Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1751 ggr
neotan
5

Olämpligt ??

Hej

Jag är en kille på 18 år (född 1995) och tycker om en tjej på 14 år (född 1998), jag tycker om henne och hon tycker om mig, min mamma däremot är helt emot att jag har en relation med en 14-åring. 

Jag har kollat upp saken och det är varken Pedofili eller Hebefili men mamma tycker ändå det är väldigt fel, dock har inte min tjejs mamma några som helst problem med hela grejen. 

Min mamma har till och med lagt bitska kommentarer om BARNAROV och grejer vilket jag inte riktigt förstår eftersom barnarov är väl när man typ kidnappar ett barn/ungdom från sina föräldrar vilket inte är vad jag ser som en normal relation någonstans så jag undrar vad tycker ni borde jag bryta min relation med henne totalt eller borde jag bara be min mor dra åt skogen och sköta sina egna affärer vad tycker ni ?? kom med förslag tack :)

[Odde]
4

om det är peddofilli eller inte kvittar ju när hon är under 15…
och så är ju saken hur " mogen " hon är i beteendet jag skulle aldrig kunna ha ett förhållande med en 14åring eller ens våga då man fort kan råka illa ut…jag menar jag som 14åring umgicks med dom som var " äldre " ist medans många andra typ hängde med dom som gick i 6an ännu så det är ju helt olika från person till person men jag skulle ia fvänta tills hon  var 15 om jag var du då är det ju iaf lagligt!

[Odde]
0

Dock är ju jag född 93 också då så det skulle ju vara lite större skillnad heh

Thatgirl
4

Men herregud, det är ju bara 3 år. Hon fyller ju 15, right? Alltså om du respekterar att hon är yngre och inte tvingar henne till något borde ju din mamma tycka att det är okej? Borde isf vara tjejens mamma som ska vara emot det.. Och om ni är på samma nivå i livet så kan inte 3 år hindra er. Jag vet inte om ni har haft sex men annars kan du ju säga till din mamma att ni ska vänta med det tills hon fyllt 15 iallafall? Om det är det hon tycker är jobbigt😛

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

PetitePuma
0

Ni kanske ska vänta med sex tills hon är verkligt redo men annars, låt kärleken flöda vafan!

Blodfot
0

shit i din mamma! Jag har velat dejta en 23 årig kille och fyller 16, har varit ihop med en 20 åring, 5 års skillnad shit it!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

neotan
0

Precis alltså jag har inte några planer på att ha sex med henne alls förrns jag vet att hon är tillräckligt mogen.

[Odde]
0

Då äre väl bara att tuta och köra då 👍 din mamma kommer nog över det!

Juliaskaniner
15

fråga din mamma om hon bryr sig när du är 45 och hon är 41 ;)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[Odde]
0

#8 +1!!!!

Afturelding
0

Jag och min man var 15 respektive 18 (nästan 19) när vi träffades. Hade vi träffats ett halvår tidigare så hade vi varit 14 och 18, precis som ni. Det var ingen som tyckte att det var något konstigt alls, och oss gick det ju bra för :)

Jag tycker att det låter jättebra att du inte vill ta initiativ till sex innan hon är 15, eller psykiskt mogen. Det visar på ansvar från din sida, och det är jätteviktigt när man är äldre än sin partner i tonåren.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Juliaskaniner
1

Bra att du inte har planer på sex så tidigt. för då är det busenkelt för henne att anmäla dig om ni skulle börja bråka, och då finns det liksom ingen återvändo :p

Stephanie
0

Tre år kommer inte vara något alls om några år när ni är lite äldre. 🙂 Håll er borta från "barnförbjudna" aktiviteter nåt/några år till, tills hon är gammal nog enligt lagen och ni båda är redo. Snart kommer ingen reagera över den åldersskillnaden.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Juliaskaniner
0

faktiskt väldigt normalt med sånna ålderskillnader, nästan ingen som reagerar på det längre :)

[Ebidda98]
3

Det är inget fel i mina ögon. Kärlek är kärlek!

Så länge ni inte har sex innan hon är 15 vill säga! ;)

[MikeW]
2

Låter inte alls fel. Fan min mamma är 10 år äldre än min pappa och det är inte alls fel tydligen, varför skulle då 3 år vara fel?

neotan
2

Tack så jätte mycket för allt stöd, nu säger min mamma att 14 åringar är oberäkneliga och om jag gör slut med henne så kanske hon blir arg och stämmer mig för sexuella handlingar mot en icke byx-myndig fast vi inte haft sex och då säger min mamma att hon kommer vinna i rätten utan bevis eller någonting.

jag tycker dock inte att det spelar så stor roll, för man måste ta risker i livet eller..?

Afturelding
2

Fast det kan ju alla under 15 som träffar dig göra, egentligen. Vi hade en våg av det i min gamla hemstad. Unga tjejer anmälde våldtäkter mot myndiga killar som aldrig ens petat på dem…

Kör på du, jag tycker det låter som att du är mycket ansvarsfull och vill ha den här tjejen :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

neotan
0

Ja tänkte i samma banor tack så mycket :)

[MikeW]
0

Fast varför skulle hon göra det?
Gör du slut med henne så älskar hon ju fortfarande dig, hon skulle ju inte vilja göra något sånt mot någon hon älskar. Eller hur?

Det kan inte jag svara på för jag känner henne inte, men det gör du. Tror du att hon är någon person som skulle göra något sånt då håller du dig på lite avstånd. Men vet du att hon inte skulle göra något sånt, då kommer hon ju inte göra det eller hur?

Skit i vad din mamma säger, kärlek är kärlek, ålder spelar inte så stor roll.

[Tuulikki]
0

Hade nyss fyllt 15 när jag blev tillsammans med en kille som nyss fyllt 19. Gick hur bra som helst för oss och ingen kollade snett. :)

Är du över 18 har ju inte din mamma med saken att göra, och så länge tjejens mamma tycker det är OK är det ju verkligen ingen fara :)

Revolt
5

Äsch 3 år är ju inget :) Ha bara respekt för när hon känner sig redo för att ha sex :)

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

neotan
4

Tack så jätte mycket för alla uppmuntrande tankar :D 

Nu har min mor oxå förbjudit mig att åka och träffa henne…hon bor 42 mil bort. 

Men jag har utan min mammas vetskap bokat en tågbiljett så jag kommer åka ändå… tonårs revolt yieppie  ;)

Revolt
2

Du är ju myndig så åk o träffa henne du :)

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥