Byta skola?:/
Hej! Jag är 14 år och har gått på min skola i 4 år.
Jag gillar skolan,och min klass men enda sen i början har jag varit blyg för den större delen av klassen. Inte överdrivet blyg,jag kan prata med dem men ja.. Egentligen är jag väldigt pratig och tror att jag kanske kan vara jobbig ibland,hehe.. Menh så fort jag är i skolan så blir jag någon annan typ,jag gör det inte med mening men det bara blir så.
Men de två-tre kompisarna jag är med mest med i skolan kan jag vara mig själv med och jag tycker om dem och skulle inte vilja vara med några andra. De är annorlunda och går sin egen lilla väg,och det gillar jag men jag känner att jag är inte som dom riktigt. Och det behöver jag ju inte vara heller,men det känns som att vi tänker rätt så olika,är olika och så. Fast vi trivs ju med varandra ändå:) Och det känns som att alla dagar är likadana,alla raster är också likadana. Det händer ingenting och är inte alltid så roliga:/
Men så finns det en skola som jag har flera kompisar på,tror jag i alla fall har träffat alla förutom kanske 2 eller ngt och känner i alla fall hälften lite grann,många bättre. Jag funderar på att byta till den skolan till i höst. Den klassen är så härlig och det känns som att hela den klassen kan vara med varandra typ,det kan inte vår,hehe. Alla är så olika i min klass;)
Men anledningen till att jag vill gå kvar i min skola är att den har en musikinrikning och jag ÄLSKAR musik;) Jag kommer sakna alla konserter,alla luciatåg vi gör varje år och allt det där. Sen kommer jag ju sakna mina kompisar också.
Jag vet verkligen inte om jag ska byta eller inte… Jag trivs helt ok på min skola nu,men det är ju det här som jag skrivit om och jag har liksom tröttnat på min skola:P Jag vet inte om jag förklarat riktigt bra om varför och varför inte jag vill byta men jaja jag börjar med att berätta det här:P