Det är här med mod
Jag är 20 år och bor just nu i ett litet samhälle (3000 pers) i Skåne. "Alla känner alla" ni vet, med närmsta stad (Kristianstad) 3 mil bort. Har bott här i hela mitt liv och har vänner här runt omkring som är vänner för livet. Har så länge jag kan minnas velat flytta härifrån till en storstad, vill bo någonstans där det händer saker och man inte är så fast - ibland känns det som att stället jag bor på kväver mig liksom.
Det hade passat perfekt för mig att flytta efter jul & nyår (sluta på mitt jobb jag har nu i december, följa med min familj på en resa till Malaysia och sen flytta när man kommer tillbaka), och har börjat fundera på det mer och mer. Det började väl på riktigt i vintras när jag träffade och lärde känna en väldigt speciell vän till mig, vi pratade lite om att flytta till Götet och det har liksom nött fast nu. Skulle så gärna vilja flytta dit till vintern, men hur vågar man göra det själv? Känner ingen, förutom den här killen, som vill flytta dit, och jag kan inte bo själv - jag kommer aldrig klara att vara ensam på det sättet. Hur vågar man?
Johanna - Instagram
#YOLO
sorry var bara tvungen <.<
Haha måste hålla med Mike.. 😛 Man lever bara en gång och ångrar sakerna man aldrig fick gjorda mer än saker man gjorde (generellt). Se till att ha jobb eller utbildning innan du flyttar. Du måste ju ha en inkomst och på så sätt lär du ju också känna folk :) Det är också bättre med hyresrätt om du skulle ångra dig - då är du ju inte fast som om du skulle köpa lägenheten.
Att bo ensam är nog inte så farligt som du tror. Du får bestämma allt själv ju! 😉 Kanske blir det lite ensamt ibland, men jag tror att så fort du får kompisar där så kommer du inte ångra dig en sekund att du flyttade!
Planera allt väl, men när det väl kommer till flytten - go for it! Vela inte utan gör det bara. :)
#1 Haha!
#3 Problemet är egentligen inte att på själv, utan att inte känna någon. Har inga problem med att vara själv - men hatar att vara ensam.
Har inte så svårt att lära känna människor egentligen, problemet är att "ta med dom hem", hittar ofta vänner i skolan/på jobb som jag trivs jättebra med, men som jag aldrig umgås med i vardagen.
Johanna - Instagram
Gör saker i Göteborg som får människor att träffas, typ föreläsningar, jobb, skola… Jag garanterar att du kommer att hitta vänner på det sättet , och förmodligen många fler sätt🙂
Måste bara säga
WOW, äntligen en till som bor nära Kristianstad!;)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus