blåa lagunen Munsö/Ekerö
hej jag undrar om blå lagunen. Är den blå så man kan se helt igenom vattnet 100%. Brukar många komma dit och bada. Imorgon blir det 25 grader varmt och kommer det då många där. Skulle vilja åka dit med min kompis imorgon. Vill ha svar rätt snabbt snälla. Är det också ett bra fiske ställe.
Kan inte tänka mig att det är så i svenskt vatten :D
#1 Då tänker du fel.
- Emil
Hur menar du då?
#3 Finns varmt vatten i Sverige, visste du inte det? :)
- Emil
Behöver inte vara uppkäftig kiddo..deffinera varmt vatten för mig då?
Du vet det är itne värmen som avgör om det är klart eller inte?? näringshalten och ph värdet i sjön som avgör det🙂
#6 Sa inget om att det skulle vara klart eller inte.
- Emil
sluta bråka nu, jag ville få svar på min fråga. jag ville inte se er bråka med varandra om varm vatten.
#8 Bråkar inte, vi argumenterar.
- Emil
Förstår inte hur det menar att jag tänkte fel då? han frågade inte om det var varmt vatten 😂
men men vi kanske missuppfattade varandra ^^ men som sagt tror inte det är 100% klart :) aldrig vart där så kan tyvärr inte svara säkert :D
#10 Du skrev att du inte trodde på det pga att det var svenskt vatten, en lagun är oftast varm. "😂"
- Emil
#12 fast TS brydde ju sig inte om värmen på vattnet utan huruvida det var klart eller inte. Läs innan du säger emot allt och alla.
en lagun är en "grundning" ute i vattnet därav att det är grundare vatten är det ju varmare men vad har det med saken att göra? jag skrev fortfarande inget om värmen i vattnet…som sagt läs innan du säger emot allt :)
men kommer alla där och badar. Vill verkligen inte vara där själv med min kompis själv
ta med fler människor om du är osäker då :D
men vet du om det kommer rätt många där som vill bada
nej jag har ingen aning jag är från norge och bor i norrland så har itne så stor koll på saker som händer söderut 😂
ja men om du inte ens vet, då behöver du inte svara det hära om du inte ens vet😡
Men chilla lite. :)
Blåa lagunen är rätt populärt. Ingen kan svara på om det kommer vara massor folk där eller inte, med tanke på att jag tvivlar på att folk här kan se in i framtiden.
Men jag tror inte att ni kommer vara ensamma där om det är fint väder och varmt i luften.
Lugn jag besvarade en av dina frågor? tänk igenom vad du skriver om du inte vill ha svar, jag besvarade helt enkelt att vattnet inte kommer vara 100% klart..
Det brukar vara en massa folk vid lagunen, särskilt när det är varmt väder. Jag har inte varit där själv, trots att jag bott större delen av mitt liv på Ekerö, men det ska vara väldigt klart vatten, och sandstrand. Jag tror inte att det är något fiske just i lagunen, men sjön ligger ju precis bredvid, så ni kan ju alltid gå dit också.
men hur kan just blåa lagunen vara helt klart vatten men andra stränder är mer mörkare
Botten är bara sand, och det finns inga växter eller så i vattnet som gör det grumligt.
min syster var där idag och hon sa att det var mer än 200 st typ. Men hon sa att det kostade 40 för att gå in. Kostar det att komma till ett bra strand ställe? Och hur lång tid tar det att åka ifrån Ekerö vid Ekerö cetrum till blåa lagunen.
Imorgon blir det 21 grader med moln och sol, tror ni då att det kommer många dit då. för idag sa min syster att det var propp fult med människor.
#26 Men varför inte bara åka dit och kolla, om det inte är så många människor som ni hoppades på, åk och gör något annat?
Jag tror att alla andra är lika osäkra som du, så jag ser inte syftet med denna tråd, om jag ska vara ärlig..