Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 8146 ggr
[Tilde]
7

Du och din kropp

Vi har alla en unik kropp (på gott och ont), ingen är den andra identisk! Jag tänkte att vi kunde skapa en tråd där alla som vill lägger upp bild på sin kropp (med eller utan ansikte - självklart påklädd), så kan vi alla ta del av hur underbart det är med olika former och längder - eller vad man ska säga! 😃 Poängen är alltså att visa hur olika folk ser ut och hur fint det är oavsett.

Inlägget är inspirerat av dessa "är jag tjock?"-trådar.

Vickyy
12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får ta min senaste outfitbild som jag egentligen tog till bloggen för jag råkade ta bort alla andra, huhu :p

Btw, såg precis att det ser ut som att jag inte har någon arm o.o

[Tilde]
7

#1 Haha armlös ;)

Här är då min kropp just nu - planerar att bli lite muskulösare. Har gått upp några kilon det senaste året också… Men jag tycker att min kropp ser likadan ut idag som för 7 år sedan xD Tog kort på min nya klänning som bara kostade 5 usd! hihi

[Tuulikki]
14

bra initiativ! tror det är bra att se många olika kroppar och förstå att alla är olika, men lika fina för det :) Here we go!

[Nisseplupp]
7

Haha, min bild kanske inte är den bästa! Pösbyxor och höstjacka stor som ett hus men men, får väll fixa en ny snart! 😉

Jag ser annorlunda ut nu, jag har gått ner i vikt en hel del (känner det och märker på kläderna) jag tränar och joggar varje dag för att underlätta för ryggen, jag har nämnligen Skolios. Människorna runt mig märker det och tycker att jag är duktig (känner mig duktig). Har alltid hatat hur jag har sett ut men nu börjar även jag se förändringar!🙂

Cazzos
8

Bakifrån t.o.m 😉

[MiniPim]
4

Asså detta är nog sen bästa bilden jag har på min kropp haha. XD Jag ska försöka gå upp lite i vikt och sen börja träna igen för att få snyggare "form" och lite muskler :)

Fridaaaa
6

Tagna idag
Ursäkta den skitiga spegeln haha Blir lätt så med djur i huset 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Kajsaa_00]
5

Har ingen riktigt bra bild på min kropp.. Har varit smal och lång hela livet, men har äntligen blivit lite mer musklig 🙂

[EllenAlicia]
6

rätt ''suddig'' bild, men blir så när det inte finns nå sol ljus elr nåt :P

Här är jag.

dermot
26

Har alltid varit tjock/mullig,  deal with it - det gör jag. c;

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Kajsaa_00]
2

#10: Jättefin ju! Du är INTE tjock!! 🙂 ❤️

Tregly
7

Jag har alltid varit lång och smal 😛 Ok, inte jättelång men runt 176 är jag! Haha lite udda bild men har inte några bra som visar hur jag ser ut. Men fokuserar ju på att inte ramla ner i vattnet! 😮

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

[Tilde]
7

Så fina alla är! Så härligt att se alla möjliga slags kroppar! 😃 Men kanske är det bättre att lägga upp bild med träningskläder eller liknande, så man ser bättre? Pösiga kläder kan ju göra så man ser större ut, exempelvis. 😛 Fast inga bikinibilder osv., man vet ju aldrig vad för slags människor som kikar in här…

dermot
0

#11 Tack, du med! Allt är relativt ;) nej men det kanske jag inte är då. Men jag är överviktig. Min skolsyster säger att jag har fetma…

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Thatgirl
10

#14 Men gud! Jag hatar sånna skolsystrar. När jag gick till skolsystern så hon att jag hade för mycket muskler HAHA kom igen.. Vadå för mycket muskler? Det går inte ens. Och till min kompis sa hon att hon var tjock fast hon inte ens är det, seriöst inte är det.. Hon väger typ 60 kg och är 160 cm..

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

Fridaaaa
10

#14 Hon borde få sparken, ärligt talat.
Eller utbilda sig rätt kanske….

[Kajsaa_00]
5

Mina ben 😂😉

[Tilde]
1

#16 När man klassar någon som har fetma går man på BMI samt på hur stor procent kroppsfett personen har. Man kan inte se det genom att vara kolla på personen. Förmodligen är skolsystern utbildad, annars borde hon inte ha jobb. 😛 Men Annika är ju fin oavsett! Supersöt!

Fridaaaa
4

#18 Jag vet hur man kollar hur folk har fetma eller inte ect… 😉
Vet inte hur du fick ut ditt svar ur mitt inlägg?
Jag har inte skrivit att hon inte är utbildad heller…
Skrev att hon borde utbilda sig rätt. Stor skillnad. En bra skolsköterska, med rätt kunskaper, kläcker inte ur sig såna saker, i mina ögon i alla fall.
Och det sista var mer "ironi" också…. Alltså inte 100% allvar med det sista….

dermot
8

#15 LOOOL! Haha för mycket muskler?? xD

#16 Eller hur…

#18 Jag frågade mamma nu och hon sa att de gjorde mitt BMI på sjukhuset och det var överviktig inte fetma.. Inte ens när jag var liten hade jag fetma (när jag var ännu mera överviktig) och det kollade vi på sjukhusen. :(

// Anka

[Tuulikki]
10

#20 Skit i vad alla säger, mår du bra så är det bra. Punkt. ❤️

Som sagt är ALLA olika och det är inte alla som passar "mallen" BMI går efter. Min kompis mamma är enligt BMI-tabellerna kraftig överviktig, men det är hon inte alls det.

Så länge man mår bra spelar siffror ingen roll :)

Fridaaaa
2

#20 Dock är BMI inte tillförlitligt, för det är mer riktlinjer.
Vet en som var normalstor, och tränade mycket. hade enligt BMI övervikt vilket verkligen inte stämde 😛

[Tilde]
0

#19 Det verkade så :)

#20 Sa absolut inte att du led av fetma! xD Men ja, i så fall hade hon fel om läkarna fick det till något annat :) Fetma är väl typ runt 30 i BMI? Enligt BMI är jag underviktig och det ser jag ju verkligen inte ut att vara! Så det stämmer ju heller inte alltid. 😮

dermot
7

MEN! Nu skiter jag i det, orkar inte bry mig om jag är överviktig eller inte. :) Jag mår bra och har insett att jag är fin som jag är, i allaf all för mig själv!

// Anka

Juliaskaniner
0

Vad fina alla är då! :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Fridaaaa
1

#23 Ok men nu är det inte så😉 Så nu vet du det🙂 

Och jag kan inte utläsa det när jag läser det heller så.  Var därför jag tyckte ditt svar blev konstigt 😉Men sak samma 😛

KentHjärta
0

Några månader gammal bild. Haha badrummet har bästa spegeln så mobba inte toan o kattlådan bakom </3

Fridaaaa
0

#24 Ja du är fin som du är! 😃🌺❤️

ella99bella
6

Min skolsköterska ringde min mamma och sa att jag inte fick dricka mjölk och kanske skulle äta lite mindre frukost(?!) skolan ska väl ge en självförtroende inte säga till en person som är nöjd med sin kropp att man är tjock? Jag som ändå har svårt med självförtroende…

Mvh/Ellen<3Glad

ella99bella
0

Jag är en av de "tjockaste" i klassen men jag har bäst kondition!;)

Mvh/Ellen<3Glad

[Tilde]
6

#29 Eh, vilken idiot! Barn som dricker fet mjölk är dessutom smalare än de som dricker lättmjölk, då man blir mättare (fett mättar) och därmed äter mindre. 🙂

[Kajsaa_00]
2

#29: Fyfan! Du är verkligen inte tjock överhuvudtaget! 😕

deleteduser
5

#29 jag är uppväxt på standardmjölk (3 procentig, riktigt fet alltså) och jag har varit spinkig hela livet. Så vilken/hur mycket mjölk du dricker har ingen betydelse, som tirin sa.

Sugar Mist
5

Jag har blivit kallad tjock, fet, ful, äcklig, fetto m.m. och det resulterade anorexia, det är dock bättre nu och är inte fult lika smal längre men jag gillar min kroppsform lite mer nu, även och jag vill börja träna för att få bort allt dallrande fett ifrån låren x)

-

Gimbergsson
8

Jag är nöjd med min kropp, den funkar fantastiskt! När jag var yngre, mellan 10 och 14 kanske så var jag också barnet som inte skulle dricka mjölk eller äta pasta vilket för mig i dag låter helt sjukt… Jag var ett barn som växte liksom. Vikten och längden följs inte alltid åt utan ofta kan man växa "en i taget" och när jag fick dessa rekommendationer var jag 165 cm lång och vägde 64 kg vilket är helt normalt egentligen. Jag har aldrig varit överviktig utan jag växte snabbt och var inte barn i kroppen lika länge som vissa andra vilket ledde till att skolsyster tyckte det var annorlunda att en tolvåring vägde 64 kg. Hon kan inte ha kollat min längd riktigt… Denna likhet i vikt och längd jämnade ut sig som de gör för de allra flesta och nu, snart 18 år gammal är jag 5 cm längre än jag var då medan vikten stabiliserade sig tidigare. 

Irriterande att läsa om skolsystrar som säger sådana saker som dessutom kan tära på ett barns självförtroende… Alla är olika och utvecklas olika, det viktigaste är att man följer sin egen kurva och att vikten inte blir extrem åt något håll. Annars känns vikt väldigt oväsentligt för att definiera en person. Alla är så otroligt fina precis som de är! :)

NaDa...
5

Är egentligen rätt mullig. Hade på mig en klänning med hög midja och stod 3/4 mot kameran. Någorlunda bra lyckades jag väl? ;)
Sådär lagom bra självförtroende också efter vad som sagts till mig om hur jag ser ut (Mest av min mamma), Men deal with it.
'I'd probably be happier if i was thin. But I'd be much happier eating a cake.' - Carrie H Fletcher.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[Kajsaa_00]
1

#36: Du va supersupersuper söt! Önska att jag hade sånt fint hår 😕❤️😊

NaDa...
0

#37 Tack! :) Tyvärr klippte min mamma av mig det för ett par dagar sedan.. Jag bad henne klippa 6-7 cm och hon gjorde det från det kortaste stället.. Blev då 16 cm bort ;) Men det var bara döda toppar endå..

~ Kram Nadja ♥

[Kajsaa_00]
3

#38: Du är nog söt ändå 🙂

NaDa...
0

#39 Och det växer ut! Mit hår är som ogräs.. haha xD

(Måste förresten säga att jag tycker också att alla här är jättefina! En sund kropp är snyggast! :))

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
1

#29 Jättefin kropp ju! Inte på långa vägar tjock.

-------

Tycker det verkar som att det är vanligt att skolsköterskor kläcker ur sig sånt. Man kan ju undra vad det beror på, men inte är det bra 😮

------------

Nej vilket mjölk man dricker har ingen betydelse.
Mängden har däremot betydelse.
Och min pappa säger att laktosfritt är ett snäpp bättre än vanlig mjölk, för är något med laktosen, men detta gäller ju då om man ska & behöver gå ner i vikt, inte annars. Och finns överviktiga människor som dricker laktosfritt. För mjölken är ju bara liten del, resten är ju kosten och motioneringen.
--------------

Alla här inne har fina kroppar! Alla ska vara stolta 🙂🌺❤️

Peak303
6

Detta är jag. Har alltid blivit kallad äckligt smal och folk undrar om jag verkligen äter. Det tråkigaste är väl att folk kallat mig anorexiabarn..

Har inte de bästa självförtroendet om min kropp heller men får försöka göra det bästa av det. Det är ändå så jag ser ut och hur jag blev född för att vara! :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[Kajsaa_00]
6

#41: Det finns inga fula kroppar 😉

Nwmo
0

#15 60kg och 160cm är övervikt.

- Emil

Fridaaaa
1

#43 Jag har inte sagt någonting om det heller😮. Allting ligger i betraktarens ögon….

Nwmo
0

#45 Var det till dig? Nej.

- Emil

Fridaaaa
3

#46 Skrev till #43. Råkade skriva din siffra först men ändrade direkt efter. Så då hade det förmodligen inte ändrat när du läste men nu står det rätt. 

Men 60 kg till 160 kg behöver inte vara övervikt nej.
Man kan omöjligt säga att alla är det. 2 personer med samma vikt och samma längd kan ha helt skilda kroppar.

Nwmo
2

#47 Fast det är övervikt.

- Emil

[EllenAlicia]
8

#48 då vet du inte så mycke.. visa är väldigt smala men långa ch vissa är lite större, alla är olika du kan inte bara säga att de är övervikt lixom.

Juliaskaniner
2

Emil menar nog att enligt bmi räknas det som övervikt.

[rumelle]
3

😃

Fridaaaa
3

#48 Läs vad jag skrev istället.
Nej du kan inte sitta och säga att det är övervikt för alla som väger så till den längden. För det kan inte du veta om de är överviktiga eller inte.
BMI kan man inte alltid gå efter, det är mer riktlinjer. Plus att muskler väger mer än fett t.ex. Så många välmusklade är överviktiga enligt BMI 😉

Thatgirl
10

#44 Du är ju precis som en skolsköterska, går efter bmi. Hon tränar sjukt mycket och tränar innebandy på elitnivå. Hon har asbra kondition, tar cooper på typ 10 min och bänkpressar en tredjedel av sin vikt typ 80 ggr. Tjock? Nej, mycket vältränad. Hon har inte speciellt mycket fett på kroppen, utan det är hennes muskler som utgör den största delen av hennes vikt.

Nwmo
0

#49 För det första, spellcheck och om en sjuksköterska säger att hon är överviktig, lyssna på det. Hon skulle inte ha sagt det om personen har mycket muskler.

- Emil

[EllenAlicia]
7

#54 du vet väl inte hur oerfaren elr erfaren just den skolsköterskan är?

Fridaaaa
6

#54 En skolsköterska har inte alltid rätt.

Thatgirl
10

#54 Hur har du räknat ut att det är övervikt? Enligt BMI är det inte ens övervikt.

RobinEH
4

Vad väger mest: ett kilo fjädrar eller ett kilo bly?

Svar: De väger lika mycket.

Specifik vikt muskler väger lika mycket som samma vikt fett.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Fridaaaa
3

#58 Ja 1 kg är ett kilo, men det krävs större mängd fett för att nå upp till ett kilo, än muskler. Var så jag menade.

Vill man t.ex ha 1 kg bomull krävs det ju större mängd än t.ex om man vill ha 1 kg sten, om man jämför så 🙂

Clementinbarn
2

#57 har rätt, det är ett perfekt BMI om vi nu ska följa det!

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

RobinEH
2

Det du menar är att specifik volym muskelmassa väger mer än specifik volym fettmassa. Det är vikt per volym som muskelmassa väger mer än fettmassa.

[MiniPim]
2

Lite bättre bild :)

[Tilde]
0

#60 Fast det är för vuxna. Man har en annan skala för barn :)

Thatgirl
0

#63 Hon är typ vuxen, eller hon är 16 och haft mens sen hon var typ 11 så hon är helt färdigutvecklad.

RobinEH
0

[Tilde]
1

#64 Skelettet växer tills man är 20, egentligen :) Men jag säger inte att hon är tjock! Hon är förmodligen kraftigare än vissa andra, men det betyder inte att hon är tjock! Om hon tränar mycket så är det ju klart att hon blir större på grund av musklerna. Man tycker ju att en skolsköterska bör veta skillnaden på en fet människa och en muskulös människa.

Thatgirl
5

Jaja skitsamma om det är övervikt eller inte, tycker ändå att det är korkat av skolsköterskan att kläcka ur sig det, särskilt när det inte ens är mycket övervikt, eller ingen övervikt alls. Hon mådde ju inte ens dåligt av hennes vikt, den påverkade inte henne negativt och hon orkade allt som alla andra "normalviktiga" orkade. Det bidrog bara till att hon blev osäker på sin kropp och skämdes för att bada med kompisar..

[00livia]
4

Well :D här är jag..

[Odde]
1

#64  Tänkte bara tilllägga att man är långt ifrån vuxen när man är 16 spelar ingen roll hur länge man haft mens

Jossangizmo
3

Rak som en pinne, därför föredrar jag att använda luftiga tröjor. Annars är jag nöjd med min kropp.

Jossangizmo
1

Bilden blev sne :( Ni får vrida på huvudet ^^

RobinEH
2

Eller för oss som är lite lata så fungerar det även att klicka "Ctrl"+"Alt"+"högerpil". 👍

Denna kommentar har tagits bort.
Nwmo
3

#72, eller så plockar man upp skärmen, och vänder på den. Problem solved. :D

- Emil

[Tilde]
7

#73 Man ser dock inte alls din kropp på bilden :P

Thatgirl
3

#75 Nepp, och så äre en googlebild.

Juliaskaniner
0

#76 lol, sett ca 5 personer som tagit bilder från google idag. ska man skratta eller gråta?

Nwmo
2

#73 Google is always your friend.

- Emil

[Tilde]
0

#76 Är det sant?

Thatgirl
2

#79 Har sett den på google förut, tvivlar att det är hon. Och på någon allmän facebook sida. Som heter något med "Swag…blablabla" haha

[Odde]
0

Grymt onödigt…

[Tilde]
3

I så fall tar jag bort inlägget, så får personen i fråga PM:a mig om hon känner sig felaktigt behandlad.

Revolt
0

Ångrade mig

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

conadrie
1

Antar att jag kan lägga upp en bild när jag testade min skolavslutningsklänning. :)

Kan ta nya bilder nu..

[Odde]
3

#83 jätte fin kropp inget fel med den alls!🙂

Nwmo
0

#83 Varför? Du är jättefin! :)

- Emil

Revolt
0

#85 & #86: Tack :) men jag tycker att jag är ful bara men man får väl försöka stå ut haha :P

[Tilde]
10

Jag tror nog inte det finns någon som aldrig har fått kommentarer om sin kropp. 

Jag lovar er att även om ni kanske ser tusentals fel på era kroppar så finns det sååå många människor där ute som skulle döda för att ha er kropp/kroppsdel (eller kanske ha en flick/pojkvän som har er kropp, hihi)! 🙂 Tänk också vad tråkigt det skulle vara om alla såg likadana ut!

Här bjuder jag på en bild från min gamla blogg, where I show off my fiercely long legs! - ursäkta, jag har kollat för mycket på Top model och Tyra Banks, haha 

conadrie
6

Här kommer lite bättre bilder.. 

Är väl hyfsat nöjd med min kropp, fast det kommer till och från. Jag blev kallad för anorexibarn i 7an, fast det slutade i 8an och 9an. Är 168.5cm (om jag inte har växt lite) och väger ca 53kg, 16 år. Fast nu är jag faktiskt mer nöjd med kroppen än någonsin, då jag var otroligt smal i 4-6 (var ca 160cm lång och vägde 28kg).

Tröjan blir väldigt pösig, som ni säkert ser på bilden från sidan, haha.. och ignorera gärna hur jag står på den till höger, var svårt att ta kort bakifrån ju xD visste inte hur jag skulle stå x)

[Tilde]
6

#89 Guuuurl, vilken snygg rumpa du har (på ett helt heterosexuellt sätt)! 👍 Påminner lite om min egen, liksom rund, men inte helt "BABABOOOM". xD

Ursäkta om det är ett skumt inlägg, haha

conadrie
3

#90 Haha! Det var nog det som fick mig att skratta mest idag ;) min pojkvän brukar spana in min rumpa titt som tätt när vi är med varandra. Går inte ens att ställa mig upp eller så förrän hans blick är riktad xD

Jag är typ kär i din kropp (inget läskigt menat eller så nu, hahaha xD).. och dina ben! hur lång är du tös? o:

[Tilde]
3

#91 Haha men det är sant! Förstår honom (once again, på ett helt heterosexuellt sätt)! Min pojkvän är likadan - min rumpa får aldrig en ledig stund (låter helt fel, haha). 

Tack så mycket! 😊 Jag är "bara" 169 cm ^^

conadrie
1

#92 Haha! Förstår din pojkvän också i sådana fall 😉 Det är rätt roligt ändå om man tänker efter, att de inte kan låta bli menar jag. 😉

Inga problem! 😃 jaså? jag trodde du var längre, haha.. 😇

[Tilde]
3

#93 Haha ja, men boys will be boys! Själv kan jag inte motstå hans andra cheeks, kinderna alltså! Sitter som en gammal tant med sitt barnbarn och gosar med dem, haha! 😂

conadrie
0

#94 Så sant så 😉 Haha!

Cazzos
0

#42 Men din kropp är jättefin ju! Jag tycker att det är så tråkigt att man inte börjar ge varandra komplimanger för diverse saker istället för att säga massa negativa saker… Oh well!

Revolt
0

Felpost

Thatgirl
0

Ångrade mig xd

[Majbot]
5

aw yee

Nwmo
0

#99 Muskler! :O

- Emil

[Majbot]
0

#100 ! :D

ella99bella
1

#32 tyckte inte jag var tjock tills hälsokontrollen😮

Mvh/Ellen<3Glad

[fiskenn]
3

Detta är då jag :) själv har jag alltid varit ganska lång och väldigt smal :) skulle själv vilja gå upp några kilo:P  (ignorera mitt stökiga rum) xD

conadrie
2

Ny bild på mig :)

dyoxide
0

Själva bilden visar inte min kroppsform så bra, men jag tycker den är rätt fin ändå! Tagen i Israel för typ 1,5 vecka sen, när den togs var jag 167cm lång och vägde 48kg, har dock gått upp lite den senaste veckan eftersom min pojkvän göder mig😊

LLLINN
6

#34 "dallrande fett på låren" Om du tror att du har dallrande fett på de där smala benen tycker jag du bör prata med någon om din syn på din kropp :/

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

LLLINN
7

Här e jag! Är 174 cm lång och väger ca 65-67 kg. Bryr mig dock verkligen inte om siffrorna på vågen utan låten det jag ser i spegeln avgöra. Är väldigt nöjd med min kropp då jag tycker jag är vältränad och har snygga former, och verkligen inte är för smal :).

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Gaiezza
1

Jag är relativt smal, inte nöjd med min kropp längre dock.

Bacon, svaret är bacon. 

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.