Bara för kvinnor (x)
Hej tror ni ob tamponger av den blåa räcker till mej för ibland har jag mycket mens och ibland lagom mycke ? Jag köpte dem i dag de blåa ob har testat tamponger innan. Men då läkte de bara så fick gå över till tant bindor igen. Jag ska testa och se om dessa funkar bra för mej . Jag hatar bindor de känns så tantigt att gå att köpa bindor .
Menskopp? då slipper man bindor och tamponger. Och ang OB:s tamponger så får du väll testa om dom funkar eller inte.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Okej Har p-stav nu så har mens ofta och en dag paus .
Jag kör gröna och dom räcker ca 1.5-2.5 timme innan jag får lov att byta igen när jag har en riklig mens.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Okej de sa att jag inte skulle köra dom när jag frågade Sa de typ så här på mejlat . De gröna är för kvinnor som är lite äldre och som har riklig mens
När jag hade mens kunde jag bara använda bindor. Jag typ svimmade av att ens röra i närheten av "området" - hade sådan extremt mensvärk och var väldigt känslig. Men det är inte alls tantigt med bindor, skönt och fräscht om man byter ofta. 🙂 Nu äter jag i alla fall p-piller och har ingen mens.
Hoppas bara de blå passar annars får de bli de gröna Känner mej som en tant när jag går och handlar bindor med mamma . Fy vad jag skäms då när vi gör de .
Det är inte alls tantigt att handla bindor, inte att använda dem heller.. haha :P de i affären skiter väl i vad du handlar? Och ingen ser ju om du har binda på dig eller inte.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Mwhahahhahah, jag är en kille som läser!
- Emil
#8: Hahahahah, det står ju "bara för kvinnor" i rubriken! Big NO NO att läsa för dig! 😉😂
den känns konstigt den är inne i mej de står att den inte alls ska känns alls när den är inne i mej . Har har jag gjort fel då?
Det är definitivt inte tantigt att ha bindor eller att handla dem.
Använder själv det, (fast har inte mens längre pga p-piller), skönast enligt mig.
Bara att gå in att handla, med eller utan förälder.De som sitter i kassorna är vana vid det och det är en helt naturlig grej även fast det kan kännas pinsamt första gångerna 🙂
#2 Kolla upp det, det är inte normalt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
kan vara så ett lågt
#12 ???
#8 Badass..^^
Känns det när den är inne så har du antagligen inte fört in den tillräckligt långt :) Jag brukar ta så långt jag kan, tills jag inte känner den längre. Innan hade jag också extrem mensvärk och kunde inte använda tamponger alls. Men med p-pillrena som dämpar värken så gr det hur bra som helst :) 1# Hur funkar det med menskopp egentligen, har aldrig fattat det? :)
#15 Det är en silikon kopp som man använder på samma sätt som en tampong men man kan ha den inne lägre än en tampong, dom håller i en evighet så man slösar inte pengar på mens skydd.
Länkar en sida som förklarar bra :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
får vänta tills i morgon och testa igen annars blir de bindor igen om de inte funkar. Har binda nu
Jag använder menskopp! Funkar toppen och tömmer 3 gånger om dagen de första dagarna och sedan bara 2 gånger om dagen (direkt när jag vaknar och sen inte förän jag ska gå och lägga mig). Det är som att man glömmer bort att man har mens :) Superskönt!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
har sitt in en nu den känns fortfarande när jag sitter. Har bet mamma att köpa de gula som är för nybörjare får jag se om dem sitter bättre har fört in den så långt som mitt pekfinger räcker. och lite till . Hur fanken ska jag få in den längre?
Jag tror nog att jag ska pröva menskoppen o se om det kan vara något :p kan man köpa den på Apoteket typ? Eller måste man beställa hem den?:)
Är menskopp typ en kaffekopp som man tejpar under .. och sedan tömmer? ;D
- Emil
#20 Vet inte om den finns att köpa på apoteket men den finns att köpa där jag länkade till i #16 :)
#22 jaha okej hur mycket kostar en sån då om du vet?:)
Kostar 299 på menskoppen.se
Den jag köpte kostar 249 och den köpte jag här http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Vaard-hygien/Intim/Femmecup.htm
En enkel tumregel att gå efter när man ska föra in en tampong är att fortsätta trycka in tampongen tills fingret "försvinner" helt.
Det där med menskopp.. Hur mycket är det i den när man tar ut den efter några timmar? Hur får man ut den? Kan man inte råka hälla ut mensen på golvet? Haha tömmer man innehållet i handfatet? Ofräschst om de skvätter mens där man borstar tänderna? Haha lite funderingar :)
jag gör det till fingret är inne helt tar pekfingret lång är krångligt att få in den med 🙂25
#26 Det beror ju på hur mycket man blöder, det finns som en liten pinne i bottnen på koppen som gör den lättare att tömma. Man kan tömma den i toan eller i handfatet. Man får ju skölja ur handfatet efter man tömt :P
#8 Och bara jag läst rubriken tänkte jag "den här tråden kommer Emil helt klart skriva i" och jo ett par rader ner ser man hans lilla blå profilbild uppenbara sig xD
Klart att laxen ska ha en jolle
#29: Hahah SANT xD
Det är definitivt inte tantigt med bindor då tanter i regel inte har mens längre 😉
#31 +1!
nej de vet jag nog lyx min mamma har ingen mens mer dock andra problm
#29 Klart, fuck da police.
- Emil
Jag är nöjd med att ha tamponger även om de gör ont när jag sätter in den