Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettböcker-film-och-musik
Läst 1144 ggr
Vickyy
0

dubstep/chillstep/trance/electronic

Någon som vet någon hemsida som man typ kan skapa dubstep/chillstep/trance/electronic musik på? Har typ inget o göra så det skulle va kul att bara testa lite, eheh… Juste, den får gärna vara lätt för nybörjare också 😃

[Tilde]
0

Vad är chillstep? o.O

[MikeW]
0

#1 det är låtar som man chillar till. det är som en långsam version av dubstep..

lol jag venne xP

[Tilde]
0

#2 Haha verkar ju typ som det, men har ingen aning om hur sån musik skulle låta xD

[Odde]
0

rekomenderar att du använder programvara till det

Vickyy
0

#4 Okej, tack 😃

Jojaton
0

#3 Ett exempel.

Ja, har du Mac går det att använda Garageband, annars finns det gratis varianter/demo versioner av program som du kan använda. Googla och sen kan du youtubea fram tutorials för just den programvaran.

Johanna - Instagram

hahael
0

#1 http://www.youtube.com/watch?v=egLua0XxRYs&list=FLG49i9tJF0_tDWuaXpDHz3g

Detta skulle jag nog tro är chillstep. Mycket effektivt då man inte måste byta låt på ett tag :D

Klart att laxen ska ha en jolle

Vickyy
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Finns ju olika sorters chillstep men den mest vanligaste är nog den här nedanför och typ sånhär 😃

Jojaton
0

#7 det är inte chillstep, hardwell spelar house ;) det är ju en podcast han har, mixar ju ihop en massa låtar till lång mix, typ radioprogram :)

Johanna - Instagram

hahael
0

#9 Lång är den iallafall xD

Jojaton
0

#10 ja, men det är ju för att det är en massa olika låtar, i en sån mix har man ju mellan 15-20 låtar sammanlagt.

Johanna - Instagram

hahael
0

#11 Vet det. Var mer som ett konstaterande

[Odde]
0

Hittadee du någon bra programvara? :)) har varit sugen på att prova själv :)

Vickyy
0

#13 Nae inte än, men jag säger till isf :P