Tips på present!
Min bästavän fyller 20 snart och jag skulle vilja ge henne en riktigt bra present! Personlig, minnesfull och genomtänkt. Har ni några idéer får ni gärna tipsa mig! :)
För inte så länge sedan fick jag en "scrap-book" av en nära vän. Hon hade köpt ett svart block (speciellt till för att klistra in bilder & text i) och prytt insidan med bilder på mig och på oss, personliga minnen och roliga listor. Hon hade skrivit vad hon tyckte om med mig och vilka som är mina mindre charmerande egenskaper (vi kan prata helt öppet om sådant, så det är ju en förutsättning annars kan boken bli lite otrevlig haha!). Dekorerat hade hon gjort med små pärlor, silverpenna och annat smått tjusigt.
Detta var en jättefin, personlig present som jag uppskattade otroligt mycket.
En annan trevlig present jag kan tipsa om är att köpa en korg eller en låda och sedan fylla den med flera, mindre saker som du vet att din vän älskar.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Jag är lite inne på samma sak som #1. :) Jag har en nära vän som ska åka på utbytesår till USA, och åker nu i augusti. Jag tänkte samla ihop foton på saker vi gjort tillsammans, sådant som symboliserar vår vänskap och foton på oss tillsammans med ett brev. Det blir något ganska enkelt, just för att hon ska kunna ta med det när hon flyger. Men principen - att ge något sådant som man själv lagt ner tid på - är nog det som är värdefullast. Saker som man vet att den andre älskar, sådant som påminner om något speciellt eller liknande är ju det absolut bästa då den som får presenten vet att man verkligen tänkt till!
#1: Vilken fin present!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]