Reptilhemsida! :)
Nu lanserar min sambo och jag äntligen vår nya hemsida för vår reptiluppfödning, http://101Reptiles.com ! Detta firar vi med en give away-tävling där man kan vinna en supersnygg Mack snow Giant jungle (leopardgecko)! :) Mer info om tävlingen hittar ni på vår Facebook-sida: https://www.facebook.com/pages/101-Reptiles/169736453206048
Vi föder upp leopardgeckos och trynsnokar och hjälper gärna till med att besvara frågor eller funderingar.
Hoppas att det finns några reptilintresserade här på sajten som vill hjälpa till att sprida vår hemsida. 😃
Här är ödlan man kan vinna!
Yay man kan aldrig ha nog djur :3
#1 Haha nej så länge man har tid och pengar så kan det aldrig bli för mycket av det goda! 😃
Mina djur är mina bästa vänner :> världens blandning nu 3 katter 1 hund och en iller, så nu måste jag ju ha en reptil^^ kanske en boa orm skulle passa in 😂
#3 Nice :D Haha jag tycker att boa och pyton är jättefula och tråkiga :/ Men det är ju en smaksak! 😃
Naw, vilken gullig liten sak! Skulle vilja ha en ödla, men får inte då jag redan har två kaniner. Men kanske någon gång i framtiden.. :)
#5 Vad synd! :/ Ja, det är ju bara att skaffa när du flyttar hemifrån i framtiden, om inte annat. 😉 Kaniner är i alla fall också kul! hihi
Varför använda ett levande, kännande djur som objekt och för att ragga likes?
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#7 Det är det extremt många som gör, varför måste man sälja djuret för pengar som ett objekt? 😉 Vi lottar ut den endast till folk som har kunskap och vi tycker skulle bli bra ägare. Vem som helst får såklart inte ta över den.
Lägger till att djurens välbefinnande och hälsa kommer i första hand hos oss :) Reptilvärlden är väldigt olika exempelvis kaninvärlden eller hundvärlden. Det är inte konstigt att ha auktion eller tävlingar med reptiler, för den som håller i det hela väljer ut en värdig person som kan ta över djuret. Det är alltså som när man säljer ett djur och värderar hur bra hem det skulle bli för djuret, fast personen behöver inte betala för det. Alla slags människor vill inte ha en reptil för "den är så söt", vilket skulle hända med en kanin som sedan blir bortglömd.
Djur är verklige inga objekt i våra ögon. 🙂
#8 Man tävlar inte ut djur så enkelt är det. Att betala för ett djur visar (oftast) att man är seriös o sitt köp och är medveten om att det kostar pengar, i inköp och i framtiden. Hur ska ni kunna veta att det är en kunnig person som får ödlan när ni lottar ut den som om det vore en kaffekanna eller ett smycke?
Otroligt oseriöst och det ger verkligen intrycket att ni inte sätter djurets välbefinnande i första hand.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#9 Det är din åsikt och det är helt ok. Att lotta ut ett djur till folk inom hobbyn är inte speciellt konstigt i reptilvärlden. Vi känner till de flesta människorna och pratar självklart med vinnaren för att höra hur mycket erfarenhet och kunskap denne har. Man är inte med i en tävling om en ödla om man inte är intresserad och kan ta hand om den, så enkelt är det.
Verkligen inte oseriöst, seriöst till max faktiskt! Att köpa ett djur i affär är ju ännu mer att göra djuret till ett objekt. Jag ser ingen skillnad på att ge bort ett djur eller sälja det. Hur är det att inte göra djuret till ett objekt när man exempelvis ställer ut en hund då? Att den ska dömas för sitt utseende är väl inte mer humant än att tävla ut ett djur som ändå måste få ett nytt hem? Vad fasen vet du om hur vi tar hand om djuren? - Ingenting! Väldigt onödigt av dig att sitta och kommentera saker du inte vet något om.
Har du inget bra att säga behöver du inte säga något alls. Du kan skicka PM istället för att vara elak i tråden.
Sen är det ju "bevis" nog att man är seriöst då man ska hämta djuret hos oss i Danmark eller i Tyskland. En oseriös människa skulle knappast ta sig så långt för ett djur de inte vill ha.
Nu låser jag tråden då detta inte var menat som en pointless discussion :) PM:a om ni vill något!