Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 4179 ggr
[Tilde]
7

Dina lockar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har väl haft hårtrådar här förut, men nu vill jag gärna se ert lockiga hår! Jag ska nämligen börja ta hand om mina lockar och ha håret naturligt så mycket som möjligt.

Så alla ni som har lockigt, korkskruvar, S-vågor eller afro, lägg gärna upp bilder och berätta kort om er hårvård! 😃

Här är mitt hår! Jag tvättar det varannan dag ungefär (fast blöter det dag 2 för att få fram lockarna som blir förstörda under natten), med lite schampo i hårbotten och balsam i hela håret. Jag kammar igenom det med fingrarna när balsamet sitter i, för att bli av med tovor. Sedan applicerar jag Wella Shockwave i håret, underifrån och trycker uppåt. Efter det så får håret självtorka. 🙂 Jag tänkte testa andra hårprodukter nu till hösten dock, så som Curl Keeper.

Vickyy
0

Hemsk. Bild. Den är dock två månader och jag har även klippt av 10-20cm.. Hade även blekt håret från svart då också :s störd hand också 🤔

[Tilde]
0

#1 Skulle inte kalla dina lockar, utan du har vågigt hår. Jättefint dock och det är inte alls en dålig bild - man ser ju håret! 🙂

Wanzel
0

#0 Jag vill lägga mig under täcket och gråta. Varför kunde inte jag få ha sådär fint hår? Livet är orättvist 😭

Jag har helplatt hår. Hade gett min vänsterhand för att få ha sådär fina lockar..

[Tilde]
0

#3 Aww tack så mycket! 😊 Jag brukade faktiskt hata att ha lockigt hår, hahaha. Men nu när jag vet hur jag ska "tämja" det så älskar jag det. ^^

Har du testat balsammetoden? Jag har sett att även folk med spikrakt hår har fått vågor och volym av det. :)

Vickyy
0

#2 Jo sant, alla lockar försvann när jag blekte håret :s

Wanzel
0

#4 Vågigt är väl lite skitsamma om jag har eller inte. Det är just sådär vackra lockar som jag är ute efter! Kanske kan permanenta när mitt växt ut igen 😎

[Tilde]
0

#5 Oj, vad skumt! Jag brukade bleka mitt under flera år, men lockarna var kvar - dock väldigt frizzy :/

#6 Haha oops, okej! 🤐 Ja lockpermanenta kanske är ett alternativ då :)

[Ebidda98]
0

#0 Kan man få låna ditt hår när man ska på kalas? 😃 Så fint!

[Tilde]
0

#8 Haha visst, jag hämtar skalpellen! … 😂 Tack! ^^

Jesperlinden97
0

Puttttt

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

[Ebidda98]
0

Putt!

klumpigastever
1

Är det där på riktigt din NATURLIGA lockar?
I så fall tror jag nog att jag tyvärr måste hata dig lite…

Sugar Mist
0

Jag har lockigt hår. Men jag får de bara om jag låter håret torka själv, om jag fönar det får jag utåtstående toppar, vilket inte är så fint. 

På bilden är de dock ganska "döda" då jag sov förut, men ah.

nu är bilden vänd också, tjohoo >:(

-

nlinds
0

#0  Det måste vara det vackraste håret jag sett…

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[Tilde]
0

#12 Ja, det blir så när jag låter håret självtorka efter tvätt, så naturliga lockar :) Hahahaha tack för den…. 😕😂

#13 Du får gärna lägga upp en ljusare bild i bättre kvalité, det är svårt att se hur lockarna ser ut på bilden :/

#14 Aww tack så mycket! Vad smickrad jag blir… 😊