje foundation för att matta ner och så det håller bättre under dagen. :)

Har du möjligtvis en bild på dig när du har på dig den foundation? :)

Jojaton
0

#16 Kan nog fixa imorgon tror jag :) ja, har man bara puder över så blir det skitsnyggt, det blir ju inte kakigt eller någonting! :)

Johanna - Instagram

Juliaskaniner
0

har ganska fet hy tyvärr, jag applicerar med foundationpensel/borste eller vad det nu heter ^^

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[Tilde]
0

#17 Okej, tack vad bra! :) Awesome! Det är precis det kakiga jag avskyr, men som man lätt får av vissa foundationsorter. :/

Jojaton
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild före och en efter, på första bilden har jag bara smörjt in mig och tagit primer, på andra har jag bara applicerat Fit Me, inget puder ingenting.

Det är inte perfekt match i färg, jag vet, men har puder som korrigerar det sen.

Johanna - Instagram

[Tilde]
0

#22 Tack så mycket för du ville visa! :) Den verkar ju ganska bra ändå, ser naturlig ut. 👍

Cederin
0

Har 110 Porcelain liggandes här hemma för bruk under vinterhalvåret, blir så fruktansvärt blek då. Tycker att den funkar bra men man måste köra puder ovanpå.

Medarbetare på Naglar och Hår

karamell
0

Den är jättebra! Speciellt med det tillhörande pudret!

[Tilde]
0

#25 Ja det kanske jag också borde köpa då, har endast annat puder nu :)Hittar det dock inte i samma färg som den foundation jag köpte… får kolla vidare!

pafix
0

Jag har använt den + puder, och med puder blir det ett bra resultat för mig, dock inte utan puder då jag såg väldigt blank ut i ansiktet, för övrigt tycker jag att det är en bra foundation, upplever den inte som speciellt rinnig :)

[Tilde]
0

#27 Vad bra! :D

Jag har ändå alltid puder över foundation så den sitter bättre och inte blir så glansig.