ångest
Det är en kille, vi kan kalla honom O, som jag har känt i några veckor nu. han är söt, underbar, lite blyg, och bryr sig väldigt mycket om mej.
Vi har träffats kanske 3-4 gånger ensamma och har haft det väldigt mysigt, kyssts, pratat osv. Han har då när vi har varit sagt att han är säker på mej och att han verkligen tror på oss. Också att han aldrig har gillat nån lika mycket som han gör nu.
Men om vi backar bandet lite. Innan vi började träffas såsom vi gör nu dissade han mej totalt för att han inte var säker på vad han ville. Sen kom han tillbaka och sa att han ångrade sej osv. efter det har jag varit sjukt nojig eftersom att jag förut gick runt och trodde att allt var bra så var det inte det. inbillar mej hela tiden att han träffar mej för att han vill vara snäll. sen när jag skriver till honom verkar det som om han inte vill skriva med mej ens..
går alltid runt och oroar mej att jag inte ska räcka till eller duga för honom, vilket ofta gör mej helt förstörd.
det är inte såhär det ska kännas.. men jag gillar honom. nej, jag älskar honom. hjälp?
Berätta för honom exakt vad du känner. Det är skitsvårt, ganska pinsamt men det hjälper, det lättar oehört mycket på ens hjärta att bara skriva ut allt man känner för en person.
-
#1 är bara så jävla rädd att han ska avfärda mej som "på", töntig eller omogen.. jag ser honom tyvärr ibland som för bra för mej
#2 Men då är han ju inget att ha?
Tänk om han känner likadant då? Och så skiter du att berätta och allt fortsätter, och du får aldrig veta.
Första gången jag gjorde så(För ganska exakt ett år sedan) så slutade det med att jag blev tillsammans med denne killen, och senast så bröt jag kontakten med den killen för det visade sig att han blivit ett asshole, men why not give it a go?
Det kan gå dåligt, men det kan även gå bra.
-
#3 hahah du låter som värsta självförtroende bomben, men jag ska nog göra mitt bästa.
#4 Jag har ingen aning om vad det betyder men jag tar det som en komplimang! xD
-
#5 hahah ja gör det. men asså. jag blir helt galen när han inte svarar på sms osv, kan gå flera dagar innan han svarar och jag blir tokiig 😭
#6 Tro mig, jag vet precis hur det är, men bara berätta för honom, du kan aldrig veta vad han skulle säga om du inte gör det :)
-
#7 du har rätt. jag måste!
Jag är ledsen att behöva vara pessimisten i den här tråden, men om han inte svarar på dina sms på flera dagar så a)tar han dig för given/inte på allvar eller b) så har han stora personliga problem vid sidan om. En jobbig hemmasituation tex. Berättar han inget så har du all rätt och bör också vara,skeptisk. Jag tycker du ska fråga rätt ut hur det står till. Både med honom själv personligen och mellan er. På med självförtroendet! Om det så bara är en mask för stunden. Självförtroende är attraktivt och du visar för honom och dig själv att du har standard. Jag tycker även du ska öka ett snäpp och säga vad du förväntar dig i ett förhållande och ett svar på sms är det minsta man kan göra om man är seriös. Säg vad du fått för uppfattning av hans ord. Ifrågasätt om han menar det. Det är lätt att förväxla känslor att man älskar någon om man känner sig mindre värd. En sorts beroendeställning. Men det är inte att älska någon. Älskar man någon och det är ömsesidigt så känner man sig oerhört värdefull. Stor varning för känslor som har motsatt effekt. Skriv gärna hur det går. Lycka till.