Hur många grader på en plattång? :D
Köpte ett plattång-kit igår med 5 olika saker som man kunde byta ut med märket Remington. De jag undrar nudå är hur mycket grader man ska ha? Jag skulle nog säga att jag har mittemellan tjockt och tunnt hår. Någon som vet? :)
Jag har på det högsta.. :p Egentligen ska man ju ha så lågt som möjligt men då tar det längre tid! Jag tycker att om man har jättevarmt så räcker det med 1 drag så är det platt istället för massa drag på låg värme :p
Står ingenting i brukshandvisningen. Bara ''ju lägre temperatur desto mer finare former på håret''. Kan man typ testa på 150 grader? :) Hur många grader kör du på?
Jag har en plattång från Remington, och brukar köra på 150 grader. Håret blir snabbt platt, och har alltid fungerat jättebra. Kan tillägga att jag har tjockt hår också :)
Jag kör på 230 😇 woopppsss
Plattången hade ingen gradvisare. Det fanns 2 gröna prickar, 2 gula och 1 röd. Så jag valde de 2 gröna prickarna och det blev lagom varmt och bra plattat, men tack för era svar ändå. Kan också tillägga att jag har den här plattången+andra sakerna.
Jag har läst att allt över 160 grader bränner håret, så man ska ha på så lågt som möjligt :) Min plattång är typ 9 år gammal men funkar fortfarande super! Den har dock inte olika grader man kan välja :/
På min locktång brukar jag ha 150 eller 180 grader. Mitt hår är svårt att forma ibland (har naturligt lockigt, så det vill ju ligga som det gör naturligt, haha).
#6 De gröna prickarna måste visa att det inte går att bränna håret då :)
180 grader har jag, fungerar kanonbra.
Inte bränt håret eller liknande. Skulle jag ta kanske 120-140 grader ellerliknande, så hade jag likaväl kunnat låta bli att platta 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8 Man märker ju inte alltid att man bränner sönder håret, det börjar ju liksom inte ryka om det. Men det blir däremot risigt lätt. Jag skulle gärna använda lägre värme och låta det ta lite längre. :)
#9 Jo det vet jag om😉
Men, jag kan inte ta mycket lägre (180 grader är dessutom det högsta på min), för då som sagt kan jag lika väl låta bli 😛 Mitt hår är tjockt, långt och vill gärna inte hålla sig platt 😉
#10 Mitt hår var längre förut ;) Man delar ju bara upp det och plattar en slinga i taget så går det oavsett hur tjockt eller långt hår man har. 🙂
#11 Ja jag brukar också dela upp men, tar evigheter, och det hinner jag långt ifrån alltid 😉 Plus att jag tycker inte att det håller tillräckligt bra heller. Hittar inget bra värmespray heller. Suck.Inte lätt 😉
#12 Kan tipsa om Maria Nila Flattening spray, fungerar jättebra för mig! Den luktar gott, gör håret lent, håller hela dagen och dessutom innehåller det inga silikoner eller mineraloljor som förstör håret i längden :)
Måste man ha spray som skyddar håret varje dag?
#14 Varje gång du använder värme på håret bör du ha en skyddande spray :)
#15 Har använt den typ 4 gånger för att testa alla funktioner o så, använde då inte spray men får köpa det sen! =)
#13 Vart finns det och köpa? Och pris? 🙂
(orkar inte googla just nu hehe)
#17 Haha, det finns att köpa hos olika hårfrisörer, det är bara att kolla på återförsäljare, så hittar du någon i närheten. Priset verkar kunna variera lite, men jag betalade 149 kr för en flaska på 200 ml :)
#18 Sökte efter återförsäljare via google, men kommer inte upp något 😮
#19 Var svårare än vad jag trodde att hitta återförsäljare! :P men här kommer en länk, hoppas den fungerar :)
#20 Tack!
Fanns återförsäljare här, vad bra! 😃
Har inte läst hela tråden.
Jag har väldigt tjockt och väldigt lockigt hår, så har min plattång på 190 vilket också är standardinställningen. :)
Det beror helt på din hårtyp och -kvalité.
Vänliga Hälsningar Lina
#21 Så lite så! Hoppas du blir nöjd :)
#23 Ja återstå att se 🙂 Ska köpa det nästa vecka när jag ska in till stan 🙂