Piercing
Jag har bestämt att ta två piercingar i läppen, snakebites. Mina föräldrar är inte direkt med på det men whatever, min kropp. Såå jaa, finns det någon studio i Göteborg som tar på 15åringar UTAN föräldrar eller vart kan man köpa så att man tar själv? :P Vet att det finns bodyart iFokus men jag frågar här ändå :)
Jag bor inte i Gbg så vet ej… men finns nog inte så många som tar utan målsmans tillstånd tyvärr :/
Frölunda Torg tror jag. Jag e inte säker :)
Tror inte att det finns seriösa piercare som piercar utan målsmans tillåtelse, du får helt enkelt be en kompis som tagit hål förut på folk göra de :p
jag föreslår att du väntar tills du är arton, det är mycket ansvar att ha en piercing. Och speciellt om du skaffar två på en gång. Även efter den är läkt måste man ta hand om den. och infektionsrisken är stor, speciellt om du gör det själv. Det absolut värsta som kan hända är att du får in mördar-bakterier i piercingen.
Läs på ordentligt om piercingarna du ska ta, välj en bra studio som har ett bra rykte och som är seriös och vänta tills du är arton är mitt tips! :)
Medarbetare på bildredigering! :)
Vänta tills du blir äldre, det är ett bra tips.
Läs vad #4 skriver och ta till dig det.
Jag vet precis hur hemskt det är att vänta men det första jag gör som myndig blir att ta en septumpiercng (:
-
Varför ska så många envisas om att gå och pierca sig när föräldrarna har sagt nej? Tycker bara det är onödigt att vara trotsig. Vänta istället ett par månader och ta upp det igen. Kan hända att föräldrarna ändrar sig med tiden.
Jag har väntat 4,5 år på att få pierca snakebites. Bara att vänta ett halvår till nu.
Men för att svara på frågan; Det finns ställen som piercar utan föräldrarnas tillstånd. Men dessa tar antingen med pistol eller så brister de enormt när det gäller hygienen. Och dessa är inte piercingstudior, utan frisörer/de som säljer smycken. Så hade faktiskt inte ens vågat lägga det ansvaret i deras händer.
Kanyler finns att få tag i, men att ta själv (eller att be en kompis göra det) medför också en massa onödiga risker.
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
Är det inte värt att vänta på, så är det inte värt det 😉
Tycker som de andra, att det är bättre att vänta. När jag var yngre ville jag också pierca mig i läppen. Min mamma sa alltid att jag fick göra det när jag var 18 om jag fortfarande ville - och det ville jag verkligen inte då! 😂 Så det är smart att lyssna på sina föräldrar och vänta.
Sen tror jag inte heller att någon seriös studio går med på att pierca ett barn utan målmans tillstånd (och närvaro).
Visst jag skulle väl kunna vänta men det är ju svårare att få jobb osv om man har piercingar? Sååå, lika väl att testa på det nu och sen ta ur det senare om det nu skulle va så :p
Aja, tack iaf 🙂
Själv frågade jag inte föräldrarna. För då sa de ju aldrig nej, right? ;) så när jag fixat mina snakebites kilade jag bara till affären och löpte nåt gott och gjorde massa bra saker så vart de inte lika sura. Kan nog rekommendera det haha
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
#10 Smaaart, haha. Borde köra på något sånt! 😃
#11 haha ja ;)
Ja gör det ;) ***
Hur ser snake bites ut?
- Emil
#14 man har piercing på båda sidorna av underläppen
Skulle inte tro att någon seriös piercare gör det på en 15-åring utan att föräldrar gett tillstånd. Icke seriös piercare = risker med piercingen.
Vänta tills dina föräldrar ger med sig för guds skull, du kan alltid försöka kompromissa med dom, t.ex. att om du får högre betyg/städar hemma mer/osv så får du pierca dig. Varför chansa? Blir det dåligt utfört så kan det bli ännu fulare ärrbildning än en bra utförd piercing, värt att tänka på om man vill ta ut dem senare. Även jag piercade läppen som 15 och ångrade mig ett par år senare men tack och lov så var det hos en bra studio, iallafall.