Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettböcker-film-och-musik
Läst 856 ggr
[MiniPim]
0

Beroende

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, jag behöver verkligen hjälp med detta. Jag började för ett tag sen kolla Pretty Little Liars, och jag blev beroende på direkten. Kollade klart 3 säsonger på 1 vecka och några dagar. Det är typ 24 avsnitt i varje säsong. Så jag satt ju och kollade skitmycket. Nu så har jag ju kollat klart allt, så jag måste vänta till varje onsdag då det kommer ett nytt. Det låter inte allvarligt, men det är så himla bra och jag är BEROENDE! Jag sitter och gråter ibland för jag saknar det så mycket, och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hela min sommar kommer bestå av att kolla om massa PLL avsnitt och längta till varje onsdag. Vad sjutton ska jag göra? Jag måste bli av med detta beroende.. Jag känner mig jätte deppig och kan sitta och gråta i timmar för jag saknar det. Jag lovar.

[Tilde]
0

Beroenden, hur oskyldiga de än är, kan vara farligt och förstöra ens sömn, aptit och annat. :/ Jag tycker du ska gå ut och träffa kompisar, njuta av sommaren så länge den varar! Hoppa med kaninerna :) 

Kanske kan du och familjen åka bort på en utflykt eller liknande?

[MiniPim]
0

#1 Ja, när jag började se PLL så kunde jag inte sova. När jag vaknade efter jag sovit i typ 6 timmar så såg jag typ skådespelarna framför mig. :( nu är det inte så längre, men istället gråter jag typ.. jag brukar nästan aldrig gråta men nu är jag verkligen helt beroende. Ja alltså jag träffar mina kompisar, jag är med kaninerna osv men jag tänker ändå bara på PLL.. Det är svårt att förklara! Ja, vi ska ju åka utomlands också så jag hoppas att jag börjar tänka på annat..

[Tilde]
0

Det låter som det finns ett underliggande "problem" om du blir så emotionell av att tänka på serien :/ Jag vet inte.. Har du pratat med din mamma om det?

[MiniPim]
0

#3 Jag tycker bara det är så himla braaa! Hon tycker inte mitt beroende verkar så seriöst, men sen när hon såg mig va så deppig så tyckte hon att jag inte skulle kolla på det.. Att hon skulle ta min iPad/dator/mobil så jag inte ska kunna kolla på det liksom. Men nu är jag inte liks beroende, jag kan göra saker utan att tänka på det. Men jg tänker på det ändåå :(

juzee
0

Jag förstår precis vad du menar 🙂När jag såg dom första vampire diaries avsnitten var jag helt besatt , kollade snabbt klart alla säsonger och sedan var det nästan olidligt att vänta tills det kom nya avsnitt men det blev mycket lättare senare 🙂När jag spenderade mindre tid vid datan & mer tid med vännerna och gjorde roligare saker än en liten obetydlig serie så gick det över 🙂Så tänk bara på annat och gör en massa roliga grejer/projekt så går det nog över!

[MiniPim]
0

#5 Ja precis! Men det börjar lätta nu ändå, men jags saknar att kolla på det fortfarande. det är just pga detta jag aldrig vågat kolla någons serie, för när jag kollat ett avsnitt måste jag kolla dom andra. Men jag ska försöka tänka på annat och gå ut mer, men ja. :)

juzee
0

#6 Ja 🙂

[MikeW]
0

Jag är beroende utav anime xP
Räknar man ihop alla timmar av anime som jag har kollat på så har jag kollat på 30+ dagar värt av anime =D

(min lista)
Jag ångrar inte en sekund =D

[Odde]
0

#8 har du sett fullmetal alchemist?? ^^

[MikeW]
0

#9 Bara typ 10 avsnitt, har tänkt ta upp det igen dock =P Slutade kolla på det av någon anledning som jag inte kommer ihåg xP

HejPåDig
0

Så var jag också när jag var 10 och hade sett Titanic för första gången. Tänkte på Titanic KONSTANT och pluggade otroligt mycket om skeppet i ett halvår ca, sedan bara försvann intresset hehe