Stalker :(
Jag blir galen.
Snackade med en för typ 1 år sen(?!?!?), sen blev han lite på och jag sa upp kontakten. Blockade hans nr. på mobilen för att jag orkade inte med alla mess.
Nyligen så skaffade jag en ny telefon, fast med samma nummer, trodde han hade gett upp. Men inte! Seriöst? Vem orkar konstant messa någon i typ ett år utan respons och fortsätta?
Vad gör man?
Vill inte säga till föräldrar, inte heller byta nummer då vi inte har råd med det riktigt.
Kan man anmäla anonymt eller något?
Någon bra nummerblockering för iPhone? :((
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
säker på att det inte är gamla mess som kommer fram nu då?
Ja, det är säkert.
_
Du kan låtsas vara någon helt annan, säg att det var en tjej (Du) som har sålt sin gamla mobil till dig med nummer och allt.
#3 Försökt, han går inte på det.
_
Polisanmäl honom för ofredande.
- Emil
Skriv att han är en stalker och hur jobbigt du tycker det är med hans sms, vad är det han skriver i smsen?
Hota med polisanmälning! Det fungerade med "min" stalker förut.
Jag hade en stalker förut, han var tillochmed inne i mitt hem och tog kort på delar av hemmet och använde som profilbild på facebook, kik eller skickade dem till mig på sms osv.. Men jag anmälde honom och polisen startade typ en utredning och sen har jag inte hört av honom sen dess. Polisen sa att jag för allt i världen inte skulle svara honom på hans sms, de sa att han vet allt om mig och att jag inte ska skriva om honom någonstans.. för då kan han känna sig manad att fortsätta och blablabla.. så jag tar faktiskt en risk att skriva detta här nu, och jag ska aldrig nämna honom eller svara på frågor om honom haha… men jag ville skriva detta till dig för jag vet hur långt det kan gå, så skriv inget till honom, ta kontakt med polisen och så kommer polisen hitta honom, polisen kan också säga åt dig vad du ska skriva till honom när dom utrett vad för stalkertyp han är..
Don't just sit there and hope to become something, fight for it.
Har liksom försökt allt det.. :(
Kan man anmäla anonymt, somsagt? Vill inte bli inblandad liksom. :c
_
#9 Ja, det går ju. Du kan ju tipsa om honom men är rädd att dem inte kommer ta det så allvarligt då. Men om du vet vem han är, så kan du ju säga det. Men om du inte vet vem det är så måste polisen nästan veta vem du är och kolla din mobil osv för att få reda på vem det är så att de kan göra något åt det.
Men det du ska göra nu, är att prata med dina föräldrar. Snälla, gör det! Ååh vad jag önskar någon hade sagt detta till mig när jag var i din sits..
Men eftersom att du inte vet om det är gamla sms eller nya, så svara INTE! Utan vänta några dagar och se om han skriver igen, då vet du ju om det är gamla sms eller om han fortfarande håller på. Är det så att han då skulle skriva, måste du tala med dina föräldrar eller polisen. Eftersom att han kan vara farlig om han orkar fortsätta i ett helt år! Annars kan det vara så att han håller koll på dig på facebook, instagram eller whatever och att du där har skrivit att du har fått en ny mobil? Då kan han ju ha tagit chansen att skriva till dig.
Men ja, det du ska göra är: Skriv INTE till honom, vänta i några dagar. Om han skriver då igen, kan du vara säker på att det inte är gamla sms och att han börjat igen/aldrig slutat. Då måste du berätta för någon, verkligen måste!
#8 Hur kom han in i ditt hem? o.O
#11 Jo, jag var på ett fik och väntade på min kompis. Hon var försenad så jag gick på toaletten. Då gick han fram till min väska och tog nyckeln. Jag skulle sova hos min kompis den helgen och skulle inte hem eller något efter fiket och allt detta visste han för att han kollar min facebook, osv.. Så ja, jag märkte aldrig att han tog nyckeln och jag visste inte ens om jag hade den i väskan eller hemma. Iallafall när jag var hos min kompis så gjorde han en kopia på min nyckel, låste upp mitt hem och la orginalnyckeln på hallbyrån. När jag kom hem från min kompis trodde väl jag att jag bara hade glömt den på hallbyrån och inte tagit med den i väskan som jag brukar..
12# Men gud vad hemskt! Sjuka människor det finns!
#12 Men gud… :S Hur visste han var du bodde??
En kopia på en nyckel tar väl ganska lång tid att få, eller?
#12 men gud han måste ju ha haft någon psykisk störning? :o vilket freak
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
#13 Verkligen😮
#14 Han visste allt om mig, vart jag bodde, vad jag hette i mellannamn, vad min farmor hette, vad jag gillade för musik osv, ja allt.. Jag vet inte hur lång tid det tar.. men ja, han fick då kopian innan jag hann komma hem från min kompis iallafall😮
#15 Ja han var nog psykisktstörd, blev besatt av folk, jag har en svag aning om att jag inte var den första😕
#16 Läskigt! Såna stalkers kan ju bli våldsamma… :o
#16 Fyfan vad otäckt. Det är typ min värsta mardröm :o
Blir väl att fortsätta blocka tills han ger upp eller jag byter nr. :(
Alltså,jag har ju inte svarat på typ ett år… ger man inte upp då liksom? :(
_
#17 Ja, därför var det tur att jag anmälde honom! Polisen sa att ju mer tiden går ju mer våldsamma och farliga blir dem..
#18 Ja herregud, det var hemskt. Jag vågade inte sova ensam på natten, eller vara ensam på dagen heller för den delen. Jag som annars inte är speciellt lättskrämd var livrädd hela tiden..😮
#19 Men snälla, läs vad jag skrev i #10. Tänk om det som hände mig kommer hända dig? Det önskar jag inte ens min värsta fiende.. Är det så svårt att prata med dina föräldrar? Bara gör det, för ifall han kommer bli som min stalker, kommer du uppskatta att du gjorde som jag skrev..
#21 Han känner inte mig utan råkar bara ha mitt nummer. Är inte direkt rädd att han ska komma hit, hah. Det är bara så jävligt irriterande.
_
#22 Okej, nej. Då skulle du nog inte skriva "stalker" direkt. Irriterande? Vad är irriterande? Att det plingar i telefonen eller? Slå av ljudet! Varför är det irriterande att du får massa gamla mess? Slå av ljudet tills alla sms har skickats så kommer det inga fler. PROBLEM SOLVED.
#23 Vadfan är ditt problem?
Klart fan det är irriterande att en snubbe man inte känner smsar hela tiden och tigger olämpliga saker, säger att jag har lovat saker etc.
Och somsagt, det är fan inte gamla mess. Han ger bara helt enkelt inte upp. Är det så jävla svårt att fatta när jag skriver en gång så jag måste säga det två gånger?
Och visst kan jag kalla det stalkning, slå upp det.
Det är ju psykisk kränkning han håller på med. Suck.
_
#24 Men för fan, svär inte. :P
- Emil
#24 Vadfan mitt problem är? Vad är ditt? Du har inte skrivit att han börjat igen, citera en mening där du skrivit det. Försökte bara hjälpa dig ditt otacksamma svin. Varför så himla otrevlig helt plötsligt? Är det så jävla svårt att fatta att det kan vara allvarligt och att någon bryr sig? Om det är stalkning så borde du vara rädd och eftersom att du skrev sen att du inte var rädd trodde jag att det var gamla mess. Gå och banta, det behövs.
+ att du har inte skrivit att han tigger olämpliga saker, att han säger att du lovat saker eller nått. Hur fan ska jag kunna veta?
#25 Jävlar vad sur hon blev, försökte bara hjälpa till😛
#27 Skrev det som ett skämt, jag svor och sa "svär inte". Men, ja, hon blev sur. :P
- Emil
#28 Fattade det xd men ändå….
#29 du va ju inte så snäll heller på #23🤔
#30 Nej, men jag blev irriterad för att hon dissade mina svar. Och för att hon typ förolämpade med "hah." Jag skrev då inte till henne som att hon var trögfattad och jag svor inte i varenda mening. Det enda jag gjorde i #23 var att ge henne lösningar på sitt lilla problem.
Men för fan sluta bråka.
#31 nej men du fattar va ja menar
#32 no need to curse
#33 Jo, man måste svära
- Emil
#33 Jag svor med mening.
#35 Hahaha👍
#35 ja och? :P
#37 Ja, du läste rätt: jag svor med mening. finns inget och? xD
TS, jag håller faktiskt med Thatgirl. Du MÅSTE ta det här på allvar och berätta för dina föräldrar. Det finns en risk att denna mannen vet mer om dig än du tror. Stalkers är knepiga människor, det är svårt att förstå var de får all information ifrån men de lyckas ta reda på ALLT. Så SNÄLLA, säg till dina föräldrar, varför skulle du inte? Jag hade sagt till mina såfort han hade börjat smsa olämpliga saker etc
#40 Sök hjälp.
Allvarligt? Lugna
Vi har gett dig tips men du lyssnar inte?
Btw sluta med personangreppen alla som gör det.
Ja TS, vi har gett dig tips, du lyssnar inte. Säger att vi är grinfittor osv. Idiotiskt säger jag bara, hur ska jag kunna veta att det är en tönt på 16-17 år, när du inte nämnt det? Du har ju inte nämnt någonting sen blir du sur..
Btw går jag lika mycket till personangrepp om hon gör det.