Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 686 ggr
[tussen01]
0

Hjälp!

Hej, ehm.. Min syrra (15 år) blir sjukt arg över saker hela tiden.. Idag så kastade hon vårat Playstation 2 i golvet för att den hade problem och läsa skivor.. jag lyckades fixa det i ca 10 sek och sedan så lyckades jag komma åt en sladd (jag lyckades ställa ps2 på sladden) och då flimrar skärmen och hon blir rasande på mig och allting typ, hon sa att hon skulle kasta ps2'et i huvudet på mig och sedan kallade hon mig idiot, ful osv. hon kastade inte den i huvudet på mig som tur var..

Ibland hatar jag att jag är yngst i min familj och inte kan göra så mycket.. ;-:

Jag vill bara veta hur jag handskas med det.. Jag vill helst inte prata med henne om det. Hon kan vara snäll och rolig men när hon blir arg, dåru..

[MiniPim]
0

Och vad säger dina föräldrar om det? Vilken syster som förstör saker bara för att hon är arg :o

[Nisseplupp]
0

Känner igen det där fast det var min lillebror som blev galen på mig. Börjar han så kan inte jag bara ge mig utan jag måste ge igen men alltså  jag bara ignorerar honom ibland och då ger han sig, surar och går  iväg. Min lillebror har problem med att hantera ilska och massa sånt så jag är van. 

Kanske inte ett jättebra svar men ja.. ^^

[Tilde]
2

Aggressionsprobem? För det låter ju som mer än bara PMS… :P Prata med dina föräldrar så bör de sätta upp regler. Ingen ska behöva bli kränkt eller hotat i sitt hem!

[tussen01]
0

#1 Mina föräldrar vet ju om att hon kan förstöra saker.. T.ex: Jag hade installerat The Sims 2 Double Deluxe nere på pappas dator, och då gick hon in i mitt rum och drog ner affischer o.e

Hon kan ju vara typ världens bästa syster ibland.. Imorse innan hon skulle sätta på ps2'et så var hon ganska snäll, inte sur eller något.. o.o

[tussen01]
1

#3 Jag tror på PMS :P När det blir för mycket, (när dom är hemma) så får hon gå upp till sitt rum..

Själv har jag ingen dörr så jag kan ju inte stänga in mig på rummet (har som en gardin eller något istället) T-T x)

[tussen01]
0

Måste tillägga att min syrra har fått humöret av pappa för att pappa blir lätt arg men han förstör inte saker :P

Thildalulu
4

Men man kan inte skylla på pms för att man förstör saker, de är två helt olika saker tycker jaq faktiskt..

[tussen01]
0

#7 mm.. fast nu ska hon sova över hos en kompis i några dagar så.

Fast nu är hon inte arg längre.. jag skriver i denna tråd igen när det blir problem igen.

Tack för era svar!