Jag vill äta mer!! ÄLSKAR MAT
Ja asså jag inte smal eller fet :) jag är ja typ normalvikt med lite fläsk på magen fast ändå halvt synligt sexpack ^^
Anyways Jag har insett nu att jag ÄLSKAR mat ja eller snarare allt som är gott och ätligt :D allt från godis till chips med choklad till mammas köttbullar etc :D
MEN problemet är att jag blir mätt för fort D: jag kan inte alls äta lika mycket som jag gjorde förr under min växtspurt :P
Så här om dan frågade jag min mamma varför min lilla syrra kan äta så mycket? och hon sa att det var för att rör på sig så mycket och behöver den energin för att bygga upp sina muskler :)
Sååååå den stora frågan är!!! :D
I don't mind muskler men om jag börjar träna ordentligt(aktivitet av något slag) tex simma eller klättra :) kommer jag kunna äta mer då??? Jag har typ nått slutpunkten av mitt växande på utsidan i puberteten (sover mestadel mycket nu bara)
Därav finns ju risken att bli ohälsosamt fet :P men om jag tränar borde det väl inte vara något problem :) eller? Det är ju inte så att jag ska äta massa onyttigt och tro att jag kommer mår bra :/
Ja ja vet konstig fråga xD har aldrig sett någon säga att dem vill träna för att äta mer xD
Jag är en otaku(anime,manga,japan-nörd) som pratar snabbt =u= <3
BLI MIN VÄN! [desperat]
har ingen speciell signatur så det får väl duga xD
Förmodligen kommer du att kunna äta mer om du tränar mycket då kroppen behöver mer energi (men det beror också på vad för slags mat du äter - fett mättar mycket mer och längre än kolhydrater). Men man ska aldrig tvinga i sig mat när man är mätt, då töjs ju magsäcken och till slut blir man överviktig.
Jag älskar också mat, men guuuurl, jag slutar äta när jag är mätt! 😛 Man VILL ju inte äta när man är jättemätt, då mår man ju illa xD
#1 ja :D jag äter inte heller mer efter jag är mätt, bara ibland då det är super gott xD men mina portioner är ju nästan inte äns en hel talrik ibland och jag blir mätt :P ja jag får prova att börja träna och kolla ifall jag kan äta mer utan att blit överviktigt ^^
BLI MIN VÄN! [desperat]
#2 Man ska inte fylla hela tallriken, dagens tallrikar är jättestora! Så det är helt normalt att du blir mätt av det. 🙂
#3 what really? o.O haha xD
BLI MIN VÄN! [desperat]
#4 Japp! :) Det är ännu en anledning till varför vi blir tjockare och tjockare i samhället.
Fattar inte de med att du blir mätt för fort, om jag blir mätt är de inte ens gott med mat längre och då vill jag ändå inte ha mer :p
#6 hmm nä så är det inte för mig :o om maten är god kan jag fortsätta äta tills det känns som att det ligger uppe i halsen xD Och ändå vilja fortsätta äta :P fast man får fett ont i magen och mår dåligt >o<
BLI MIN VÄN! [desperat]
#7 Men usch då, haha.
#7 Hur kan du vilja äta om du får ont i magen haha? xD
#7 Det låter lite som ett fysiskt fel…? Normalt säger ju magen då till att "nej nu är jag mätt" (eller tekniskt sett skickas signaler till hjärnan, men ni fattar). Överäter man så kräks man, som ett slags försvar. Att inte ha en hjärna som signalerar detta verkar konstigt..
Jag slutar alltid äta när jag är mätt, det känns bäst så och man slipper må illa eller bli "övermätt" liksom. Men jag förstår helt klart om det är supergott att man vill äta mer. Även om man är mätt så smakar maten gott, dock kan man ju vänta en stund tills hjärnan registrerat att kroppen faktiskt fått tillräckligt, då brukar suget efter mer släppa.
Älskar också allt som är gott, men jag hatar att jag älskar det. :)